Buna ziua!
Dupa tot haosul creat la Casmb , stie cineva ce se intampla cu raportarile privind concediile medicale? Ma refer la cele prin care se dorea verificarea persoanelor aflate in incapacitate temporara de munca.Se mai depun? cum?
Un salariat pleaca cu 28.09.2010, iar la inceputul lunii i-am comandat 22 de tichete masa.
Practic la lichidare trebuie sa-i opresc contravaloarea a 2 tichete de masa.
Cum procedez avand in vedere ca pentru cele 22 tichete am oprit si impozit?
la societatea la care lucrez , salariatele intrate in cic , nu au mai fost trecute pe stat si nu sa mai intocmit si nici trimis trimis pentru ele nici o declaratie deoarece la acel moment asa ni s-a spus de la itm.
In legatura cu concediul ingrijire copil pana la varsta de 2 ani am si eu 2 intrebari?:
1.constituie vechime in munca.?
2.salariatele ale caror contracte au fost suspendate deoarece au intrat in cic, mai trebuie sa apara pe statul de plata?
nu scrie nimic de sanctiuni in cazul in care angajatorul nu informeaza casa de sanatate Mai mult decata atat eu ieri am fost acolo si am intrebat ce se intampla daca angajatul depaseste cele 24 ore in care trebuie sa ma anunte ca este in cm si mi-au spus ca nu este nici o problema, eu ca si angajator voi informa casa de sanatate atunci cand voi fi informat. Este un haos deocamdata.
Mi-au mai spus ca in cateva zile se vor putea trimite online aceste informari daca avem parole pentru depunerea online a declaratiilor.
intradevar am sunat si eu la ei si mi-au spus ca trebuie sa depun o declaratie cu antetul societatii in care sa mentionez numele, prenumele persoanelor aflatate in incapacitate, cnp,medicul care a eliberat concediu medical si unitatea.
am mentionat ca de la momentul publicarii in MO a acestui ordin si pana in prezent am avut medicale dar nu am declarat nimic si mi-au spus ca nu e nici o problema daca nu au fost medicale suspecte.
sa inteleg ca a intrat in vigoare de la data publicarii in mon oficial?
eu am avut medicale de atunci pana acum si nu am declarat nimic.
salariatul ma informeaza , probabil telefonic. iar eu pe baza vorbelor declar mai departe, sincer nu mi se pare chiar ok.
a pus pana acum in practica aceasta modificare? multumesc
Buna ziua. in legatura cu acest ordin , mai exact art 81
"Art. 81. - (1) Asiguraţii au obligaţia de a înştiinţa plătitorii de indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate privind apariţia stării de incapacitate temporară de muncă şi privind datele de identificare, respectiv numele medicului prescriptor şi unitatea în care funcţionează acesta, în termen de 24 ore de la data acordării concediului medical. În situaţia în care apariţia stării de incapacitate temporară de muncă a intervenit în zilele declarate nelucrătoare, asiguraţii au obligaţia de a înştiinţa plătitorii de indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate în prima zi lucrătoare.
(6) Angajatorii au obligaţia să transmită casei de asigurări sociale de sănătate, în termen de maximum 6 zile de la data la care au fost înştiinţaţi cu privire la apariţia stării de incapacitate temporară de muncă, lista persoanelor angajate aflate în incapacitate temporară de muncă, precum şi datele de identificare, respectiv numele medicului prescriptor şi unitatea în care funcţionează acesta şi declaraţia prevăzută la alin (2), dacă au solicitat-o.
eu una nu prea inteleg ce si cum trebuie sa declar. ma puteti ajuta?
multumesc!