As dori sa stiu daca la incheierea unui contract de munca cu un angajator, angajatorul trebuie sa dea angajatului o copie a acestui contract? Sau cum ar putea un angajat sa isi faca sau sa primeasca o copie de pe contractul sau de munca in cazul in care angajatorul nu i-a dat acest contract.
De obicei cim se incheie in 2 exemplare( daca este sistem public) din care unul se inmaneaza angajatului . Daca nu s-a facut asa, angajatorul este obligat sa-i dea un exemplar , la cerere .
C.I.M. se intocmeste in 3 exemplare originale: unul pt.salariat, unul pt.angajator si al treilea pt.ITM! Aveti deci dreptul sa primiti 1 expl.original. Daca nu ati primit, adresati-va angajatorului iar ulterior, daca asa nu rezolvati, adresati-va ITM pt.o copie.
Potrivit art. 71 alin.4 din Contractul colectiv de munca la nivel national:”contractele individuale de munca se incheie in scris, cate un exemplar pentru fiecare parte, prin grija celui care angajeaza”.
Prin „fiecare parte” intelegem: angajator si angajat si un exemplar se intocmeste pentru ITM (ca sa se inteleaga ca ITM nu este parte la contract).
Daca nu ati primit un exemplar al contractului de munca il cereti angajatorului. Este dreptul dumneavoastra.
ITM-ul nu este parte in c.i.m. ... normal, c.i.m. se incheie in dublu exemplar, fapt specificat si in modelul cadru aprobat prin Ordinul nr.64/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
In practica, c.i.m. se incheie in 3 exemplare , din care cate unul la fiecare parte si un exemplar pentru ITM.