avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 437 soluții astăzi
Forum Activitate Qimer

Activitate Qimer

Răspuns la discuția refuz detasare
Ok, revin, daca conditiile de cazare sunt excrecabile (nu detaliez pentru a nu fi ban-at). Eu am stat o perioada in conditii ok, dar apoi am fost mutat ....
Ce trebuie sa fac?

Edit
Răspuns la discuția constituire garantii
ynocentta a scris:

Dispozitiile L nr 22/1969 pot fi aplicate angajatilor care detin responsabilitatea de gestionar


Definiți ”responsabilitatea de gestionar” (nu am găsit termenul în textul legii). Este vorba de articolul 1 (”este acel angajat al unui agent economic, autoritate sau institutie publica care are ca atributii principale de serviciu primirea, pastrarea si eliberarea de bunuri” )?

Mă interesează dacă într-un restaurant un funcția de ospătar, care primește mijloace bănești de la clienți, eliberează bunuri materiale către clienți, poate fi încadrată la funcția de gestionar.
La fel, în bucătărie, angajații cu funcție de bucătari, alții decât bucătarul șef (care semnează listele de inventariere în calitate de bucătar gestionar), pot fi încadrați la funcția de gestionar, deoarece, chiar dacă nu au în gestiune, au totuși ca sarcină de serviciu păstrarea și eliberarea (către ospătari) de bunuri materiale?

Acestor două categorii de salariați li se pot reține garanții?
Răspuns la discuția constituire garantii
Să înțeleg că unui ospătar, chiar dacă nu ”are o gestiune”, îi pot reține garanție (un fel de ”spărturi ” ) , doar pentru că ”primește, păstrează și eliberează bunuri” (fiind acoperit de prevederile legii 22 din 1969) ?
Se poate constitui/reține garanție pentru acei angajați care nu răspund de o gestiune anume (cum ar fi magazionerii, bucătarii șefi, barmanii, vânzători), dar au totuși ca sarcină de serviciu ”primirea, păstrarea și eliberarea de bunuri” (cf. legii 22 din 69), de exemplu: agenții de vânzări, ospătarii, recepționerii?

Unde pot găsii lista de profesii din paragraful următor: ”Ministerele si celelalte organe centrale stabilesc functiile prin a caror ocupare angajatul dobindeste, potrivit alineatului 1, calitatea de gestionar. Aceste functii sint denumite, in cuprinsul prezentei legi, functii de gestionari.” (legea 22 din 69). Sau prin ”ministere și celelalte organe centrale” în prezent se înțelege societatea comerciala care își stabilește singură aceste funcții?
Mulțumesc! :yes:
Ai dreptate în ceea ce privește 394.

Le depun pe dischetă.

Pentru 300 care ar fi procedura necesară pentru rectificare?
Mi-au fost predate azi mai multe facturi din luna septembrie, dar între timp am depus declaratiile 300 și 100 (cu depunere trimestrială). Care ar fi procedura pe care ar trebui să o urmez pentru rectificare?
Vă mulțumesc.
Răspuns la discuția Marfã rãmasã în gestiune
soficu cristina a scris:

1) nu este obligatoriu,doar daca doriti.Oricum la sfarsitul anului trebuie efectuata inventarierea(noile norme de inventariere anuala va impun la sf. in mod normal)


Înțeleg, dar în cazul apariției de diferențe de inventar, acestea nu trebuiesc înregistrate în contabilitate? Pot să le înregistrez daca îmi suspend activitatea?
Răspuns la discuția Marfã rãmasã în gestiune
Qimer a scris:

soficu cristina a scris:

suspendarea activitatii fara declarare regim derogatoriu, va obliga la toate declaratiile catre institutii.Registrul inventar se completeaza de obicei la sf.anului cu inventarierea patrimoniului.Chiar daca aveti activ.suspendata, inventarierea anuala tot trebuie sa faceti.(Legea contab. nu prevede exceptii)


Dacă la inventarierea anuală constat diferențe cum le pot înregistra, ținând cont că am activitatea suspendată?


(1) De fapt, ar fi recomandat să efectuez o inventariere înainte de suspendarea activității?
(2) Pot suspenda activitatea în condițiile în care înregistrez debite la terți (furnizori)?
Răspuns la discuția inventariere
corneliamagda a scris:

Se face inventarul marfii in cauza.


Dar cum se înregistrează în contabilitate (care at fi operațiunile) ?