Cred ca nu am fost explicit deajuns. In asociatia de care povestesc , se platea lunar o taxa de 6 ( sase) lei/luna cheltuieli de administrare ,respectiv admin. 840lei/luna impozabili si contabila40 lei/ luna. Alcineva din conducere nu primeau bani erau onorifici. Fondurile de raparatii , rulment si altele nu se strangeau , cand era nevoie de o reparatii se strangeau atunci pe loc. A sociatia nu facea decat sa citeasca apometru general pe scara de apa rece si pe cele din interioare le calcula si facea raport cu consum catre regia de apa unde regia factura pe fiecare proprietar in functie de cum dadea administratoru.Administratorul si-a dat demisia pentru ca desi contributia lunara era foarte mica nu isi primea salariu din cauza neplati proprietarilor. In adunarea generala anuala proprietari momentan nu au mai vrut administrator defapt sa plateasca acea suma, dar scara din care fac parte si eu am luat legatura cu o firma autorizata si vrem sa ne administreze . Intrebarea mea era daca e legala administrarea cu o firma autorizata doar ptr cateva scari fara sa ne desprindem din asociatie , si daca putem sa nu mai platim contabila de la asociatie deoarece suntem nevoiti sa platim si pentru ceilanti daca contabila ramane in functie.
Din punct de vedere tehnic se poate gospodari individual , iar in ce consta cheltuieli sau facturare pe asociatie nu este , deoarece toate utilitatile sunt facturate pe fiecare proprietar ( apa, gaze, etc. ) inafara de ce am mentionat mai sus respectiv fondul de reparatii , curentul electric pe casa scari si femeia de servici sunt individuale pe fiecare scara . In ce consta dizolvarea si infiintarea altei asociatii e foarte greu deoarece nu avem cu cine discuta asa ceva, restu proprietarilor care acum sunt in asociatie nu semneaza nu vin la sedinte generale. Noi dorim sa convetuim civilizat dar sa nu platim si pentru alti, respectiv contabila , deoarece sunt convins ca plata respectivei firme care va administra include si contabilitatea.
"scarile care doriti sa fiti administrati de o alta firma, sa va "desprindeti" din asociatia mare, adica sa va constituiti intr-o as. prop. mai mica - altfel nu se poate.
1. Cum se poate desprinde fara sa se disfiinteze toata asociatia ,
2.Celelante scari nu mai vor administrator , vor ca sa se ocupe un proprietar din scara respectiva de toate , desi nu e corect.
3. Dece sa suferim si sa platim contabila noi si pentru cei ce nu mai vor
Deci daca inteleg bine , in contractul cu respectiva societate daca e specificat ca va incasa cotele pentru administrare, respectiv reparatii , lumina scara si femeie de servici nu mai suntem obligati sa platim contabila de la asociatia de proprietari
Buna ziua. Asociatia din care fac parte e formata din 30 de scari. In urma demisiei administratorului , cateva din scarile care si eu fac parte am decis sa ne administreze o firma cu domeniu de activitate specific administrare imobil.In asociatia respectiva se plateste doar cote de reparatii, femeia de servici , lumina pe casa scari si plata administratorului. Intrebarea mea este , cine o sa imi elibereze citanta cu plata respectiva lunara . daca asociatia ,inseamna ca treb sa platim si contabilu , daca firma respectiva , nu mai platim contabilu si-l plateste firma respectiva. Va multumesc.!
Asociatia unde sunt , e infiintata de aproximativ 2 ani, iar gaze si apa calda momentan nu avem la noi in oras. Apa rece se factureaza direct pe persoana in urma a ceia ce raportam noi ca si consum pe proprietar.Cheltuielile administrative se platesc prin cotizatie lunara stabilita de adunarea generala la care am si un fond de reparatii dar micut .Incasarile care le fac in luna imi ajung pentru toate cheltuielile facute de asociatie inclusiv pentru plata salariilor.Dar acum vreau sa ma folosesc de fondul de rulment pentru a face reparatii la coloana de apa si scurgere a unei scari de bloc.
Va multumesc foarte mult pentru lamuriri.Da am fondu de rulment in banca , am si fond de reparatii dar foarte mic ca suma si am nevoie sa fac o reparatie la o sacara de bloc unde depaseste fondul de reparatii. fondul de rulment il tin de vri,un an in cont bancar fara sa fac nimic cu el .Acum am inteles cum sta treaba .Inca o data mi de multumiri.!!
Buna ziua .Ma poate ajuta cineva referitor la fondul de rulment .?? Pot scoate din fondul de rulment bani sa repar subsolul blocului ??Stiu problema cu reuperarea in urmatoarea luna . Dar daca nu poate sa imi achite urmatoarea luna ?? adica imi achita dar in 2-3 luni.
ok , poate fi asa cum spuneti dumneavoastra , "acord de vointa". era mai simplu sa spuna asa , deoarece cunosteam legile juridice nu mai aveam nevoie de ajutor.acest "acord de vointa" , este tip sau se face de catre un jurist??va multulesc .!!
Cred ca nu ma fac inteles .Societatile de la parteru blocului nu folosesc femeia de servici .lumina pe casa scari , lift , etc.Ca urmare , trebuie facut cun contract intre asociatie si societatea care nu beneficiaza de serviciile respective sa fie scutita