Disfuncționalități perpetuate prin noua Lege a Educației Naționale
Înregistrat sub Legea Educației Naționale, În regim de urgență Guvernul a hotărât
În cazul învățământului preuniversitar, raportul dintre cele două părți ale Curriculum-ului Național(curriculum nucleu, corespunzător trunchiului comun din planul de învățământ și curriculum la decizia școlii) a fost mereu modificat de schimbările aduse planurilor de învățământ în ultima perioadă.
Legea educației perpetuează o serie de disfuncționalități legislative referitoare la rolul și responsabilitățile celor care elaborează și a celor care vor aproba acest curriculum la decizia școlii. În cele mai multe cazuri până acum rolul elevilor, părinților și al agenților economici, ai comunității locale a fost pur formal.(în noua lege se dorește totul și în timp scurt,…, imposibil după părerea mea).
Astfel s-au ales deseori formele atractive și la modă și de cele mai multe ori s-a ținut cont doar de deficitul unor catedre referitor la norma didactică făță de personalul didactic existent.
Deși există o agenție specializată care are responsabilitatea elaborării și revizuirii politicilor curriculare, ea are de fapt doar rol în atribuirea și avizarea documentelor propuse de Comisiile Naționale constituite la nivelul ministerului( funcționăm după vechea lege a educației).
Deci, ministerul are în continuare dublu rol: de a constitui comisiile de elaborare a curriculum-ului și de a aproba produsul acestor comisii(vezi: Managementul curriculum-ului).
Referitor la disfuncționalitățile legate de resursele umane, precizez următoarele:
- formarea și dezvoltarea profesională a resurselor umane în sistemul de învățământ este în continuare centralizată, pentru că este greu a se corela cu nevoile și interesele beneficiarilor individuali(cadre didactice, manageri de unități școlare) și/sau instituționali.
Conform noii legi, nu există un sistem ascendent de identificare a nevoilor de formare ale cadrelor didactice, care să fundamenteze investițiile și programele în acest domeniu.(vezi cadrul legii…)
vezi: Apel național pt rescrierea Legii Educației Naționale în regim de urgență.
[ link extern ]
--------------------
...amendarea ipocriziei si demascarea autocratiei, intr-o societate in care reflexele superficialitatii, si ridicolul modifica deja structura firii umane...
vezi:
[ link extern ]
[ link extern ]
dacă ești de acord semnează și promovează petițiile
vezi și:
[ link extern ]
[ link extern ] /
am să revin cu precizări