avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 244 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Schimbare masina
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Schimbare masina

Buna ziua,

As dori sa stiu in ce conditii se poate cere schimbarea unei masini (sau restituirea contravalorii), achizitionata noua, la care au aparut prea multe probleme incat sa o pot considera "buna".

Masina are 4 ani garantie la motor, si termeni mai mici pentru celelalte componente.

Informatii:

1. Masina a fost achizitionata de la un dealer Ford in Aprilie 2009; (Ford Focus - 1.8 TDCI)

2. La prima revizie (2500 Km - luna Iulie) deja avea probleme la plafon -> fata stanga -> plafonul era prost prins de tabla si se auzeau "trancanituri" (chiar si in cazul in care drumul era bun);

3. Septembrie 2009 -> probleme la motor. La o anumita turatie masina incepea sa tremure (1800-1900 rot/min) -> dupa ce se trecea de 2000 rot/min totul era ok.

4. Am dus-o la service-ul dealer-ului de unde am achiziotionat-o, s-a constatat ca problema era de la pompa de presiune; Dealer-ul a facut comanda de piese dupa [ 4 saptamani ], iar piesa a fost schimbata dupa inca [ 2 saptamani ];

5. La inceputul lunii Noiembrie am mers sa iau masina din service -> dupa un test de 5 minute in curtea dealer-ului am vazut ca masina mergea MULT mai urat decat initial -> Am lasat din nou masina in service;

6. Cand am sunat dupa cateva zile, mi s-a spus ca problema ar putea fi de la injectoare -> dupa o saptamana au zis ca injectoarele sunt ok, si ca se fac teste suplimentare;

7. 24 Noiembrie -> Am mers la service, am cerut o lista cu activitatea / testele pe care mi s-a spus ca au fost realizate la masina -> nu am primit nimic referitor la aceasta cerinta. Mi s-a spus doar ca au dat comanda de un nou set de injectoare, si ca trebuie sa astept alte [ 2 saptamani ].

Pe scurt, masina sta de aproape 3 luni in service. In afara de schimarea pompei de presiune - operatie care apare deja in cartea de service / garantie, nu stiu ce alte lucrari s-au facut la masina.
Cel mai recent răspuns: Ana-Maria Dutescu , Avocat 01:49, 29 Noiembrie 2009
Sfatul meu este sa dati dealerul in judecata si sa solicitati restituirea contravalorii masinii ! In cazul dvs este evident ca masina va sta mai mult in service decat sa va puteti folosi de ea!B-)
Dealerul este doar un intermediar. El vinde masinile pe care le aduce un importator ( in cazul de fata fiind Ford este vorba de Romcar), care la randul lui le ia de la alti intermediari ( nu direct de la fabricile Ford, cum v-ati imagina, ci prin filiera Cipru si alte off-shore-uri) si isi opresc doar comisionul la fiecare vanzare, nu au de unde sa va dea banii inapoi.
Nici unul dintre acestia nu au fabricat masina.
Faptul ca are garantie ii absolva practic de orice responsabilitate.
Piesele care au defecte de fabricatie se schimba pe garantie, deci gratuit. Pentru ca service-ul sa primeasca piesa, este necesara parcurgerea unor etape - se face un proces-verbal care se trimite la importator, in toate cazurile se retine/trimite piesa respectiva etc. Durata sosirii piesei de la importator, care o solicita si el la randul lui, este mare pentru motive evidente : trebuie dovedita defectiunea din fabricatie + unicitatea/sau nu a problemei respective pe plan global ( in speta, daca se stie ca unele serii de masini au probleme la injectoare, exista pe stoc mai multe injectoare) care se reflecta in termenul de livrare a piesei.
Nici o masina nu iese din fabrica fara CTC, au avize, certificate etc. - ca una mai are "scapari" de fixare a mochetei de plafon e chestie de noroc:).
Ideea e ca nu va schimba nimeni masina, nici nu va dau banii inapoi. Aveti garantie, ei va schimba piesa.
O lista cu ce teste au facut la masina nu au cum sa va dea, pt ca nici nu au facut prea multe, au pus probabil tester-ul pe computerul masinii, le-a dat eroarea cu pompa, au schimbat pompa, ulterior or mai fi pus o data tester-ul si nu le-a mai dat nici o eroare. Sau daca le-o fi dat, i-au dat "delete", pt ca asa e obiceiul, si au crezut ca s-a rezolvat ( de obicei se rezolva).
Ceea ce va sfatuiesc eu:
avand in vedere ca nici service-ul nu este mai breaz, nici personalul "calificat" ( nu mai gasesti un specialist bun), si dvs. nu prea ati beneficiat de masina in tot acest timp, sa faceti urmatoarele:
mergeti personal la directorul dealer-ului de la care ati luat masina. NUMAI la director, insistati sa vorbiti cu el personal. Pregatiti-va cu argumentele referitoare la perioada de timp "pe bara", necesitatea utilizarii zilnice a masinii, nepriceperea personalului din service, lipsa unui autoturism la schimb ( cum se face la alte marci - VW, Peugeot etc), insatisfactia personala si pierderea increderii in marca deci in alegerea facuta la cumparare. Intrebati-l ce va ofera.
El poate prelua leasing-ul masinii dvs. sau o poate schimba cu alta noua, dar nu o poate trimite inapoi la fabricant, ci o va pastra - ca masina de drive-test, de serviciu, pt show-room, pt parcul de buy-back etc. Va spun din experienta ca se poate.
Ideea e sa inteleaga ca este mai avantajos sa va ajute pe dvs. decat sa dati firma in judecata pt despagubiri. Un proces inseamna publicitate negativa si in cazul de fata, iminenta unei hotarari judecatoresti favorabile dvs.
Succes!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Posibilitatea schimbarii autoturismului in perioada de garantie! mass mass Buna ziua! Va rog sa ma indrumati intr-o problema! Este vorba despre o masina Ford Focus luata in august 2010 noua. - In luna ianuarie 2011 am sesizat ... (vezi toată discuția)
Termen maxim de imobilizare auto in garantie. smoke bellew smoke bellew Salutare, cred in sfarsit ca aici voi primi un raspuns la intrebarea mea... dupa ce in prealabil am intrebat in stanga si-n dreapta ( cunoscuti, ... (vezi toată discuția)
Inlocuire autoturism in perioada de garantie. mircea1986 mircea1986 Intrebare: Este posibila inlocuirea unui autoturism cumparat de nou, aflat inca in perioada de garantie, cu defect de fabricatie pe care dealer-ul nu il ... (vezi toată discuția)