Asa este, scuze, insa vazand ca scrie Google cautare personalizata m-am gandit ca, atunci cand dau cautare, va cauta pe Google si nu pe avocat.net. Mea culpa !
Buna seara tuturor !
Legat de ceea ce ar trebui modificat in site-ul avocat.net, cred ca ar fi utila, dupa parerea mea, instalarea unui motor de cautare (nu stiu daca e tocmai termenul corect) dupa expresie, si dau un exemplu o problema de care m-am lovit chiar eu azi : doream sa caut subiecte pe tema indemnizatiei pt. cresterea copilului, insa la categoria "Somaj, asigurari sociale si asistenta sociala" am gasit "doar" 17 pagini cu subiecte foarte diverse aferente acestei categorii, care sunt asezate in ordinea deschiderii acestora. Deci daca vreau sa caut ceva despre indemnizatii trebuie sa parcurg toate cele 17 pagini. Daca ar exista in fiecare categorie un motor de cautare dupa expresie, spre exemplu, ar fi foarte usor de cautat, si lumea n-ar mai deschide de "n" ori acelasi subiect, doar pt. faptul ca n-are dispozitia sau timpul necesar pentru a cauta in toate paginile existente la categoria respectiva. Multumesc.
Dl. Pakos, asa am gasit pe internet, nr. 395/1995, poate c-o fi 394 sau 396... Am facut mentiunea ca nu am acces la niciun program legislativ ca sa verific, iar de pe internet nu intotdeauna sunt exactite informatiil. Iar daca dl. Manolescu zice ca s-a si abrogat, asta e... Acolo chiar erau cateva prevederi ce mi-ar fi putut fi de folos. Asa-i la noi, tot ce era bun candva si de folos omului de rand nu mai e bun acum si trebuie abrogat...
Multumesc pt. raspuns. Intre timp am gasit pe internet HG nr.395/1995 privind obligatiile ce revin agentilor economici - persoane fizice sau juridice - in comercializarea produselor de folosinta indelungata destinate consumatorilor. Acolo am gasit un paragraf perfect pt. problema mea : "Producatorii au obligatia de a asigura, atit pe durata de fabricatie, cit si dupa incetarea acesteia, pentru perioada cel putin egala cu durata medie de utilizare, calculata de la data vinzarii ultimului lot de produse, direct sau prin terti abilitati, piesele de schimb aferente si service-ul necesar produselor de folosinta indelungata."
Nu stiu insa daca acest act normativ mai este in vigoare, iar daca da, nu am gasit forma actualizata, nu am acces la aplicatiile de legislatie (Legis sau altele). Ma mai poate ajuta cineva? Multumesc anticipat.
Buna ziua !
Am o problema legata de un nenorocit de aspirator, care pe deasupra mai e si de firma, pe care nu pot sa-l folosesc. Motivul? Nu gasesc consumabile, respectiv un filtru de praf, fara de care nu functioneaza. L-am cumparat anul trecut de la un magazin oarecare, aspirator de firma, bani multi, tot felul de accesorii, filtre de praf, etc. Doar ca aceste filtre se incarca si trebuiesc schimbate la 6 luni. Asta, daca ai de unde sa le cumperi. Ei, nu le-am gasit niciunde in oras (Oradea), desi le caut de ceva timp. Asa ca aspiratorul meu sta pe tusa. Eram gata sa cumpar altul, de nevoie, insa tot ce gasesti acum pe piata sunt tot cu ...filtre. De unica folosinta. Asa ca ma invart intr-un cerc vicios. Le-am scris si celor de la firma producatoare, au reprezentanta si in Romania, ca o firma care se respecta. Raspuns...pauza. Ma poate cineva ajuta, va rog, sa aflu daca exista vreo reglementare legala in vigoare care sa oblige producatorii, importatorii, distribuitorii etc de produse electrocasnice, sa asigure consumabile timp de ... o anumita perioada de la fabricarea produsului? Nu de alta, dar poate o reclamatie la Protectia consumatorului ar putea rezolva problema, insa daca nu sunt in tema cu reglementarile legale in domeniu, cam greu sa pot face ceva. Va multumesc si va doresc o zi frumoasa.
Termenul de prescriptie va curge de la data incheierii actului, si nu de la data scadentei.
Cereti angajatorului sa va dea un exemplar al cim, este obligatia sa de a vi-l inmana si totodata dreptul dvs. de a detine 1 exemplar al acestuia. Daca acesta poarta numarul de inregistrare la ITM inseamna ca a fost inregistrat, daca nu, ori daca refuza sa va dea cim-ul, inseamna ca nu a fost inregistrat.
Stimata doamna,
Revin cu inca o intrebare. Cine are obligatia de a verifica punerea in functiune a liftului si de a sanctiona faptul ca acesta n ua fost pus in functiune de beneficiaru ? Cei de la Inspectoratul de Stat in constructii mi-au raspuns ca NU ESTE TREABA LOR.
Citez :
"In urma verificarilor efectuate de ... inspector de specialitate la ITC ..., s-a constatat existenta liftului SI CA ACESTA NU FUNCTIONEAZA. Reprezentantul beneficiarului ... ne-a prezentat o copie dupa procesul-verbal de receptie la terminarea lucrarilor nr..., comisia de receptie ADMITAND RECEPTIA LUCRARILOR.
Problema functionarii liftului nu este de competenta institutiei noastre, acesta fiind un utilaj ce necesita montaj si punere in functiune autorizata de o institutie abilitata."
Si cu asta mi-au inchis gura.
Inteleg ca nu e problema lor daca liftul nu functioneaza dupa ce a fost pus in functiune, dar atunci ce folos ca l-au montat, daca nu-i poate obliga nimeni sa-l puna in functiune?
Multumesc.
Va multumesc, cred ca este ceea ce caut.
Intrucat nu am gasit nicio categorie a discutiilor din forum in care sa incadrez subiectul care ma intereseaza, l-am postat la discutii diverse. Iimi cer scuze daca am gresit.
Si acum problema mea : locuiesc la nivelul 4 al unui bloc caruia i s-a adaugat, cu acordul locatarilor, nivelul 5, locatarii vanzand spatiul de deasupra etajului 4 in acest scop unei firme de constructii. Rog comunitatea Avocatnet sa ma ajute in a lamuri urmatoarea problema : firma de constructii era obligata sa monteze si lift, avand in vedere ca acum blocul are 5 nivele? Care este temeiul legal al acestei obligatii, daca ea exista?
Am auzit, deci nu stiu daca exista un temei legal, ca Inspectoratul in Constructii nu da aviz de construire a et.5 decat cu obligarea beneficiarului lucrarii la montarea unui lift.
De altfel liftul este montat de peste un an, dar nu functioneaza, iar daca beneficiarul lucrarii nu ar fi avut obligatia montarii acestuia, nu vad de ce ar fi investit in montarea lui.
Mentionez ca nu am putut intra in posesia contractului de vanzare-cumparare dintre locatari si firma, m-am gandit ca poate e trecuta acolo aceasta obligatie, desi e prea putin probabil, intrucat sefa de scara, care a fost mandatata de catre locatari sa semneze in fata notarului actul de vanzare-cumparare, refuza sa mi-l puna la dispozitie. Mai mentionez ca la data achizitiei de catre mine a apartamentului in care locuiesc fostul proprietar isi daduse deja acordul pentru construirea etajului 5.
Va multumesc.