avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 888 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... PFA
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

PFA

Buna ziua,
In prezent sunt student si am o intrebare legata de CAS. Am infiintat Pfa-ul in 2008 si nu am stiut pana in prezent ca trebuie sa platesc si acel CAS. Acum am fost sa ma interesez la Casa de Asigurari si mi-au spus ca trebuie sa platesc 570 ron (fara majorari). Eu nu inteleg cum s-a ajuns la aceasta suma pentru ca am un venit net cumulat pana in prezent de aproximativ 5000 de ron. Nu se calculeaza ca procent din venitul net ? (ma refer la CAS) Si totodata as dori sa stiu ce se intampla daca nu platesc aceasta contributie. Am aflat de la cineva ca se prescrie in termen de 5 ani si ca in cel mai rau caz nu beneficiez de asigurare de sanatate internationala.
Va multumesc :)
Cel mai recent răspuns: Rodica Teodorescu , Consultant fiscal 16:04, 8 Aprilie 2010
ART. 257*) din Legea nr.95/2006, art.8 Ordin 617/2007
În cazul în care contribuabilii care realizează venituri din activităţi independente, la finele anului, înregistrează pierderi sau realizează venituri anuale sub nivelul a 12 salarii minime brute pe ţară, contribuţia se calculează la nivelul unui salariu de bază minim brut pe ţară pentru fiecare lună şi se achită în termenul legal.
Aceasta prevedere se aplică numai în situaţia în care venitul din activităţi independente este singurul venit asupra căruia se calculează contribuţia.
Pentru sumele datorate şi rămase neachitate se vor percepe majorări de întârziere. Sumele neachitate fac obiectul executării silite.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cass retroactiv,venit trimestrial bianca_g1998 bianca_g1998 Buna seara.Sunt PFA din 2005,comert, sistem real.Am functionat 3(trei) luni pe an,iunie- august ,iulie-septembrie etc deci noua luni din an nu am obtinut nici ... (vezi toată discuția)