daca cineva are experienta cu litigii cu MDLP privind un fond nerambursabil obtinut in 2004, implementat corespunzator si pentru dupa mai mult de 3 ani de la finalizare si aprobare Rapoarte finale primim un control si ni se cer bani inapoi, va rog sa imi spuneti ce pot face.
Am primit un Proces Verbal prin posta prin care ni se cer anumite sume inapoi si putem face contestatie. Mentionam ca proiectul Phare 2002 a fost implementat corespunzator, am primit transa finala, totul a fost bine si la 3 ani de la finalizare ni se stabilesc debite si ne ameninta cu oficiul antifrauda
ce putem face?
Buna ziua
multumesc pentru raspuns
Sa inteleg ca putem face compensarea (in contabilitate) fara nici o alta formalitate? Sau sa facem un proces verbal ceva semnat de cele 3 parti (2 firme si 1 pers fizica)?
Cu stima
Buna ziua
am urmatoarea situatie:
- o persoana fizica straina X a acordat un imprumut catre o firma romaneasca A la care asociat unic este Y, tot cetatean strain;
- firma A a achitat pre-contractele pentru achizitia unui teren cu suma respectiva;
- firma A a incheiat un Contract de Novatie cu firma B prin care firma B are dreptul sa preia pre-contractele si sa finalizeze tranzactia, ceea ce s-a si intamplat;
- X si Y sunt asociati in firma B
(de fapt toata incurcatura s-a creat pentru ca la momentul semnarii pre-contractelor nu aveau o firma in comun si au agreat sa faca totul pe o firma a lui X si ulterior sa se lucreze pe noua firma)
Ce tip de contract putem incheia pentru a "stinge obligatia firmei A catre X si a o compensa cu obligatia firmei B catre X (in aceasi suma)? Practic dorim ca in final sa avem un imprumut asociat al lui X catre firma B
Buna
nu exista nici un contract cu firma 2. Pur si simplu ne-au sunat dupa 2 ani, au insistat sa ne intalnim ca sa vorbim, si in intalnire ne-au zis ca au nevoie de bani si ca nu i-am platit niciodata nici noi nici vanzatorii dar ei au muncit etc. Noi am prezentat motivele noastre de nemultumire (ca ne-au mintit ca sa alegem acel teren), faptul ca firma noastra a incheiat pre-contractul pe teren dar nu si contractul final, etc si ca vom discuta cu cei care au cumparat in final (carora le-am cedat avansul platit de noi si dreptul de a cumpara in conditiile stabilite) daca se poate plati ceva pentru "deranjul" lor.
NU S-A SEMNAT NIMIC si nu s-a facut nici un proces verbal, etc, doar o simpla discutie de 30 min.
Dupa cateva zile ne-au trimis prin email scanat o factura, catre firma noastra, dar emisa de o firma 2 de care nu am auzit niciodata. In email ziceau ca prefera "sa se plateasca pe aceasta firma 2".
Contractul dintre noi cu firma in lichidare zice ca trebuie sa ii platim daca ne introduc vanzatorii, daca obtinem PUZ, autorizatie de construire etc (ca ne promisesera si sprijin loca in acest sens). Sa zicem ca partial au ce sa ceara ca ne-au prezentat vanzatorii.
Totusi, nu au emis facturi pentru ca dupa momentul incheierii pre-contractelor cu vanzatorii ne-am certat cand am descoperit ca imobiliarii ne-au mintit (adica pe teren era o teava de gaz si nu reteau de curent era dezafectata) si ca terenul nu mai ne era de folos. Am gasit o alta firma care a preluat pre-contractul si a finalizat tranzacita cu vanzatorii, obtinand de la vanzatori o reducere pentru teava de gaz. Avea firma nu a mai fost in contact cu imobiliarii, ci direct cu proprietarii.
PANA LA ACEST MOMENT NU AM PRIMIT sub vreo forma VREO FACTURA de la firma cu care avem contract. Deci practic nu suntem debitori in contabilitate.
Ce nu inteleg este exact procedura urmata de lichidatori si ce acte primesc ei de la fostii administratori-imobiliarii nostri.
multumesc
Salut
avem un contract cu o firma aflata in lichidare de catre Reg com (in 10.11.2008 s-a numit lichidatorul conform Certificat furnizare informatii de la registru). Firma ne-a prestat niste servicii de intermediere imobiliara indoielnica (ne-a mintit privind utilitatile etc) dar dupa 2 ani pe fondul crizei ne cer bani pe un contract semnat cu noi.
Dupa intalniri ne-au trimis facturi de pe alta firma, propunand "sa transferam" obligatiile. Asa ne-am dat seama ca e ceva in neregula si am verificat si nu au depus bilanturi din 2004.
Am dori sa ignoram cererile lor si implicit obligatiile. Daca deja s-a numit lichidatorul, ne mai pot actiona in instanta sau pot intrerupe lichidarea prin depunerea bilanturilor? Mentionez ca "miza" adica valoarea serviciilor e destul de mare, cateva zeci de mii euro si de aceea credem ca ar incerca sa salveze firma ca sa ne dea in judecata.