Salutare, cred in sfarsit ca aici voi primi un raspuns la intrebarea mea... dupa ce in prealabil am intrebat in stanga si-n dreapta ( cunoscuti, necunoscuti, priceputi, nepriceputi, chiar si la opc - dar astia nu se ocupa de pers. juridice:-/). Uitati in linii mari cam care e problema...:
Am un Ford Transit 2006, la care s-a defectat (rupt) pompa de ambreaj (sau cam asa ceva), iar "meseriasii" astia de la reprezentanta sunt foarte lejeri (a se citi nesimtiti) cand ii intreb cat dureaza reparatia si imi spun (mestecand agale niscaiva chestii dintr-o punga enervant de fosnitoare ) ca piesa nu e pe stoc la ei, nu e pe stoc nici la importator si ca tre' sa vina de la producator, adica " va sunam noi cand o avem" :(( .
Stie cumva cineva care e termenul legal in care respectivul prestator (unic dealer local autorizat) e obligat sa remedieze defactiunea (de fabricatie)... avand in vedere ca masina e in garantie (are doar 20.000 km)???
Ideia e ca daca ar fi sa "ma las la mana" astora as avea toate sansele ca mica mea firma de distributie, sa sufere pierderi f.f. mari atat pe plan financiar cat si din punct de vedere al portofoliului de clienti.#-o
Va multumesc anticipat si va doresc sa nu ajungeti in situatii similare...
undeva in lege este un termen maxim de reparare in garantie......la bunuri mici de 10 zile...la masini din pacate nu stiu...dar stiu alta .....care cel putin la noi la firma a functionat de fiecare data.......cu aceeasi problema....nu e piesa cand vine va spunem....... faceti o notificare oficiala prin care le aduceti la cunostinta ca acea masina este aducatoare de venituri prin munca pe care o face...... in cazul in care nu se grabesc sa o repare de la ei veti recupera.... pierderea si beneficiul nerealizat..... si aveti si sanse de castig in instanta.....nu glumesc....
Exista o reglementare potrivit careia daca perioada in care nu poti utiliza produsul este mai mare de 10% din durata termenului de garantie, acesta trebuie inlocuit, dar se refera tot la protectia consumatorilor p.f. ( art. 14 O.G. 21/1992, republicata). Din pacate, Statul protejeaza doar p.f. impotriva practicilor comerciale abuzive, facand astfel o discriminare.
tragele o adresa prin care sa le soliciti masina pt. utilizare in timpul garantiei, in caz contrar le scrii ca vor suportat toate cheltuielile dvs. de deplasare, si de asemeni solicitati sa vi se prelungeasca si termenul de garantie cu perioada stata la ei si sa vezi ce repede se rezolva;)
Buna ziua
Am si eu un ford tranzit in garantie la care s-a spart un rulment din cutia de viteza, iar ca urmare a distrus toata cutia. Asta s-a intamplat in slobozia, iar cel mai apropiat service a fost Constanta. Dupa ce am ajuns cu masina pe platforma in constanta, mi-au spus cei de la Ford, ca nu am programare si ar trebui sa astept o saptamana pana au loc in hala si pentru mine. Am asteptat, a venit si momentul programarii, am mai stat o zi si am mers la ei sa-i intreb ce s-a intamplat. Cei de acolo cu nerusinare mi-au spus ca inca nu au desfacut cutia, dar ca ma vor suna pana la ora 17:00 si-mi vor spune. Am asteptat inca o saptamana sa ma tot sune, timp in care ii sunam zi de zi. Intr-adevar m-au sunat in acea zi la ora 17:00 sa-mi spuna ca e "distrusa cutia", doar ca inca nu s-a facut necesarul de piese pentru remedierea defectiunii. Asta se intampla joi dupamasa saptamana trecuta. Am mai asteptat o saptamana pana a afla ca ei nici acum nu au facut acest necesar de piese, doar la fiecare telefon pe care-l faceam catre ei imi spuneau ca am vor suna pana la ora 17:00. Dupa inca o saptamana m-am decis sa aduc masina la cluj cu cei de la Ford Suport pentru ca m-am saturat de atatea promisiuni ca ma vor contacta. Cand am mers la ei si am cerut sprijinul Ford Suport pentru ca cei de la Reprezentanta din constanta au tot taraganat-o cu intocmirea necesarului de piese, dar mite cu comanda lor. tot spuneau ca piesele nu sunt pe stoc, ca trebue comandate la unicul importator Ford din romania si ca pana se aduc piesele ar dura 2 saptamani, pe urma mai necesita inca o programare, evident fara programare nu te primeste, m-am decis ca sunt cat se poate de indiferenti cu clientii. Azi am sa merg la cluj, masina a sosit azi noapte la cluj, sper ca cei de aici sa fie mai seriosi fata de clienti. Nu stiu care e termenul legal pentru rezolvarea unei garantii, dar in orice caz nu cred ca e vorba de 2 3 saptamani pentru intocmirea necesarului de piese. Iar daca eu nu lucrez cu acest transit, mi-e destul de greu sa suport din alte surse financiare rata leasing, care impreuna cu casco se ridica la 2000 lei/luna.
