Spor munca de noapte invatamant- personal nedidactic
Se stie faptul ca in sistemul public, in anul 2016 unele salarii de baza erau sub salariul de baza minim brut pe tara, drept urmare, acestea au fost “ajustate” la nivelul salariului de baza minim brut pe tara din acel an. In cazul in care s-a prestat munca pe timpul noptii, la calcul sporului de noapte, evident ca s-a luat ca si baza, salariul minim brut pe tara.
In anul 2021, pentru acelasi salariat, salariul de baza (2600 lei) este mai mare decat salariul minim brut pe tara (2300 lei).
Este firesc, ca in anul 2021,sporul pentru munca prestata pe timpul noptii sa se raporteze tot la salariul minim brut pe tara de 2300 lei, desi salariul de baza este 2600 lei?
Este posibil ca acele OUG-uri care incepand din 2017, aplicabile pentru persoana care ocupa aceeasi functie, sa plafoneze baza de calcul in cazul sporului de noapte, considerand baza ca fiind salariul minim pe economie de 2300 lei??
Citat din Legea nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice
ART. 20
Sporul pentru munca de noapte
(1) Personalul care, potrivit programului normal de lucru, îşi desfăşoară activitatea între orele 22,00 şi 6,00 beneficiază, pentru orele lucrate în acest interval, de un spor pentru munca prestată în timpul nopţii de 25% din salariul de bază, solda de funcţie/salariul de funcţie, indemnizaţia de încadrare, dacă timpul astfel lucrat reprezintă cel puţin 3 ore de noapte din timpul normal de lucru.
Citat din OUG nr.226/30.12.2020:
(3) În anul 2021, începând cu luna ianuarie, cuantumul sporurilor, indemnizațiilor, compensațiilor, primelor și al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut lunar, solda lunară de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice se menține cel mult la nivelul cuantumului acordat pentru luna decembrie 2020, în măsura în care personalul ocupă aceeași funcție și își desfășoară activitatea în aceleași condiții.
se mai depune registrul de zileri la itm, avand in vedere ca art.8 din legea zilierilor a fost modificat? in sensul ca a fost abrogat alin(2) prin care beneficiarul era obligat sa depuna pana cel tarziu la data de 5 a fiecarei luni, registrul de evidenta a zilierilor continand inscrierile din luna precedenta.
la revenirea salariatei din CCC, societatea ii ofera (in scris) alt loc de munca si salar mai mic decat cel avut anterior concediului. ce are de facut salariata in acest sens? (salariata cunoaste prevederile oug 111/2010). ce se intampla daca nu semneaza actul aditional?
registrul de zilieri infiintat este depus la itm prin posta. de pe plic reiese data depunerii la posta- 05.09.2018, data primirii de catre itm este 07.09.2018. se poate considera ca societatea a depus registrul in termen legal? daca raspunsul este "da", ma intereseaza un temei legal. multumesc.
De cand incepe sa curga termenul? Din 4.10 sau din 5.10?
AM primit prin posta, cu confirmare de primire o adresa de la ANRP prin care mi se solicita documente pentru completarea dosarului depus pentru solicitarea unor despagubiri pe legea 10/2001. Adresa lor are numar de inregistrare din data de 04.10.2018 iar eu am primit-o in data de 30.10.2018. In continutul adresei se face trimitere la prevederile art.32 din Legea 165/2013, potrivit caruia se instituie un termen de decadere in procedura administrativa de 120 de zile, in care persoanele care se considera indreptatite pot completa cu inscrisuri dosarele depuse la enitatile investite de lege. Totodata, termenul de decadere prevazut la art.32 din Legea 165/2013 poate fi prelungit la cererea scrisa a persoanei care se considera indreptatita, o singura data, pentru o perioada de 60 de zile.
Intrebarea mea este daca termenul de 120 de zile curge de la data emiterii adresei (04.10.2018) sau de la data primirii prin posta cu confirmare de primire (30.10.2018)?
Va multumesc.
In anul 2005, tatal meu a depus si inregistrat dosarul la ANRP. In anul 2008, a solicitat in scris sa i se comunice stadiul dosarului. Raspunsul a fost cat se poate de simplu: “in lucru”. Acum, in anul 2018, ANRP trimite o adresa prin care solicita sa punem la dispozitie “Inscrisuri la momentul preluarii/demolarii din care sa reiasa descrierea din punct de vedere arhitectural a constructiei pentru care se dispune (fisa imobil, releveu, proces verbal de evaluare, schite, etc), acestea fiind necesare pentru evaluare imobilului prin aplicarea grilei notariale, conf. art.21 alin.6 din Legea 165/2013.
In dosarul de acasa avem schita casei, document original, o declaratie din partea tatalui in care enumerat cate imobile au existat la adresa respectiva, din ce au fost construite.
Nu avem niciun document din care sa reiasa stadiul cladirilor la momentul demolarii.
As dori sa stiu de unde pot sa obtin astfel de documente?
in anul 2009 am facut un certificat de mostenitor (bunuri mobile) in care s-a trecut masa succesorala, mostenitorii si cotele parti. Nu au fost declarate bunuri imobile deoarece nu existau si nu exista nici la ora actuala. E valabil certificatul din 2009? Pot sa il folosesc pentru a continua procedura la ANRP?
inca nu am nicio suma. dosarul inca nu este solutionat. ANRP a trimis o adresa pe numele tatalui in vederea solutionarii dosarului.
Tatal meu a depus la ANRP un dosar (in anul 2005) pentru a fi despagubit pentru imobilul parintilor lui, preluat in mod abuziv pe vremea regimului comunist. Zilele trecute, am primit in sfarsit o adresa din partea ANRP pentru a veni in completarea dosarului cu cateva dicumente. Intre timp, tatal meu a decedat (in 2009). Mama este in viata, mai am o sora. Ce demersuri sunt de facut, avand in vedere ca tata a decedat intre timp?