avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 342 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Cauze imorale si ilicite in contractele de donatie si ...
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Cauze imorale si ilicite in contractele de donatie si vanzare cumparare

Ma aflu intr-o dilema: sunt studenta la drept si stiu ca donatia sau vanzarea-cumpararea facute sunt lovite de nulitate atunci cand acestea au cauze ilicite sau imorale.
In doctrina nu prea gasesc exemple care sa ma satisfaca.
De aceea vin cu intrebarile:
1. Donatia in scopul de a inlatura pe alti succesori de la mostenire este ilicita sau imorala sau nu este nici una nici alta? sau este simulatie?
2. Vanzarea-cumpararea unui imobil de catre un tata viitoarei sale sotii, pentru a-l inlatura definitiv pe fiu de la mostenire este ilicita sau imorala? sau este simulatie?
Cel mai recent răspuns: F.V. Strauß , Consilier juridic 20:32, 1 Aprilie 2010
Pai daca vanzarea-cumparararea incheiata intre parinti si unul dintre copiii lor cazuri foarte frecvente) , ar fi coniderata ilicita sau imorala, ar trebui sa fie din start lovite de nulitate.dar se pare ca nu sunt asa catalogate , de vreme ce se inchieie foarte frumos, la notar. Si stim cum ca ele pot fi atacate, aceste acte, dupa decesul vanzatorilor, de catre mostenitorii rezervatari, in vederea reintregirii rezervei sauccesorale..
Orice proprietar de bunuri poate dispune de bunurile sale asa cum doreste...le poate dona, instraina, prin acte juridice intre vii , pentru cauza de moarte, sau chiar demola, daca vrea( evident, in conditii de legalitate si cu autorizatiile prealabile) .
Conform legii, o cauza este nelicita atunci cand este prohibita de legi, cand este contrara bunelor moravuri si ordinii publice( art. 968 C. civil) .