ORDONANŢĂ Nr. 13 din 24 august 2011
privind dobânda legală remuneratorie şi penalizatoare pentru obligaţii băneşti, precum şi pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale în domeniul bancar
ART. 3
(1) Rata dobânzii legale remuneratorii se stabileşte la nivelul ratei dobânzii de referinţă a Băncii Naţionale a României, care este rata dobânzii de politică monetară stabilită prin hotărâre a Consiliului de administraţie al Băncii Naţionale a României.
(2) Rata dobânzii legale penalizatoare se stabileşte la nivelul ratei dobânzii de referinţă plus 4 puncte procentuale.
(2^1) În raporturile dintre profesionişti*) şi între aceştia şi autorităţile contractante, dobânda legală penalizatoare se stabileşte la nivelul ratei dobânzii de referinţă plus 8 puncte procentuale.
ORDONANŢĂ Nr. 13 din 24 august 2011
privind dobânda legală remuneratorie şi penalizatoare pentru obligaţii băneşti, precum şi pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale în domeniul bancar
ART. 3
(1) Rata dobânzii legale remuneratorii se stabileşte la nivelul ratei dobânzii de referinţă a Băncii Naţionale a României, care este rata dobânzii de politică monetară stabilită prin hotărâre a Consiliului de administraţie al Băncii Naţionale a României.
(2) Rata dobânzii legale penalizatoare se stabileşte la nivelul ratei dobânzii de referinţă plus 4 puncte procentuale.
(2^1) În raporturile dintre profesionişti*) şi între aceştia şi autorităţile contractante, dobânda legală penalizatoare se stabileşte la nivelul ratei dobânzii de referinţă plus 8 puncte procentuale.
Art. 97¹ alin. 2² din H.G. nr. 925/2006 prevede obligația comisiei de evaluare de a analiza dacă documentul constatator îndeplinește condițiile cumulative prevăzute de art. 181 lit. c¹ din O.U.G. nr. 34/2006, respectiv dacă:
(i) în ultimii 2 ani, (ii) nu şi-a îndeplinit sau şi-a îndeplinit în mod defectuos obligaţiile contractuale, (iii) din motive imputabile ofertantului în cauză, (iv) fapt care a produs sau este de natură să producă grave prejudicii beneficiarilor acestuia.
Art. 166 alin. 8 din H.G. nr. 395/2016 prevede de asemenea obligația comisiei de evaluare de a analiza dacă acesta reflectă îndeplinirea condiţiilor cumulative prevăzute la art. 167 alin. 1 lit. g) din legea 98/2016, atunci când ia decizia de respingere a unui candidat/ofertant, pe baza unui asemenea document constatator, respectiv dacă:
(i) operatorul economic şi-a încălcat în mod grav sau repetat obligațiile principale ce-i reveneau în cadrul unui contract de achiziţii publice, al unui contract de achiziții sectoriale sau al unui contract de concesiune încheiate anterior, (ii) aceste încălcări au dus la încetarea anticipată a respectivului contract, plata de daune-interese sau alte sancţiuni comparabile;”.
Conflictul de interese apare atunci când funcţionarul public are un interes personal care ifluenţează sau pare să influenţeze îndeplinirea atribuţiilor sale oficiale cu imparţialitate si obiectivitate. Interesele private ale functionarului public pot include un beneficii pentru sine sau pentru familia sa, pentu rudele sale apropiate,
- soţ, soţie, rude sau afini până la gradul al doilea inclusiv.