avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1001 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administrarea ascociatiei cu o firma specializata
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administrarea ascociatiei cu o firma specializata

Buna ziua. Asociatia din care fac parte e formata din 30 de scari. In urma demisiei administratorului , cateva din scarile care si eu fac parte am decis sa ne administreze o firma cu domeniu de activitate specific administrare imobil.In asociatia respectiva se plateste doar cote de reparatii, femeia de servici , lumina pe casa scari si plata administratorului. Intrebarea mea este , cine o sa imi elibereze citanta cu plata respectiva lunara . daca asociatia ,inseamna ca treb sa platim si contabilu , daca firma respectiva , nu mai platim contabilu si-l plateste firma respectiva. Va multumesc.!
Cel mai recent răspuns: ContSters241232 , utilizator 11:11, 11 Februarie 2015
cine o sa imi elibereze citanta cu plata respectiva lunara . daca asociatia ,inseamna ca treb sa platim si contabilu , daca firma respectiva , nu mai platim contabilu si-l plateste firma respectiva

Chitanta va fi eliberata de casier/administrator/persoana care percepe cotele de intretinere
Sunt aspecte distincte intre contabil si eliberarea de chitanta
Sunt aspecte care urmeaza sa fie precizate concret in contractul de administrare incheiat intre beneficiar=asociatia de proprietai si executant=firma de administrare
Deci daca inteleg bine , in contractul cu respectiva societate daca e specificat ca va incasa cotele pentru administrare, respectiv reparatii , lumina scara si femeie de servici nu mai suntem obligati sa platim contabila de la asociatia de proprietari

Daca acum faceti parte dintr-o as.prop. - formata din 30 de scari, sigur, o asociatie relativ mare, pentru a se realiza dezideratul la care vreti sa ajungeti, trebuie ca scarile care doriti sa fiti administrati de o alta firma, sa va "desprindeti" din asociatia mare, adica sa va constituiti intr-o as. prop. mai mica - altfel nu se poate.

Intai ar trebui sa va orientati ca noua asociatie sa aiba ceva in comun (de ex. un bloc cu 3-4 scari, cu terasa comuna) si sa vedeti daca va permite alimentarea cu apa-canal, precum si de la alte utilitati.

Ca acum platiti si contabilul, o sa-l platiti si daca va desprindeti - sa nu va faceti griji! Daca nu va faceti griji, o sa aiba grija firma de administrare care negociaza cu dvs. o anumita suma in care sunt cuprinse si cheltuielile cu salariul contabilului lor - ce credeati?
"scarile care doriti sa fiti administrati de o alta firma, sa va "desprindeti" din asociatia mare, adica sa va constituiti intr-o as. prop. mai mica - altfel nu se poate.

1. Cum se poate desprinde fara sa se disfiinteze toata asociatia ,
2.Celelante scari nu mai vor administrator , vor ca sa se ocupe un proprietar din scara respectiva de toate , desi nu e corect.
3. Dece sa suferim si sa platim contabila noi si pentru cei ce nu mai vor
2.Celelante scari nu mai vor administrator , vor ca sa se ocupe un proprietar din scara respectiva de toate , desi nu e corect.

Asa cum a spus si Adam Grecu nu se poate realiza ceea ce va doriti fara divizarea asociatiei mari, asta daca este posibil din punct de vedere tehnic. Nu se poate ca fiecare scara sa se gospodareasca singura, atata timp cat factura vine pe total asociatie, cat regulile jocului au fost facute pentru 30 de scari.
LEGE nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari

CAPITOLUL I: Dispozitii generale, definitii
Articolul 5
(1)Asociatia de proprietari se infiinteaza prin acordul scris a cel putin jumatate plus unu din numarul proprietarilor apartamentelor si spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta, din cadrul unei cladiri. Acordul se consemneaza intr-un tabel nominal, anexa la acordul de asociere .
(2)In cladirile de locuinte cu mai multe tronsoane sau scari se pot constitui asociatii de proprietari pe fiecare tronson ori scara in parte numai in conditiile in care nu exista o proprietate comuna aferenta tronsoanelor sau scarilor care nu poate fi delimitata.
(3)Daca este cazul, asociatiile de proprietari infiintate pe scari sau tronsoane de cladire isi reglementeaza intre ele raporturile juridice cu privire la aspectele tehnice comune acestora, printr-o anexa la acordul de asociere .
Articolul 6
(1)Cererea pentru dobandirea personalitatii juridice a asociatiei de proprietari impreuna cu statutul, acordul de asociere si procesul-verbal al adunarii generale de constituire se depun si se inregistreaza la organul financiar local in a carui raza teritoriala se afla cladirea.
(la data 21-ian-2008 Art. 6, alin. (1) din capitolul II reglementat de Art. 7 din capitolul II din Norme Metodologice din 2007 )
(2)Statutul si acordul de asociere se intocmesc in baza prezentei legi.
(3)Acordul de asociere trebuie sa contina:
a)adresa si individualizarea proprietatii individuale, potrivit actului de proprietate;
b)numele si prenumele tuturor proprietarilor;
c)descrierea proprietatii, cuprinzand: descrierea cladirii, structura cladirii, numarul de etaje, numarul de apartamente structurate pe numar de camere, numarul spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta, suprafata terenului aferent cladirii;
d)enumerarea si descrierea partilor aflate in proprietate comuna;
e)cota-parte indiviza ce revine fiecarui proprietar din proprietatea comuna.
(4)Asociatia de proprietari dobandeste personalitate juridica in baza incheierii judecatorului-delegat desemnat la organul financiar local de catre presedintele judecatoriei in a carei circumscriptie teritoriala se afla cladirea.
(5)Incheierea se da fara citarea partilor si este executorie.
(6)Incheierea este supusa numai apelului, in termen de 5 zile de la comunicare . Apelul se judeca cu citarea partilor.
Articolul 7
Inscrierea ulterioara in asociatia de proprietari a proprietarilor care nu au fost prezenti la adunarea generala de constituire se face la cererea scrisa a acestora, fara alte formalitati.
Articolul 8
(1)Pentru modificarea sau completarea statutului ori a acordului de asociere este necesar acordul a cel putin 2/3 din numarul proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari.
(2)Orice modificare sau completare se inregistreaza la judecatoria care a emis incheierea judecatoreasca de infiintare, fara alte formalitati.

Alte discuții în legătură

Asociatia de proprietari - ma pot separa cu platile? mari2011 mari2011 cum as putea sa ma separ in ceea ce privesc cheltuielile asoc de proprietari respectiv apa si salubritate eventual femeia de serv , deoarece nu sun ... (vezi toată discuția)
Constituirea unei asociaþii de proprietari la nivelul unei scãri dintr-un bloc cu 7 scãri nichiforov vasile nichiforov vasile Blocul în care locuiesc, are 7 scări, între 6-8 etaje, total 207 apartamente şi 4 societăţi la parter, şi cu excepţia scării mele, celelalte au ... (vezi toată discuția)
Salarii pentru administrator si presedinte ofeliaflorina ofeliaflorina Pentru un spatiu care din constructie are intrare separata si alta destinatie decat aceea de locuinta,cu contracte separate pentru utilitati este obligatorie ... (vezi toată discuția)