Eu personal nu am gasit nicaieri scris in mod expres ca o persoana trebuie sa fie asigurata a unei anumite case de asigurari de sanatate - de domiciliu sau sediu profesional (pana la OUG 125/2011). si nici OUG 125 nu prevede in mod expres cum ca trebuie sa fii asigurat la o anumita casa judeteana de sanatate, ci doar rezulta ca acele contributii se platesc la ANAF de la domiciliul fiscal (declaratiile urmeaza sa fie depuse tot la casa de sanatate).
Desi domiciliul meu si sediul activitatii sunt in Bucursti, declaratiile le-am depus si au fost primite (emitandu-se decizie de plata in acest sens) in Prahova. Am platit 0,85% in Prahova, la CASPh. Anterior datei de 1 iulie 2012.
Buna ziua,
Ma poate lamuri cineva daca exista undeva prevazut in legislatie obligativitatea mea, ca persoana care presteaza activitati independente, sa ma asigur la o anumita casa de asigurari de sanatate?
Am avut domiciliul in Ploiesti, am fost asigurata la CASS Prahova. Activitatea am prestat-o dintotdeauna in Bucuresti. Ulterior, in cursul anului 2008 mi-am schimbat domiciliul in Bucuresti. In prezent, deci, am atat domiciliul, cat si si locul activitatii in Bucuresti. Am ramas in continuare asigurata la Casa de Sanatate Prahova, desi am informat de mai multe ori despre schimbarea de domiciliu, primind de fiecare data asigurari ca nu este niciun impediment.
Astazi insa, pentru ca am solicitat plati pentru un concediu medical, cei de la CASPrahova mi-au replicat faptul ca eu, avand atat domiciliul, cat si locul profesional in Bucuresti, TREBUIE sa schimb neaparat Casa de Sanatate, fie la domiciliu, fie la locul profesional.
Eu am interpretat principiul liberei alegeri de catre asigurati a casei de sanatate (art. 208 alin.(3) din Legea 95/2006 privind reforma sanatatii,) ca referindu-se inclusiv la alegerea teritoriale, insa replica lor a fost in sensul ca pot alege intre mai multe tipuri de case de asigurari (cnas, opsnaj, etc), insa nu ar fi o libertate de alegere si dpdv teritorial.
Din motive care nu sunt importante, interesul meu momentan este sa raman asigurata in Prahova.
Exista undeva in legislatie o prevedere care nu-mi permite sa fiu asigurata la o alta casa de asigurari de sanatate, cu care teoretic si practic nu mai am o alta tangenta decat ca depun declaratii si platesc asigurari?
Va multumesc!
eu am facut o declaratie 220 (parca) pana la incetarea activitatii (data cand am intrat in concediu prenatal) cu veniturile obtinute pe anul in curs pana la acel moment si am facut o cerere (scrisa de mana, nu exista tipizat) prin care am precizat ca incepand cu data respectiva nu mai obtin venituri supuse impozitarii intrucat ma aflu in concediu maternal si ulterior CIC. apoi am adaugat ca ma oblig sa anunt administratia financiara cand imi voi relua activitatea. asta a fost tot, am primit nr de inregistrare pe cerere, ulterior s-a emis o decizie de impunere rectificativa cu sumele de plata - impozit pe sumele declarate.
concret, eu am intrat in prenatal pe 1 mai, declaratia a cuprins sumele incasate pana la 30 aprilie. decizia de impunere a venit pe aceste sume, cu scadenta in martie respectiv iunie, apoi pentru transele din septembrie si decembrie decizia e pe zero.
am procedat in acest mod pentru a doua oara (sunt la al doilea copil), n-am avut probleme, nimeni nu mi-a zis ca ar trebui procedat altfel. bineinteles ca nu m-am suspendat din barou, nimeni nu mi-a sugerat macar lucrul asta.
e vorba de o asociatie culturala, nu de asociatie de proprietari
scuze pentru neprecizare :">
Avem un nou membru in asociatie, s-a facut cerere de adeziune, s-a aprobat, totul conform actelor constitutive. Desi nu este obligatoriu, se poate cere totusi Judecatoriei sa "ia act" de acest lucru (de faptul ca asociatia mai are un membru)? Asociatii insista ...
Cum s-ar proceda in mod concret?
Se face o cerere la care se ataseaza cererea de adeziune semnata si decizia de primire? Care ar fi temeiul juridic?
Multumesc mult!
pai daca ma iau dupa lege, imi trebuie acordul, ca schimb destinatia din locuinta in cabinet.
dar ca trebuie sa am acordul, e una, dar ca mi-l solicita baroul/admin financiara, e altceva...
eu intrebam cum e practica, daca si-a infiintat cineva de curand cabinet si stie cum se pune problema.
Are cineva idee daca baroul Bucuresti solicita la depunerea actelor pentru infiintarea unui Cabinet Individual de Avocatura, pe langa contractul de spatiu, si acordul vecinilor+asociatiei? (stiu ca nu se cerea acum ceva vreme, s-a schimbat ceva?)
Sediul va fi in sectorul 3, oare la administratia financiara va trebui acest acord? (stiu ca la sectorul 3 administratia solicita acordul pentru proprietarul care inregistreaza ct de inchiriere). Practica stiu ca nu e unitara, la sectorul 5 de ex. nu au cerut deloc...
Parintii divorteaza in 2000. Sotul, tatal copiilor e obligat la plata pensiei de intretinere. In 2004, are loc un proces de majorare a pensiei de intretinere, se admite cererea, se stabileste un nou cuantum. Tatal plateste pana in septembrie 2006, dupa care nu mai plateste nimic.
Acum, in decembrie 2009 ar vrea ca fostul sot sa plateasca pensia de intretinere restanta si sa porneasca un nou proces de majorare a pensiei.
Avand in vedere ca de la data pronuntarii hotararii prin care a fost obligat tatal copiilor sa plateasca pensia au trecut mai mult de 3 ani, mai pot pune in executare silita aceasta hotarare? Am in vedere si faptul ca de la ultima plata au trecut mai mult de 3 ani. Sau avand in vedere acest termen lung scurs de la ultima plata, automat si hotararea si-a pierdut forta executorie prin implinirea termenului de 3 ani de pasivitate?
multumesc pentru eventualele raspunsuri
practic aveti nevoie de 2 hotarari: 1 a societatii comerciale din romania si 1 a asociatului unic persoana juridica prin care se va desemna si persoana imputernicita sa semneze aga din ro.