Am creat o firma care va face comert online si am unele nelamuriri. Sper ca imi puteti da cateva raspunsuri clare, ca sa imi pot face un calcul cat mai corect al taxelor si al veniturilor.
1) Pentru o firma care face comert, este mai bine sa se declare platitoare sau neplatitoare de TVA?
2)Voi cumpara marfa din Franta de la firme platitoare de TVA si o voi vinde in Romania clientilor persoane fizice. Am inteles ca au intervenit niste schimbari in reglementatia privind TVA-ul, anul acesta. In cazul meu, cum se "traduc" schimbarile astea?
3) Se mai face o declaratie in vama pentru marfa aceasta? Sau mai bine zis unde trebuie sa declar marfa cand o aduc in tara?
4) Ce taxe am de platit (in afara de impozit) ? Incerc sa imi dau seama exact care imi vor fi cheltuielile pentru fiecare produs....
Stiu ca sunt multe intrebari, dar sper sa aveti rabdare si intelegere si sa imi raspundeti, ca incep sa fiu ingrijorata, aud tot felul de pareri....
Multumesc in avans
1. platitoare de tva.
2.avand cod valabil tva din romania il veti comunica furnizorului francez si acesta va va emite o factura fara tva, urmand sa faceti taxare inversa, deci nu veti plati efectiv tva in romania decat in momentul vanzarii catre clienti persoane fizice
3.nu exista vama intre statele din comunitatea europeana
4.trebuie sa achitati contributiile sociale ale eventualilor angajati lunar, impozit pe profit trimestrial, tva colectata lunar....samd
Daca nu incasati contravaloarea produselor vandute catre persoane fizice prin firma de curierat trebuie sa aveti si casa de marcat.
De asemenea pe site trebuie inscris pe langa datele firmei (sediu, J.., CIF) si capitalul social. De asemenea pe site trebuie sa aveti un link catre site-ul protectiei consumatorului si telefonul acestora.
Poate deja cunoasteti aceste lucruri, desi stiu ca putini care fac comert on-line le cunosc.
Succes! :D
As mai avea o intrebare, a propos de ceea ce mi-ati spus despre casa de marcat. Tot ceea ce am cumparat va fi vandut pe internet, cu plata ramburs, incepand din luna iunie. Cand trimit coletele, trimit si o factura pentru produse, dar nu bon fiscal. Eu stiu ca nu e nicio problema sa procedez asa. In schimb, am o multime de prieteni care ar vrea sa cumpere produse, de pe acum. Pot vinde in afara siteului, cu asemenea facturi realizate cu softul de contabilitate pe care il am, fara bon fiscal? Ca nu vreau sa iau casa de marcar doar pentru cateva vanzari... Si pot vinde acelasi produs cu doua preturi diferite? Totul cu factura, bineinteles...
Multumesc mult pentru raspuns