avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 850 soluții astăzi
Forum Activitate carollina82

Activitate carollina82

Ca idee, in momentul in care aveti nevoie de o dovada sigura ca plata a fost facuta prin online banking pentru a o prezenta autoritatilor, puteti tipari ordinul de plata in formatul electronic si puteti merge la banca pentru o stampila de decontare si semnatura ofiterului bancar. Acesta semneaza ordinul de plata dupa ce a verificat in prealabil ca plata a fost efectuata si contul clientului a fost debitat. Cu siguranta aveti cont la banca daca aveti online banking si aveti dreptul la extras de cont tiparit de banca gratuit, extras generat la efectuarea oricarei operatiuni de debitare/creditare a contului. Doar duplicatul de extras se comisioneaza.
Sper sa fie de ajutor.
In acest caz, nu exista riscul ca apoi fostul angajator sa pretinda de la mine cheltuieli de judecata si alte cheltuieli conexe generate de acest demers ?

Multumesc,
Multumesc pentru raspunsuri.
Am gasit fisa postului , in care se specifica ca " Raspunde disciplinar, material, civil si penal in cazul in care prin neindeplinirea unor atributii se produc prejudicii materiale calculabile direct sau indirect." si " Primeste de la clienti documente de decontare in vederea analizei, verificarii si inregistrarii lor in conturile titularilor in conformitate cu prevederile Regulamentului BNR privind efectuarea si controlul operatiunilor de decontare intre societatile bancare;"

ROI nu il am. Nu vreau sa se ajunga sa fiu chemata in instanta samd, insa nici nu prea sa dau acesti bani doar pentru ca asa mi s-a sugerat. Dar in baza la ce as plati suma respectiva? In baza carui document? Si total de acord, nu vreau sa se considere precedent pentru eventuale situatii similare pe viitor.

Multumesc,
Cum as mai putea avea eu acces la aceste documente ? Am dreptul sa le solicit ?
In al doilea rand, care ar fi riscul daca nu voi proceda asa cum doresc ei (i.e. directoarea sucursalei) ? Pot fi chemata in instanta pentru a mi se cere plata acestei sume ?
Ce cale recomandati in aceasta situatie pentru implicatii minime?
Buna seara,

Situatia este urmatoarea. Pana in 27.07.2009 am ocupat functia de ofiter de cont supervizor la sucursala unei banci. Incetarea activitatii a venit ca urmare a demisiei mele, cu acordul partilor.

Astazi am fost sunata de directoarea adj si de directoarea sucursalei pentru a ma informa ca un client pretinde achitarea de catre banca a unei sume reprezentand penalitati de intarziere la plata obligatiilor bugetare. Eu sunt invinuita ca in data de 06.07.2009 am acceptat ordinele de plata de la client, le-am returnat cu stampila bancii de decontare, insa nu l-am operat in sistem. De aici, sumele nu au mai ajuns la buget pentru luna iulie si s-a emis decizia pentru plata penalitatilor in valoare de aprox 250 ron. Mentionez ca aceste ordine de plata, conform celor declarate de directoarea bancii au semnatura mea. Deoarece ma considera direct responsabila pentru neprocesarea acelor ordine de plata, mi-au solicitat sa achit aceasta suma.

Deoarece, dupa inaintarea demisiei, am avut unele suspiciuni ca acele ordine de plata au ramas neoperate, am verificat la banca daca apar lucrate ordine de plata reprezentand obligatii bugetare pentru luna iulie. Mi s-a confirmat ca au fost lucrate. Astazi am aflat ca de fapt, in iulie, clientul a mai facut si la sfarsitul lunii alte plati catre buget care e posibil sa le fi confudat cu cele de care am intrebat.

Ceea ce vreau sa subliniez este ca acest lucru nu a fost facut cu buna stiinta, a fost o neglijenta, insa doresc sa stiu in ce baza mi se poate imputa acea suma.
In baza a ce as face plata catre client, in ideea de a ma achita de obligatia ce imi revine? Si daca platesc acea suma, cum pot sa ma asigur ca luna viitoare, cu aceeasi decizie de la administratie nu va pretinde iar bancii suma respectiva si banca la randul ei nu va pretinde noi sume de la mine.

