Urmare reclamatiei unui vecin "binevoitor", Primaria m-a avertizat sa desfiintez scurgerea apelor pluviale, exclusiv provenite din ploaie, deviate de mine in strada, fara a impieta in vreun fel circulatia pietonala.
Deoarece daca desfiintez scurgerea, apa pluviala se va scurge in gradina vecinului si poate pune in pericol integritatea casei vecinului, intreb daca exista vreo lege care sa ma oblige sa desfiintez aceasta scurgere?
Cum trebuie sa ma adresez Primariei?
Sunt trecute in contract urmatoarele:
-Locatorul convine ca Locatarul, poate modifica, pe cheltuiala sa, dupa predarea spatiului, toate caracteristicile interioare ale spatiului, care nu presupun modificarea structurii de rezistenta
-Locatarul se obliga sa intretina spatiul in buna stare si sa nu faca nimic spre al deteriora, cu exceptia uzurii normale, urmind sa procedeze la restituirea spatiului in aceleasi conditii in care l-a primit de la Locator si tinind cont de uzura normala si de modificarile efectuate in conditiile contractului.
-Loacatarul se obliga sa mentina spatiul inchiriat in perfecta stare de functionare si exploatare si raspunde de orice distrugeri si deteriorari aduse acestuia sau utilitatilor acestuia, altele decit cele datorate uzurii normale, produse din culpa sa.
-Locatarul se obliga sa asigure pe cheltuiala proprie, toate autorizatiile si avizele necesare in vederea desfasurarii activitatii proprii in cadru spatiului.
Va multumesc anticipat!
Am inchiriat spatiul, proprietate VIO S.R.L., din 03.12.2008, pe o perioada de 10 ani, la PROCREDIT BANK S.A. Spatiul era in stare buna de functionare si de utilizare, cu toate instalatiile complete, tavane rigips si gresie pe toata suprafata in interior si in exterior. Dupa predarea spatiului, Banca a dezafectat toate instalatiile si a reamenajat spatiul prin vointa proprie si pe cheltuiala ei,( cu exceptia gresiei exterioare pe care doar a distrus-o si nu a inlocuit-o), solicitind in 01.2009 la Primaria Galati Certificat de Urbanism si apoi Autorizatie de Construtie, modificind destinatia spatiului, caracteristicile initiale ale spatiului( compatimentari si cai de acces) si aspectul arhitectural al acestuia.
In 03.03.2009 Banca ne-a instiintat de finalizarea lucrarilor, cit si valoarea lor.
In 28.06.2010 Banca a solicitat unilateral rezilierea contractului, nu din motive ce tin de noi si a comunicat intentia de a dezafecta spatiul si instalatiile pe care le-a inlocuit ea(pentru ca nu sau amortizat), nu numai cele specifice desfasurarii activitatii bancare(bancomat, seif, IT), cu care sintem de acord, spatiul raminind total nefunctional si neutilizabil, cu toate ca are stipulata in contract obligatia sa restituie spatiul “in conditiile in care l-a primit, tinind cont de uzura normala si de modificarile efectuate in conditiile contractului”. Cu surprindere am aflat ca Banca nu a facut toate demersurile necesare obtinerii Autorizatiei de constructie, ba chiar a renuntat voit la obtinerea acesteia si a fost amendata de Primaria Galati.
In aceste conditii Banca putea functiona legal in acest spatiu in tot acest timp???...
Ce, unde si cum pot solicita si ce pot intreprinde pentru a impiedica Banca sa nu distruga amenajarea spatiului (amenajare facuta numai cu vointa ei) si sa inlocuiasca gresia exterioara pe care a distrus-o, sa ne lase spatiul functional si utilizabil cum are obligatia contractuala, altfel noi fiind nevoiti, fara a avea nici o vina, sa facem cheltuielile necesare completarilor si reparatiilor spatiului, pentru al face din nou functional si utilizabil asa cum l-am predat si vom intirzia nejustificat inchirierea spatiului catre alt chirias.
Domnule Adam Grecu va multumesc anticipat. Adresa de e-mail este vioreldoinita@yahoo.com
Nu am gasit in legea 230/2007 paragraful unde este stipulat ca asociatia de proprietari trebuie sa-mi dea un raspuns afirmativ la solicitarea mea, cu respectarea din partea mea a anumitor conditii si care ar fi acestea.
