avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 817 soluții astăzi
Forum Activitate Tzimpirika

Activitate Tzimpirika

Răspuns la discuția Recuperare creanta din lucrari
E foarte greu sa lucrezi cu inginerii, mai ales cu cei care nu inteleg ca trebuie sa ai la baza un contract inainte de a incepe o lucrare...
Problema este urmatoarea: executie lucrare, fara contract, doar cu bon de comanda care nu acopera intreaga valoare real executata, procese verbale de receptie semnate de reprezentantul beneficiarului, inclusiv pentru ce depaseste valoarea bonului de comanda. Din 3 facturi, a semnat si mi-a acceptat la plata 2 (valoare conform bon comanda) iar pe a 3 a nu o recunoaste la plata, returnandu-mi-o fara nicio justificare.
Ce actiuni pot intreprinde in justitie ca sa imi recuperez creanta?

Va multumesc,
Buna ziua,

Anul trecut am achizitionat un teren in vederea construirii unei case si am primit cu titlu de imprumut jumatate din contravaloarea acestuia. Pentru suma respectiva am declarat la notar ca a fost primita cu titlu de imprumut de la XXX si ca sunt de acord sa se inscrie privilegiul procuratorului de fonduri in cartea funciara.
La momentul actual valoarea terenului este mai mica decat anul trecut si pentru ca nu mai vrea sa construim, vrea sa ii returnez intreaga suma imprumutata.
Ma ameninta cu somatii si cu actionarea in instanta.
In aceasta situatie, ce trebuie sa fac, sa ii returnez intreaga suma imprumutata sau numai jumatate din contravaloarea terenului pe care sunt nevoita sa il vand?

Multumesc
Răspuns la discuția Fundatie
Va multumesc tuturor pentru ajutor...
Răspuns la discuția Fundatie
da, are legatura cu virarea unei parti din impozit catre ONG-uri, sponsorizari, etc.
persoanele juridice pot vira 20% din impozit iar persoanele fizice vireaza 2%.
vroiam sa stiu daca trebuie sa fac contract de donatie sau nu!
Răspuns la discuția Fundatie
Sunt furnizori de servicii care au donat o parte din impozit...

Am inteles, trebuie sa fac contract... multumesc!
Discuție Fundatie
Buna ziua,

Societatea la care lucrez a infiintat o fundatie. Partenerii de afaceri au virat la sfarsitul anului trecut cei 20% din impozit. Este obligatoriu sa inchei cu acestia contracte de donatie?

Multumesc
adriantot a scris:

Tzimpirika a scris:

articol din contract referitor la obligatiile chiriasului: "Sa achite in termenele contractuale costurile legate de cablu TV, curent electric si costuri de întreţinere care includ costul căldurii, aprovizionării cu gaz, apa si canalizare, strângerea gunoiului precum si cheltuielile legate de administrarea imobilului (portar, administrator), interfon, internet si alte utilităţi existente"

Stiti ce idei invechite au administratorii de asociatii, asa ca nu cred ca daca ii arat contractul de inchiriere o sa imi elibereze chitanta pe numele societatii, o sa imi spuna, asa cum a si facut-o, ca nu scrie "la lege" asa ceva...

Am reluat pentru a intelege unde-i problema. Exista contract de inchiriere in care corect s-a trecut obligatia chiriasului de a plati intretinerea. Dar acest contract nu a fost depus in copie la asocaitie . Pai chiar daca administratorul ar avea idei novatoare, moderne sau revolutionare si nu cu invechite cum ati apreciat , tot nu ar avea de unde sa stie de contractul dv.
Apoi in lege se mai prevede ca asociatia trebuie sa incheie o conventie anuala cu o persoana juridica care ocupa un spatiu sau apartament in asociatie. In ce baza ? In baza contractului de inchiriere!
Iar teama dv cum spuneti ca "nu cred ca daca ii arat contractul de inchiriere o sa imi elibereze chitanta pe numele societatii" este total nejustificata din moment ce nu v-ati indeplinit obligatia de a informa legal asociatia, in scris cu o copie a contractului , nu prin vorbe.
Incercati fara teama si apoi reveniti.


La unii am depus contractele, la unii nu (am mai multe apartamente inchiriate)... imi pare rau ca va contrazic, dar nici macar acei administratori carora le-am depus contractul impreuna cu acea cerere in care declaram ca avem inchiriat un apartament, ca locuiesc x persoane (atasand copii de pe pasapoarte) tot nu au vrut sa imi elibereze chitanta pe numele societatii.
Ba am avut un caz in care la intretinere mi-au trecut 7 persoane (in loc de 2 cate locuiau) pe motiv ca au venit niste prieteni ai acestora si au facut galagie toata noaptea. Am fost sa vb cu administratorul, cu legea si normele de aplicare in mana, i-am spus ca nu e corect cum procedeaza pt ca acele persoane au venit seara si au plecat dimineata si mi-a zis "ca ea face treaba asta de 18 ani si ca nu o intereseaza ce scrie acolo", azvarlindu-mi hartiile cu legislatia pe jos si normal ca nu am obtinut nimic. (ba spunandu-mi sec "lasati, ca daca nu platiti dvs. plateste oricum proprietarul", ceea ce e acelasi lucru pt ca acesta o sa imi opreasca din garantie, nici el neavand nicio vina ca unii au neuronii atrofiati).
Asa ca, sunt patita, credeti-ma... si nu e prima data cand am de-a face cu administratorii asociatiilor de proprietari.
O sa ma zbat in continuare si poate reusesc sa ii conving ca macar undeva pe acea chitanta, pe langa numele proprietarului, sa apara scris si numele societatii (in cazul unui litigiu sa fiu acoperita in privinta achitarii obligatiei contractuale)
Presedintele a scris:

Subscriu opiniei dlui. Mihail.
Adoptati cea mai simpla solutie: viramentul bancar.
Si ca sa nu existe incurcaturi puteti trimite, cu confirmare de primire, pe adresa Asociatiei desfasuratorul cu detaliile platii( nume, ap. suma, explicatii).

In contractul incheiat cu proprietarul sunteti sau nu imputerniciti sa faceti aceste plati in numele lui?



articol din contract referitor la obligatiile chiriasului: "Sa achite in termenele contractuale costurile legate de cablu TV, curent electric si costuri de întreţinere care includ costul căldurii, aprovizionării cu gaz, apa si canalizare, strângerea gunoiului precum si cheltuielile legate de administrarea imobilului (portar, administrator), interfon, internet si alte utilităţi existente"

Stiti ce idei invechite au administratorii de asociatii, asa ca nu cred ca daca ii arat contractul de inchiriere o sa imi elibereze chitanta pe numele societatii, o sa imi spuna, asa cum a si facut-o, ca nu scrie "la lege" asa ceva...
Societatea la care lucrez a inchiriat apartamente pentru angajati. Pe langa chirie, achitam si utilitatile (inclusiv intretinerea). Chitantele de la intretinere sunt eliberate pe numele proprietarului iar administratorul asociatiei refuza sa le elibereze pe numele societatii. Exista temei legal in baza caruia pot solicita eliberarea chitantelor pentru plata intretinerii pe numele chiriasului - persoana juridica? Intreb acest lucru deoarece in cazul unui eventual proces cum fac dovada ca a platit societatea atata timp cat chitantele sunt eliberate pe numele proprietarului.

Multumesc