Nu am primit nici o hartie in acest sens nici nu am cunostinta daca exista o cerere scrisa din partea clientului cu privire la despagubiri.

Care este cadrul legal in baza caruia s-ar actiona?

Va multumesc anticipat.

Răspuns la discuția Marire de salariu -demisie
Inca o lamurire, deciziile privind majorarea salariului au un termen maxim de la data la care au fost adoptate/inregistrate in care trebuie depuse la ITM pentru a fi inscrise in cartea de munca ?

Multumesc
Răspuns la discuția Marire de salariu -demisie
Mda, asa se intampla cand vrei sa fii om, esti tratat cu picioarele. Ar fi trebuit sa astept avansul si apoi sa dau si hartia cu demisia. Mai am o saptamana "sa imi fac de cap". Ma macina acest aspect, deoarece au parut foarte afectati ca plec si au vorbit asa frumos de mine si credeam ca vom incheia in relatii bune. Eu am intrebat- o pe dir adj daca mi s-a retras decizia de marire si a zis ca nu, ca la lichidare se va vedea marirea . Insa m-am uitat pe fluturasul de anul trecut, de la ultima marire, unde am primit avansul corespunzator noului salariu.
Am sa precizez acest aspect si la "exit interview" .

multumesc mult.

Răspuns la discuția Marire de salariu -demisie
Cererea de marire (memo intern) a fost facuta de directoarea mea (superiorul ierarhic direct) . Eu doar am fost tinuta la curent cu situatia privind aprobarea acestei cereri de catre sefii celorlalte departamente (inclusiv director general), precizez ca este vorba de o banca , iar eu am desfasurat activitatea in cadrul unei sucursale. Nu detin copie dupa acea cerere semnata , poate doar sa fi ajuns la HR si apoi , dupa ce am anuntat demisia, sa fie retrasa. Ceea ce cred ca s-a si intamplat. Nu mi s-ar fi comunicat ceva daca nu era decizia finala. Angajatorul nu stia ca eu sunt in discutii cu alta parte si ca intentionez sa plec.
Sa inteleg ca din ceea ce spuneti, nu am nici o dovada legala a mariri si ca ramane la latitudinea lor daca vor mai mentine decizia sau nu ?
Răspuns la discuția Marire de salariu -demisie
instiintarea a fost facuta dupa ce au fost obtinute toate semnaturile pentru aprobarea maririi de salariu. Mentionez ca nici la modificarea functiei, in februariei 2009, nu am primit act aditional de semnat pentru schimbarea functiei. La fel, in februarie 2008, cand s-au majorat salariile pe toate societatea, nu s-a semnat nici un act aditional.
Vreau sa stiu daca ar fi legal sa fie anulata decizia, care mi-a fost comunicata.
Buna ziua,

Va solicit atentia cu urmatoarea situatie: pe data de 24.06.2009 am fost instiintata pe emailul intern de catre superiorul meu ca incepand cu luna iulie salariu meu s-a majorat. In data de 08.07.2009 eu mi-am inaintat demisia, inregistrata in registrul de intrari chiar de mine sa fiu sigura ca este luata in calcul cu ziua respectiva. Intrebarea mea este daca pentru luna iulie, eu voi primi salariu conform deciziei de marire. Incetarea contractului de munca este inreg cu data de 27.07.2009, ultima zi de munca 24.07.2009 inclusiv. Preavizul este mai mult de 15 zile, deoarece tinand cont ca stiam ca va fi greu sa gasesca persoana in locul meu, m-am gandit ca ar fi corect fata de ei sa ii instiintez, fiind si perioada de concedii. Pe data de 14.07.2009 am primit avansul salarial si mentionez ca este la nivelul salariului anterior, la fel ca in luna iunie.
Este corect, daca demisia mea a venit in aceeasi luna , insa eu voi veni practic toata luna fara cateva zile, acea decizie de majorare sa nu mai fie luata in calcul ? Demisia a venit ulterior deciziei de marire ce mi-a fost adusa la cunostinta.

Multumesc