Cu stima,
Viorel Constantinescu
Spatiul a fost spatiu comercial de la constructia blocului, nu este modificat dintr-un apartament si nu mi-a trebuit acordul asociatiei de locatari in1997 cind l-am cumparat si l-am amenajat. Nu am gasit in legea 230/2007 obligativitatea asociatiei de proprietari sa-mi dea acordul scris, cu respectarea celor cuprinse in legea 230/2007. Mentionez ca eu nu fac parte din asociatia de proprietari, chiar daca spatiul este in acelasi bloc si am contribuit de fiecare data cind am fost solicitat, cu bani, la lucrarilece se efectuau in mod accidental. Toata problema este presedintele asociatiei, care ii intarita si pe ceilalti proprietari si care nu vrea sa mearga la notar cu lista cu semnaturi. Cite semnaturi sint necesare? In totalitate nu se poate pentru ca sint si oameni plecati din tara.
Va multumesc anticipat.
Nu de buna voie , sau de placere, m-am dus la primarie, ci datorita faptului ca am inchiriat spatiul unei banci si din magazin in care se vindeau electrocasnice, va deveni magazin in care se vor vinde bani. Consider ca nu se va schimba aspectul cladirii si nici nu se va schimba destinatia spatiului, dar primaria i-mi solicita in mod expres acordul locatarilor pentru eliberarea autorizatiilor.
Va rog frumos din nou sa ma indrumati spre cine sa ma indrept sau daca este o solutie legala sa pot finaliza acest contract de inchiriere, vital pentru mine, in mod corect si legal in conditiile enuntate de mine. Va rog sa ma credeti ca sint dispus sa fac orice sacrificiu pentru a realiza acest lucru, dar nu stiu modalitatea. Astept cu nerabdare o indrumare spre o rezolvare pozitiva avind in consideratie ca la 30 metri de sediul magazinului, la cealalta scara, este un alt spatiu inchiriat de un an, altei banci (de catre alt proprietar ).
Cu multumiri anticipate
Domnul presedinte al asociatiei de proprietari nu vrea sa mearga la notariat ,decit daca semneaza "toti " locatarii, imposibil de realizat, deoarece multi locatari sint plecati din tara, iar altii sint foarte batrini, aproape senili (este adevarat si va rog sa nu ma judecati pentru ca zic acest lucru, acestia fiind foarte usor influientati de dl. presedinte).
Primaria mi-a comunicat ca nici nu sta de vorba cu mine fara acordul asociatiei, cu toate ca le-am aratat ca nu schimb aspectul cladirii, prin inlocuirea vitrinei de aluminiu cu una din PVC, cu bariera termica si nu cred ca este corect ca in proprietatea mea, sa cer acordul locatarilor sa-mi fac proprietatea mai frumoasa.
Ce mai pot face ?
La magazinul proprietate a societatii mele, de la parterul unui bloc, vreau sa fac renovare si sa schimb vitrina, in vederea inchirierii lui ulterioare si spre surprinderea mea, la Primarie mi s-a cerut acordul asociatiei de proprietari. Cum relatia mea cu presedintele asociatie nu este buna deloc, va rog frumos sa-mi spuneti daca este o cale legala de a inlocui vitrina si a face renovare fara acordul asociatiei, fara a modifica configuratia peretilor sau a structurii de rezistenta(inlocuiesc numai niste rigips, gresia,faianta si vitrina ). Primaria conditioneaza eliberarea certificatului de existenta acordului asociatiei de proprietari, cu toate ca mi se pare anormal ca in "casa mea" sa-si dea altcineva acordul sa mi-o fac mai frumoasa.
Multumiri anticipate!
Va rog sa ne credeti ca am incercat sa rezolvam pe cale amiabila orice problema am avut-o cu dl. administrator de 10 ani si nu am reusit niciodata X-(. Nu stim daca inainte de a ne adresa tribunalului mai putem sa ne adresam altor organe competente sa ne sprijine in rezolvarea acestei probleme. Domnul administrator ne-a amenintat ca taie tevile noastre din subsolui "LUI " si sa le tragem noi pe unde vrem. Mentionez ca spatiul comercial nu este transfomat dintr-un apartament, ci a avut aceasta destinatie de la finalizarea constructiei blocului, alimentarea cu apa rece se va face conform proietului si contractului de furnizare a apei de catre Apa Canal S.A.Galati, iar incalzirea cu centrala proprie, ambele instalatii fiind total separate de instalatiile blocului, avind toate avizele necesare eliberate de societatile competente. Va rog sa ma indrumati spre autoritatile competente ce ne pot ajuta :(( .