avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 370 soluții astăzi
Forum Activitate BIANCA_JCAN

Activitate BIANCA_JCAN

Răspuns la discuția desfiintare post casier
CIOBANU IONELA a scris:

Firma era obligata sa anunte AJOFM asa cum ati spus si nu are voie sa emita decizie de incetare cim mai devreme de 30 zile de la data comunicarii desfiintarii postului la AJOFM. Totodata aveti dreptul si la preaviz de15 zile lucratoare de la data comunicarii.Cat priveste atributiile postului, ele pot fi preluate de un alt salariat, insa acest fapt nu trbuie sa duca la cheltuieli mai mari decat daca postul de casier nu s-ar desfiinta, altfel nu se justifica desfiintarea.


revin cu o alta intrebare:daca firma ar fi anuntat AJOFM,atunci in preavizul pe care mi l-au dat trebuiau sa specifice acest lucru,cum ca beneficiez de drepturi pentru combaterea somajului,sau ceva de genul asta?daca nu au facut asta inseamna ca decizia de concediere poate fi atacata in instanta?mentionez ca pe preavizul primit scrie ca desfacerea cim va ficonf art 65 si art 73 din codul muncii.multumesc
Buna ziua.
Va rog sa ma ajutati cu cateva sfaturi.La firma la care lucrez(un service auto) conducerea m-a anuntat ca postul de casier pe care sunt angajata se va desfiinta din motivul ca activitatea a scazut.Insa casieria unitatii va functiona in continuare, atributiille mele fiind preluate de gestionarul magaziei pieselor de schimb.Intrebarea mea este:in momentul in care desfintezi un post,se poate ca un alt angajat sa indeplinesca atributiile postului respectiv,si cum poti desfinta un post de casier/operator facturare daca in unitate se intocmesc in continuare facturi si se incaseaza bani?In plus,am mai citit pe net ca firma era obligata inainte de a-mi comunica decizia de concediere sa ceara ajutorul AJOFM pentru a-mi gasi un loc de munca,dat fiind faptul ca ei se confrunta cu dificultati financiare.Este adevarat?
Va multumesc
ce-i de la ANOFM au trimis o notificare angajatorului meu prin care i cer sa-mi retina din salariu o suma pe care le-o datorez eu(am avut incheiat in 2006 o conventie cu ei fiind absolventa si miam gasit loc de munca am primit o suma in valoare de 337 cu conditia de a lucra in continuare timp de un an de zile.eu am lucrat un an de zile de la data incheierii acelei conventii ,dar nu la aceiasi societate.le-am dus adeverinte de la al doilea loc de munca dar ei nu au observat asta,decat dupa ce s-a implinit un an de zile si conventia a expirat.acum vor sa le dau banii inapoi.)Intrebarea mea este:este obligat angajatorul meu sa-mi retina acesti bani?sau doar cu acordul meu?
Noul anagajator mi-a deschis un cont nou de garantii.Insa eu nu am semnat nici un contract de lichidare cu fost firma angajatoare,conform careia mi-as fi primit garantiile,si nici la noua firma nu am semnat nici un act cum ca as dori sa vars acele garantii in noul cont deschis la societatea la care lucrez in prezent.Am inteles ca nu este legal ceea ce au facut,va rog sa-mi spuneti unde trebuie sa ma adresez pentru a rezolva acest abuz.
In luna decembrie 2008 mi-am dat demisia de la societatea la care lucram,iar a doua zi am semnat un contract de munca cu o alta societate(administratorii acestor 2 societati sunt sot si sotie,deci o firma era a lui si una a ei).Dupa ce mi s-a semnat fisa de lichidare am facut o cerere de restituire a garantiilor materiale(postul pe care l-am ocupat a fost de casier) pe motiv ca am incheiat colaborarea cu firma respectiva.Cererea mi s-a respins pe motivul ca se vor transfera celeilalte firma la care m-am reangajat.Au trecut 9 luni de atunci,nu mi-am primit garantiile materiale de la firma de la care am plecat,iar azi am aflat ca mi-au transferat banii in noul cont deschis de societatea la care lucrez acum.Legal se poate asa ceva?sa mi transfere garantiile de la o societate la alta,si asta fara acordul meu?