Dealerul este doar un intermediar. El vinde masinile pe care le aduce un importator ( in cazul de fata fiind Ford este vorba de Romcar), care la randul lui le ia de la alti intermediari ( nu direct de la fabricile Ford, cum v-ati imagina, ci prin filiera Cipru si alte off-shore-uri) si isi opresc doar comisionul la fiecare vanzare, nu au de unde sa va dea banii inapoi.
Nici unul dintre acestia nu au fabricat masina.
Faptul ca are garantie ii absolva practic de orice responsabilitate.
Piesele care au defecte de fabricatie se schimba pe garantie, deci gratuit. Pentru ca service-ul sa primeasca piesa, este necesara parcurgerea unor etape - se face un proces-verbal care se trimite la importator, in toate cazurile se retine/trimite piesa respectiva etc. Durata sosirii piesei de la importator, care o solicita si el la randul lui, este mare pentru motive evidente : trebuie dovedita defectiunea din fabricatie + unicitatea/sau nu a problemei respective pe plan global ( in speta, daca se stie ca unele serii de masini au probleme la injectoare, exista pe stoc mai multe injectoare) care se reflecta in termenul de livrare a piesei.
Nici o masina nu iese din fabrica fara CTC, au avize, certificate etc. - ca una mai are "scapari" de fixare a mochetei de plafon e chestie de noroc:).
Ideea e ca nu va schimba nimeni masina, nici nu va dau banii inapoi. Aveti garantie, ei va schimba piesa.
O lista cu ce teste au facut la masina nu au cum sa va dea, pt ca nici nu au facut prea multe, au pus probabil tester-ul pe computerul masinii, le-a dat eroarea cu pompa, au schimbat pompa, ulterior or mai fi pus o data tester-ul si nu le-a mai dat nici o eroare. Sau daca le-o fi dat, i-au dat "delete", pt ca asa e obiceiul, si au crezut ca s-a rezolvat ( de obicei se rezolva).
Ceea ce va sfatuiesc eu:
avand in vedere ca nici service-ul nu este mai breaz, nici personalul "calificat" ( nu mai gasesti un specialist bun), si dvs. nu prea ati beneficiat de masina in tot acest timp, sa faceti urmatoarele:
mergeti personal la directorul dealer-ului de la care ati luat masina. NUMAI la director, insistati sa vorbiti cu el personal. Pregatiti-va cu argumentele referitoare la perioada de timp "pe bara", necesitatea utilizarii zilnice a masinii, nepriceperea personalului din service, lipsa unui autoturism la schimb ( cum se face la alte marci - VW, Peugeot etc), insatisfactia personala si pierderea increderii in marca deci in alegerea facuta la cumparare. Intrebati-l ce va ofera.
El poate prelua leasing-ul masinii dvs. sau o poate schimba cu alta noua, dar nu o poate trimite inapoi la fabricant, ci o va pastra - ca masina de drive-test, de serviciu, pt show-room, pt parcul de buy-back etc. Va spun din experienta ca se poate.
Ideea e sa inteleaga ca este mai avantajos sa va ajute pe dvs. decat sa dati firma in judecata pt despagubiri. Un proces inseamna publicitate negativa si in cazul de fata, iminenta unei hotarari judecatoresti favorabile dvs.
Succes!