daca s-au depus documente de suplimentare este necesara o noua cerere pentru calcularea pensiei
da
vezi COR 2631 pentru incadrare
În situaţia decesului asiguratului sau pensionarului soţul supravieţuitor are dreptul la pensie de urmaş, în următoarele condiţii:
1.la împlinirea vârstei-standard de pensionare, dacă durata căsătoriei a fost de cel puţin 15 ani. Dacă durata căsătoriei a fost mai mică de 15 ani, dar de cel puţin 10 ani, cuantumul pensiei de urmaş cuvenit se diminuează cu 0,5% pentru fiecare lună, respectiv 6% pentru fiecare an de căsătorie în minus;
2. indiferent de vârstă, pe perioada în care este invalid de gradul l sau II, dacă durata căsătoriei a fost de cel puţin 1 an;
3.indiferent de vârstă şi de durata căsătoriei, dacă decesul soţului susţinător s-a produs ca urmare a unui accident de muncă sau a unei boli profesionale şi dacă nu realizează venituri lunare dintr-o activitate profesională pentru care asigurarea este obligatorie ori dacă acestea sunt mai mici de 35% din câştigul salarial mediu brut;
4care nu îndeplineşte condiţiile de mai sus, beneficiază de pensie de urmaş pe o perioadă de 6 luni de la data decesului, dacă în această perioadă nu realizează venituri lunare dintr-o activitate profesională pentru care asigurarea este obligatorie sau dacă acestea sunt mai mici de 35% din câştigul salarial mediu brut;
5.care are în îngrijire la data decesului susţinătorului unul sau mai mulţi copii în vârstă de până la 7 ani, beneficiază de pensie de urmaş până la data împlinirii de către ultimul copil a vârstei de 7 ani, în perioadele în care nu realizează venituri lunare dintr-o activitate profesională pentru care asigurarea este obligatorie sau dacă acestea sunt mai mici de 35% din câştigul salarial mediu brut.
Soţul supravieţuitor care are dreptul la o pensie proprie si îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege pentru obţinerea pensiei de urmaş după soţul decedat poate opta pentru cea mai avantajoasă pensie.
Acte necesare (după caz):
1.cerere pentru înscrierea la pensie de urmaş (anexa nr. 8 la norme);
2.actele de stare civilă ale urmaşilor şi reprezentantului legal, după caz, original şi copie;
3.decizia medicală asupra capacităţii de muncă (original);
4.decizia de pensie/talonul de plată a pensiei, pentru cazurile în care susţinătorul decedat avea calitatea de pensionar (copie);
5. adeverinţa de studii (elev sau student), în cazul urmaşilor copii în vârstă de peste 16 ani, în original;
6.actul doveditor al cauzei decesului, cu excepţia situaţiilor în care susţinătorul decedat avea calitatea de pensionar (copie);
7.copie FIAM, pentru decesul cauzat de accident de muncă;
8.copie BP2 şi copie certificat medical constatator al decesului, pentru decesul cauzat de boală profesională.
9.declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că urmaşul nu a fost condamnat prin sentinţă rămasă definitivă pentru infracţiunea de omor sau tentativă de omor comisă asupra susţinătorului;
Pentru cazurile în care susţinătorul decedat nu avea calitatea de pensionar se depun şi următoarele documente:
1.carnetul de muncă (original si copie);
2.carnetul de muncă pentru membrii CAP (original și copie);
3.alte acte prevăzute de lege privind vechimea în muncă sau vechimea în serviciu realizată;
4.livretul militar (original şi copie);
5.diploma de absolvire a învăţământului universitar (original şi copie) şi adeverinţa din care să rezulte durata normală, perioada studiilor şi faptul că acestea au fost urmate la zi;
6.acte doveditoare privind stagiul de cotizare în specialitate - pentru personalul militar;
7.adeverinţă privind stagiile de cotizare realizate în alte sisteme de asigurări sociale, neintegrate în sistemul public, în original;
8.adeverinţă privind sporurile cu caracter permanent reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de muncă, în original (anexa nr. 15 la norme);
9.adeverinţă privind stagiul de cotizare realizat în grupa I de muncă, grupa a II a de muncă, în condiţii de muncă speciale, deosebite şi alte condiţii de muncă, în original (anexa nr. 12, anexa nr. 13, anexa nr. 14 la norme);
10.acte pentru dovedirea calităţii de beneficiar al Decretului-Lege nr. 118/1990, Legii nr. 341/2004;
11.adeverinţă care să ateste perioadele de activitate realizate după data de 1 ianuarie 2011 (original);
12. alte acte întocmite potrivit prevederilor legale prin care se dovedesc elemente necesare stabilirii drepturilor de pensie
din punctul meu de vedere, lipseste acuratetea spetei
asteptam toate informatille pentru a putea emite o opinie legala completa si sustinuta in drept
are drept de apel
sa declare apelul si de motivat il va motiva pe parcurs.
luati legatura cu un avocat si dati -i nr de dosar sau numele si judecatoria.
Buna ziua,
In primul rand, consider speta dvs neadevarata intru totul insa voi raspunde partial pana cand ne veti suplimenta datele cu urmatoarele raspunsuri
- au fost predate ambele chei si actele unui X ? fara nume , fara telefon, fara adresa?
1. In primul rand MERGETI LA NOTAR si declarati situatia de fapt si anume ca nu mai sunteti in posesia autoturismului din data de.....Aceasta declaratie va confera o dovada de nevinovatie in cazul unui accident savarsit de X cu victime
2. Declaratia mergeti si o depuneti impreuna cu un memoriu la Administratia finaciara de sector , de unde asteptati raspunsul de scoateredin evidenta ..daca raspunsul este negativ, contestati in instanta
3. Solicitati politiei romane sa dea in urmarire generala autoturismul cu numarul de inregistrare ......., drept furat ! - poate aveti norocul sa gasiti in acest fel persoana care a cumparat de la dvs
4 . Radierea autoturismului in final de la Politie este anevoioasa fara actele de mai sus ..
Parerea mea este ca autovehicului a fost amanetat unui samsar , acesta disparand fara urma , IN ACEST CAZ, MERGETI SI DECLARATI MASINA FURATA .
in timpul casatoriei puteti face act de vanzare cumparare pe bunul comun (presupunand ca este un apartament) pastrand dreptul dvs de abitatie pana la moarte..
va costa taxele notariale !
divortul isi va urma cursul la primarie, gratuit
Sentinta se publica in ziar daca citarea paratei s-a efectuat prin citarea intr-un ziar de larga circulatie .
Neindeplinirea obligatiei de publicare in ziar duce la imposibilitatea investirii acesteia.
Acte necesare pentru publicare :
– adresă oficială din partea instanţei
- copia lizibilă a sentinţei (se publică în extras)
Succes la contorul de cuvinte , este usturatoare uneori factura de publicare in ziar .
Este nevoie sa va prezentati la Administratia Financiara unde este sediul secundar, si sa solicitati eliberarea unui certificat de atestare fiscala din care sa rezulte faptul ca societatea nu inregistreaza pentru punctul de lucru respectiv, datorii catre bugetul de stat.
Cu certificatul de atestare fiscala, insotit de mentiunea eliberata de ORC, declaratia 060 si certificatul fiscal pentru punctul de lucru, in original (daca este cazul), va adresati Administratiei Financiare de la sediul secundar respectiv si solicitati radierea punctului de lucru.
Pentru mai multe detalii puteti sa ma sunati la [editat].
[editat - este interzisa postarea in forum a datelor de contact].