avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 810 soluții astăzi

Marți, 11 februarie, are loc evenimentul: Negocierea colectivă - Alegerea reprezentanților angajaților și provocările practice. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Acte necesare pentru completarea cartii de munca - ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Acte necesare pentru completarea cartii de munca - probleme cu ITM-ul

Buna ziua,

Am fost angajat, in urma cu cativa ani, la o firma care avea sediul intr-un municipiu X din judetul Y. Lucram insa la un punct de lucru aflat intr-un alt judet, in municipiul Z.
Desi aveam contract de munca, nu posedam la vremea aceea carte de munca, din motive care nu fac obiectul acestui subiect de discutie.

Incerc acum sa imi completez cartea de munca si ca atare am contactat ITM-ul din X. Mai adaug ca am plecat de la firma respectiva prin demisie in urma unui conflict cu patronatul.
Firma, din cate am inteles, a dat faliment intre timp.

De la ITM-ul respectiv mi s-a comunicat telefonic ca au gasit pe calculator date despre activitatea mea. In schimb, ca sa pot sa obtin o adeverinta prin care actualul angajator sa imi opereze modificarile necesare in cartea de munca, mi s-a spus ca trebuie sa trimit la ITM-ul respectiv, prin posta, urmatoarele documente:
- copie dupa CI
- copie dupa decizia firmei de incetare a contractului meu de munca

Avand in vedere ca plecarea mea a fost printr-o demisie ce a generat oarecari resentimente din partea patronatului, si ca in perioada aceea nu aveam rezidenta romana, firma nu mi-a trimis - nici nu avea adresa mea, de altfel - acea decizie.

Duduia de la ITM-ul din X cu care am discutat m-a sfatuit sa trimit prin scrisoare recomandata cu raspuns platit o noua cerere de demisie adresata unei alte firme care are ca si actionari personajele ce fusesera la conducerea firmei ce a dat faliment, si la care am lucrat. Ca sa fiu mai clar, in acelasi sediu unde a fost firma unde am fost angajat, continua sa functioneze o alta firma, cu aceiasi actionari.

Tot aceeasi doamna de la ITM a continuat spunand ca daca dupa 30 de zile nu voi primi decizia de incetare a contractului de munca, exista posibilitatea de a actiona in justitie firma (?!!) si astfel, dupa ce obtin in instanta o decizie, sa trimit decizia la ITM. In acest caz si DOAR astfel, mi se va putea elibera de catre ITM o hartie prin care sa se specifice cat timp am lucrat la acea firma, in ce calitate, si pe ce salariu.

Sincer vorbind, mi se pare aberanta aceasta varianta - care in opinia doamnei cu care am vorbit la ITM X, este SINGURA LEGALA. :O
Chiar in seara aceasta am discutat cu cineva care a patit ceva asemanator, insa in alt judet, si care a obtinut aceasta dovada de la ITM dupa ce a depus o simpla cerere, fara niciun alt act.

Intreb, asadar, care este cadrul legal in aceasta speta.

Multumesc.
Ultima modificare: Joi, 22 Aprilie 2010
noiklosa, utilizator
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 06:33, 23 Aprilie 2010
Chiar in seara aceasta am discutat cu cineva care a patit ceva asemanator, insa in alt judet, si care a obtinut aceasta dovada de la ITM dupa ce a depus o simpla cerere, fara niciun alt act.

Da, dar acest "cineva" avea activitatea inchisa prin decizia de incetare a CIM. Se pare ca la dv. tocmai aceasta decizie de incetare lipseste lucru pentru care ati fost sfatuit sa intrati in posesia ei pentru a putea fi inchisa activitatea si eliberate documentele cerute.
nu aveam rezidenta romana

Si ati fost angajat cu contract individual de munca fara sa aveti rezidenta si fara permis de munca?
1. Da, fiind (si) cetatean roman, am fost angajat de multiple ori pe posturi chiar cu larga expunere publica, desi nu aveam carte de munca si nici rezidenta in Romania.

2. Decizia data sa nu, pe mine nu ma intereseaza - ar ramane, daca am merge pe logica aceasta, ca daca o firma vrea sa-si bata joc de un fost angajat, sa nu ii dea decizia aceasta si ca atare, angajatul sa nu poata completa perioada muncita la acea firma. In cazul meu, firma nu mai exista. Ceea ce mai stiu este, insa, ca la Finante exista date clare despre activitatea mea la acea firma - salariu si perioada de activitate. Nu si pozitia ocupata, intr-adevar. Dar datele exista.

Ce ma intereseaza este aspectul legal care guverneaza acest tip de problema. Trebuie sa existe o metodologie oficiala de a aborda astfel de cazuri.
Solutia este simpla : depuneti o petitie catre ITM-ul in a carui raza avea sediul social fostul angajator si prin care solicitati eliberarea unei adeverinte de vechime pentru perioada lucrata la acel angajator.
Termenul de raspuns este de 30 de zile de la data inregistrarii petitiei .... cadrul legal este art.4 din Procedura de lucru privind intocmirea si eliberarea adeverintelor si certificatelor de catre inspectoratele teritoriale de munca, in domeniul relatiilor de munca eliberata de catre Inspectia Muncii.
Ultima modificare: Vineri, 23 Aprilie 2010
Cornel Vasile, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Vechime in munca - recuperare sume restante ? noiklosa noiklosa Buna ziua, Pentru o perioada destul de lunga de timp, am fost angajat cu contract de munca la mai multe firme, insa fara sa am carte de munca (motivele nu ... (vezi toată discuția)
Contract inceput si incheiat fara prezentarea carnetului de munca!? ContSters61100 ContSters61100 am incheiat activitatea la o SC X in data de 15 iulie 2008 prin demisie. am inceput in data de 16 munca la un alt job, semnand un contract si inregistrat la ... (vezi toată discuția)
Adeverinta de vechime florina ciomirdac florina ciomirdac buna, am si eu o nelamurire,poate ma ajutati cu ceva: in urma cu 7 luni am lucrat ca operator dispecerat al firmei Cobra Security,mi s-a promis ca mi se va ... (vezi toată discuția)