Deci, ca sa fie clar,
norma de venit reprezinta suma cconsiderata statistic a fi venitul brut al unei meserii, raportat la anul de exercitiu, care este baza de impozitare petru anul fiscal.
Nu conteaza ca ai realizat sub sau este acest nvel.
Prinseala la usa este, ca esti obligat oricum la conducerea operativa a contabilitatii in partida sipla, numai ca nu depui declaratie de venit. Cu preciozarea ca totusi este obligatoriu depunerea declaratiei de venit, in scopuri statistice, sidoi an cosecutivi trebie sa ramai la determinarea in aceeasi mod al ventului impozabil sistem real / norma de venit.
A se citi legislatia de referina.
Pe baza certificatului de calitate de mostenitor inchideti firma la ORC, pe urma see depue declar5atiile de venit si 070 la ANAF.
5450 lei x 16% inseamna 872 lei / an, 218 lei/ trimestru, esti sigura ca merita?
Depunerea declaratiilor fiscale, 070 sau 010, conform formei de organizare, respectiiv ale declaratiilor estimatie este pe proprie raspundere, daca in acestea bifati "norme de venit" la determinarea impozitului trebuie sa v-i inregistreze ca atare.
Conform legii ar trebui condus oricum evidenta operativa si in caz ca se depaseste limita normei de venit sau este o diferenta mai mare cu 20% sa se depune o noua decleratie estimativa.
Dupa trecerea la contabilitate i sistem real trebuie mentinut incadrarea 2 ani de zile.
Nu exista limitare legala privind nr de activiati pe care o poate desfasura un PFA/II/IF dar este necesar posesia dovezii competentei profesionale / studii in domeniile respective
Problema este destul de delicata, deoarece daca nu stornati cumva suma trebuie sa platiti impozit pe venitul astfel aparut.
Cu bonul fiscal original si casa de marcat va adresti ANAF pentru rectifiare, urgent......
Cei care au contract de munca, nu platesc CAS dar platesc CASS, care se regularizeaza anual pe baza declaratiilor de venit - comunicarilor de impozit den la fisc, care nu poate fi mai mica decat cele datorate pentru salariul minim.
Se depune declaratia de venit (200) cu venitul realizat pentru anul 2o1o, chiar daca este zero sau piewrdere, cazuri in care se depune si declaratia 223 pentru veniturile estimaten pentru nanul 2o11, care btrebuie sa fie in profit, dupa care se regu8larizeaza platile la fisc, CASS si CAS. Atentie, chiar daca nu ai venituri exista obligatia platii taxelor si impozitelor catre fisc, CAS (care esteb substantial) si CASS.
Daca nu mai lucrati suspendati sau radiati firma, ca va paste o suma enorma din sceloe datorate, penalitati si intarzieri, plus amenda pentru nedepunerea in tremen a declaratiilor.
HOTÃRÂRE nr.890 din 4 august 2005
pentru aprobarea Regulamentului privind procedura de constituire, atribuţiile şi funcţionarea comisiilor pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor, a modelului şi modului de atribuire a titlurilor de proprietate, precum şi punerea în posesie a proprietarilor
Art. 9. - (1) Lucrările privind stabilirea dreptului de proprietate pentru foştii membri ai cooperativelor agricole de producţie şi pentru celelalte persoane prevăzute de lege se desfăşoară de comisiile comunale, orăşeneşti sau municipale, după caz, luându-se în considerare suprafaţa terenurilor aduse în cooperative, preluate de acestea în baza unor legi speciale, sau în orice alt mod de la membrii cooperatori. Suprafaţa adusă în cooperativă este cea care rezultă din actele de proprietate, cartea funciară, cadastru, cererile de înscriere în cooperativă, registrul agricol de la data intrării în cooperativă, evidenţele cooperativei sau din orice alte probe, inclusiv declaraţii ale martorilor.
Solicitati un control fiscal de inchidere, sau mai repede un certificat de atestare fiscala ca nu aveti restante de plata impozite,.
Cu actele de identificare a firmei (Certificat inregistrare, autorizatie L300) si copie act identitate va prezentati la ORC, unde la cerere vi se radiaza firma, cca 150 lei.
Pe urma depuneti declaratie 070 la finante ca ati radiat firma, impreuna cu codul fiscal. Vor veni sa faca controlul fiscal.