Va sustin baieti. Stiu ca e adevarat. Si eu am avut neplaceri cu service-ul de la Ford si asta este scrisoarea pe care am trimis-o la Bucuresti. Cei de acolo nu au facut decat sa o trimita inapoi la Timisoara si nimic mai mult. Cei de aici s-au "sesizat", in sensul ca s-au obosit sa-mi dea un raspuns, care pe mine oricum m-a lasat rece. Ma rog, ideea e ca prea multe nu s-au schimbat de atunci:
"
Catre conducerea FORD Romania
Buna ziua !
Imi pare rau sa scriu urmatoarele dar se pare ca n-am incotro.
In calitate de client FORD doresc sa-mi manifest nemultumirea in legatura cu reprezentantii dvs. din Timisoara.
Inainte de a continua vreau sa mentionez ca sunt posesorul unui Ford Focus (noul focus) pe care l-am achitat cu banii jos in urma cu 5 luni.
Acestea fiind spuse, cred ca am dreptul a ma considera un client relativ important al marcii Ford (lucru ce nu se regaseste in service-ul acordat).
In aceasta perioada am avut mai multe nemultumiri legate de partea de service. Am trecut deja prin 2 revizii iar la un moment dat am apelat la serviciile celor de la Casa Auto Timisoara pentru a-mi inlocui cateva piese avariate in urma unui accident usor.
Pentru a nu lungi prea mult aceasta scrisoare, imi voi prezenta nemultumirile punctual, dupa cum urmeaza :
1. Revizia de 2500 km : Intr-o zi de miercuri a lunii august ma deplasez la sediul Casa Auto Timisoara pentru a ma programa la revizie. Ajuns la service mi se spune ca cel mai curind voi putea fii programat marti (adica la aproape o saptamana distanta). Am renuntat a ma deplasa cu masina personala la Constanta pentru a nu depasi toleranta de 1500 km. Ok. Am trecut peste asta, si peste faptul ca la intrebarea mea, "ce fac daca depasesc aceasta limita, deoarece o saptamana este foarte mult pentru mine" mi s-a raspuns, si reproduc : "NU NE INTERESEAZA !"
2. Revizia de 15000 km : Intr-o zi de luni ma deplasez la sediu pentru a fi programat la revizie. Mi se raspunde ca cel mai curand se poate saptamana viitoare (din nou). Dupa ce comentez eu putin mi se propune ziua de vineri a aceleiasi saptamani. Accept. Vreau sa va fac cunoscut ca la sediul SKODA, clientii sunt programati la revizie la distanta de max. 2 zile, uneori in aceeasi zi; si li se face cinste si cu o cafea :) - ceea ce la FORD nu se intampla, ca sa nu mai zic de faptul ca revizia dureaza o ora, max o ora jumatate - la FORD dureaza 2, 3 - 4 ore, iar COSTURILE SUNT INCOMPARABIL MAI MARI fata de skoda - Adica 7,5 milioane ROL cu filtru de motorina la FOCUS fata de 3,5 milioane ROL, aceleasi servicii la SKODA OCTAVIA. OK. Sa zicem ca ne obisnuim sa traim si cu asta.
3. Inlocuire piese in urma unui accident : Vin la reprezentanta cu toate actele in regula : Dovada de accident, autorizatie de reparatie si constatare de la BTA Asigurari. Mi se spune ca nu exista acele piese IN ROMANIA. Trebuiesc comandate. Ok. Intreb : "cat dureaza?" Mi se raspunde: "O saptamana - doua !". Ok. Trece termenul, ma duc in ziua stabilita sa mi se inlocuiasca piesele. SURPRIZA !!!!! - piesele nu au ajuns. Oare de ce n-am fost surprins ... Vreau sa va spun ca a mai trecut o saptamana pana sa mi se rezolve problema. E inacceptabil. Am umblat timp de 3 saptamani cu masina accidentata (desi cred ca nici nu este legal). Dvs. vi se pare normal, noua nu.
Domnilor, vreau sa va spun ca nici macar nu imi desfasor activitatea in Timisoara, si mi-e foarte greu ca de fiecare data sa fac aceste drumuri inutile, sa mi se spuna, "domnule, vino saptamana viitoare ca nu te putem ajuta acum". Credeti-ma ca am ajuns la capatul rabdarii. Nu mai pot continua asa. Deja ma gandesc sa-mi vand masina si sa-mi iau alta, sa nu mai aud niciodata de FORD. Imi pare rau. Acestea sunt marile mele nemultumiri si v-as ruga din suflet sa luati atitudine. Oamenii astia nu se comporta deloc profesional. Inacceptabil.
Schimbare masina
mihu_lucian
Buna ziua,
As dori sa stiu in ce conditii se poate cere schimbarea unei masini (sau restituirea contravalorii), achizitionata noua, la care au aparut prea ... (vezi toată discuția)