va rog frumos daca se poate sa imi spuneti care este temeiul legal in cazul somatiilor si notificarilor trimise catre o persoana fizica si totodata daca se poate sa imi spuneti daca o banca are dreptul sa ma sune zilnic la orice ora desi cand am incheiat contractul cu ei nu era prevazut asa ceva se stipula in contract ca la orice modificare a contractului voi fi anuntata in scris si mi se va comunica acest lucru, ceea ce nu s-a intamplat
va multumesc
In general bancile fac ce vreau ele asta, nu inseamna ca actioneaza mereu legal.
Dvs RECLAMATI la protectia consumatorilor orice situatie care o considerati nelegala si abuziva.
Bineinteles, puteti sa reclamati o situatie abuziva la OPC, dar la fel de bine puteti si sa rambursati creditul si sa scapati de orice notificare, somatie sau telefon.
Din cunostintele mele, clientii care nu inregistreaza restante nu sunt nici sunati de banca, nici somati in scris sa plateasca.
Temeiul legal al somatiilor de plata este datoria dvs. catre banca si nerespectarea de catre dvs. a clauzelor contractului de credit. Banca, cocontractanta, va poate cere in scris de cate ori este cazul in opinia ei, sa va respectati contractul. Aceste somatii nu sunt necesare pentru a va face pe dvs. sa platiti, este suficient contractul incheiat. Totusi, experienta practica demonstreaza ca aceste notificari au efect si ca debitorii care primesc instiintari si telefoane tind sa plateasca mai corect ratele decat cei care sunt...uitati, neglijati.
Aceasta constatare empirica poate fi de folos oricarui creditor, indiferent cat de mica este creanta sa si care este persoana imprumutatului: pasivitatea nu-l va ajuta.
Temeiul somatiilor este tocmai contractul incheiat. Daca nu aveti restante la plata ce va someaza sa faceti? Daca aveti restante atunci se explica, aveti obligatia sa platiti si ei au dreptul sa va ceara asta.