revin si eu asupra acestui subiect pt ca am primit 2 raspunsuri contradictorii de la firma care ne furnizeaza tichetele si de la firma noastra de consultanta:
- daca se dau tichete cadou in valoare de pana in 150 RON/ luna angajatilor care NU au copii minori, se impoziteaza ca si cum li s-ar da bani/ un bonus? Adica si angajatul si firma platesc taxele si impozitele aferente?
- sau daca angajatii fara copii minori primesc tichete cadou pana in 150 RON/ luna se impoziteaza doar cu 16% (firma plateste 16%, angajatul nu plateste nimic). Avantajul este ca daca i-am oferi angajatului bani/ bonus in loc de tichete cadou ar trebui platite si restul de contribuitii : CAS, CASS, Somaj etc. Este corect?
revin si eu asupra acestui subiect pt ca am primit 2 raspunsuri contradictorii de la firma care ne furnizeaza tichetele si de la firma noastra de consultanta:
- daca se dau tichete cadou in valoare de pana in 150 RON/ luna angajatilor care nu au copii minori ,se impoziteaza ca si cum li s-ar da bani? Adica si angajatul si firma platesc taxele si impozitele aferente?
- sau daca anagajatii fara copii minori primesc tichete cadou pana in 150 RON/ luna se impoziteaza doar cu 16% (firma plateste 16%, angajatul nu plateste nimic). Avantajul este ca daca i-am oferi angajatului bani in loc de tichete cadou ar trebui platite si restul de contribuitii : CAS, CASS, Somaj etc. Este corect?
revin si eu asupra acestui subiect pt ca am primit 2 raspunsuri contradictorii de la firma care ne furnizeaza tichetele si de la firma noastra de consultanta:
- daca se dau tichete cadou in valoare de pana in 150 RON/ luna angajatilor care nu au copii minori ,se impoziteaza ca si cum li s-ar da bani? Adica si angajatul si firma platesc taxele si impozitele aferente?
- sau daca anagajatii fara copii minori primesc tichete cadou pana in 150 RON/ luna se impoziteaza doar cu 16% (firma plateste 16%, angajatul nu plateste nimic). Avantajul este ca daca i-am oferi angajatului bani in loc de tichete cadou ar trebui platite si restul de contribuitii : CAS, CASS, Somaj etc. Este corect?
multumesc pt raspuns si confirmare!
actul aditional trebuie sa contina ceva anume sau doar ca se modifica salariul conform art 41 .. si explicatia se face separat printr-un comunicat/ decizie?
Am si eu o situatie asemanatoare cu a voastra: din ianuarie pe o perioada de aprox 6 luni se reduce salariul la toata lumea cu 10%. am avut un comunicat in care ni s-a explicat si motivat decizia. Rugamintea mea este sa ma ajutati sa-mi spuneti care esre procedura? Am inteles ca trebuie sa se faca o Decizie in care se motiveaza si se spune ca pe urmat 6 luni firma va putea asigura doar 90% din salariu. Fiecare salariat trebuie sa semneze de luare la cunostinta? Este corect si legal? Mai trebuie facute acte aditionale?
va rog sa ma ajutati si pe mine! ce trebuie sa fac ca sa anulez sau sa nu mai fiu pe lista traducatorilor autorizati??
De fiecare data le spun ca nu profesez, ca am un job full-time, iar astazi m-am trezit cu un telefon de la Politia pt Transporturi - de la un domn politist foarte nesimtit care si-a permis sa ma intrebe cat castig...de sunt asa mmultumita si nu mai vreau sa fac traduceri.
Unde trebuie sa anunt sau sa trimit o scrisoare sa-mi anuleze autorizatia!