avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 522 soluții astăzi
Forum Activitate bri77

Activitate bri77

Răspuns la discuția 094 si 392 A
daca cifra de afaceri este peste 100.000 euro, decontul se depune lunar, nu trebuie sa depuneti niciuna din declaratiile enumerate mai sus.
Răspuns la discuția calcul diurna
da, are dreptul.
Cod Fiscal:
ART. 48 Reguli generale de stabilire a venitului net anual din activităţi independente, determinat pe baza contabilităţii în partidă simplă
(5) Următoarele cheltuieli sunt deductibile limitat:
c) suma cheltuielilor cu indemnizaţia plătită pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, în ţară şi în străinătate, în interesul serviciului, în limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru instituţiile publice;
poate vi se pare o intrebare puerila:">...
trebuie sa intocmesc incepand cu bilantul pentru 2008 situatia fluxurilor de trezorerie, avand in vedere ca este primul flux, prezint situatia doar pentru anul 2008, corect? (in anii precedenti societatea nu a vut obligatia cf legii sa intocmeasca si fluxul de numerar)
Discuție Penalitati
O societate trebuie sa vireze un debit restant reprezentand “ timbrul monumentelor istorice”.
Conform actului normativ, “HG. 1502/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice privind cuantumul timbrului monumentelor istorice si modalitatile de percepere, încasare, virare, utilizare si evidentiere a sumelor rezultate din aplicarea acestuia “, pentru sumele restante se datoreaza dobanzi si penalitati
ART. 10 (1) În cazul nevirarii la termen a sumelor datorate, se aplica dobânzi si penalitati de întârziere în cuantum de 0,2% pentru fiecare zi de întârziere.
Codul de procedura fiscala zice: ( desigur, aici fiind vorba de obligatii fiscale)
ART. 114 Penalităţi de întârziere
(1) Plata cu întârziere a obligaţiilor fiscale se sancţionează cu o penalitate de întârziere de 0,5% pentru fiecare lună şi/sau pentru fiecare fracţiune de lună de întârziere, începând cu data de întâi a lunii următoare scadenţei acestora până la data stingerii acestora inclusiv. Penalitatea de întârziere nu înlătură obligaţia de plată a dobânzilor.

Cum ar trebui sa calculez aceste penalitati? Conform Codului de procedura fiscala? Adica calculez raportat la luna… sau la zi ( asa cum spune norma pt aceast timbru), din punctul meu de vedere, textul in cauza este interpretabil #-o

Iata si un calcul la care am luat in considerare luna pt calcularea penalitatilor:

Debit: 70 lei
scadenta: 25.03.2008
dobanzi si penalitati : 0.2% pe zi
data platii: 09/03/2009

dobanda : 70 lei *349 zile*0,2% = 48,86 lei
penalitati: 70 lei * 14 luni * 0,2% = 1,96 lei
Total de plata : 70 + 48,86 + 1,96 = 120,82 lei

In cazul in care penalitatile ar trebuie calculate pt fiecare zi, cum ar tb sa procedez: sa calculez la suma de plata formata din debit+dobanda?

O parere, va rog?:help:
Răspuns la discuția Rezerva legala - micronteprindere
va multumesc mult pentru ambele raspunsuri :kissing:

intradevar, asa este d-na davideg :">
Am preluat de curand o societate, microintreprindere. In 2008 a inregistrat profit , iar profitul din anii precedenti a ramas nerepartizat (ct. 117).
Am citit in CF capitolul referitor la microintreprinderi, nu specifica nimic vis a vis de rezerva legala. In schimb art.22 face referire la impozitul pe profit.
Nelamurirea mea: se constituie sau nu rezerva legala la microintreprindere?...e prima micro la care tin evidenta:)

P.S: imi cer scuze pt greseala din titlul subiectului, pt ca a exirat timpul, nu am putut sa o corectez:"> nu prea mai face fata tastatura....
Răspuns la discuția Lucrari de modernizare
multumesc mult!
Speta:
O societate care inchirieaza un spatiu, face lucrari de modernizare ( reparatii, gresie, faianta, zugravit, etc). Contractul de inchiriere este pe 3 ani. Lucrarile de modernizare sunt efectuate de catre asociati.
Am mai avut astfel de cazuri cu spatii inchiriate, la finalul lucrarilor faceam un deviz si facturam valoarea lui catre proprietar si compensam cu valoarea chiriei. Insa, in acest caz proprietarul nu este de acord sa facturam valoarea lucrarilor de modernizare…spune ca daca ar accepta asa ceva, va fi nevoit sa mareasca chiria .

Am studiat cateva monografii si am ajuns la urmatoarele contari in cazul lucrarilor de modernizare:

3021, 4426 =401 materiale auxiliare
6021=3021 consum materiale auxiliare
231=722 lucrari de modernizare ( cu valoarea materialelor auxiliare)
212=231 receptia lucrarilor de modernizare pe baza de process verbal
6811=2812 amortizare lunara a lucrarilor ( timp de 3 ani)

o parere vis a vis de aceste inregistrari, va rog…..:)procesul verbal de receptie poate fi facut de catre societatea chiriasa?
Răspuns la discuția declaratia 101
da, trebuie sa o depuneti pana la 25.04.2009
Răspuns la discuția cumparare srl
la o societate care tocmai a fost cumparata luna aceasta, nu a fost depus bilantul pe 2008. Cine are obligatia depunerii bilantului? Noii administratori,nu? pentru ca s-au facut modificarile in actele societatii in ceea ce priveste noii asociatii, din vechea societatea nu mai figureaza nimeni in acte....normal ar fi fost sa fie depus bilantul, dar....