avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 729 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Proprietate industrială şi ... Drepturi de autor fotografic , dreptul de a poza ...
Discuție deschisă în Proprietate industrială şi intelectuală. Adică mărci, invenţii, drept de autor şi altele

Drepturi de autor fotografic , dreptul de a poza anumite lucruri?

Sunt un fotograf amator-entuziast si am diverse nelamuriri legate de drepturile si obligatiile mele ca si fotograf

1. Exista legi legate de dreptul de autor(fotografic) la noi in tara? Pot fi ocolite in vreun fel (adica este textul lor atat de prost incat prin anumite "portite" sa fie ocolite?)
Care sunt acele legi?(as dori sa le citesc cap-coada...)
2. Exista lucruri pe care nu am dreptul sa le fotografiez deloc sau/si lucruri ce le pot poza doar cu acordul proprietarului/persoanei/custodelui etc... ?(sa dau cateva exemple...exteriorul unei cladiri ce apartine unei persoane, o persoana intr-un loc public - sa zicem in parc, o masina ce apartine cuiva, un animal..etc) - daca sunt legi(banuiesc ca sunt) legate de acest fapt va rog sa-mi spuneti care sa le pot citi

In principiu pentru a nu va pierde timpul cu raspunsul la intrebari cred ca ar fi mult mai bine daca m-ati indruma catre legile ce contin nedumeririle mele :)
Va multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: terapie , utilizator 11:24, 24 Aprilie 2010
Pentru lamurirea problemelor legate de drepturile de autor in domeniul fotografiei consultati si Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe.
Multumesc domnule Florin, o sa o citesc...
Mai sunt alte legi sau ordonante legate de "problemele" mele ?
Si legat de dreptul de a fotografia ceva ce nu`mi apartine, exista legi la noi in tara?
Aceasta lege imi raspunde la multe intrebari, totusi raman altele neraspunse...cum ar fi:

Intr-un loc public am voie sa fotografiez o proprietate privata?(casa cuiva...sediul unei firme..etc)