avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 637 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Inlocuire autoturism in perioada de garantie.
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Inlocuire autoturism in perioada de garantie.

Intrebare:
Este posibila inlocuirea unui autoturism cumparat de nou, aflat inca in perioada de garantie, cu defect de fabricatie pe care dealer-ul nu il poate repara dupa multiple incercari?

Speta pe larg:
Salut. Am cumparat un autovehicul Citroen nou de la o reprezentanta din Bucuresti. Am primit garantie 5 ani la momentul achizitiei, din care au trecut 2 ani. Masina are 4 intrari/iesiri din service pentru reparatia unui defect al directiei (zgomote metalice la viraje + ruleaza nesigur, tremurat). Au fost schimbate piese importante, cum ar fi coloana volanului, caseta de directie, planetarele complete stanga/dreapta, arcurile, dar problema nu a fost remediata. Timpul total petrecut in service cu aceste patru intrari/iesiri este de 10 zile lucratoare iar timpii de asteptare pentru comandarea pieselor... aproximativ o luna pentru fiecare piesa mentionata. In acest moment masina este in service a 5-a oara, unde sta de alte 15 zile. I-au fost schimbate acum si amortizoarele dar problema tot nu a fost remediata. Nu o voi mai ridica din service pana la momentul remedierii defectului insa acest moment pare ca nu o sa mai vina. Este clar ca reprezentanta nu gaseste problema. In opinia mea, autovehiculul are un viciu de fabricatie. Dupa atat de multa asteptare si atatea incercari, imi doresc sa inchei acest stres si vreau sa cer inlocuirea masinii cu una noua sau restituirea banilor (deloc putini, aprox 17K EUR).

Ati mai intalnit astfel de spete cu autovehicule si aveti cunostiinta de modul in care s-au finalizat? Legea care guverneaza garantia unui cuptor cu microunde se aplica la fel si pentru autovehicule? Cum imi recomandati sa procedez mai departe pentru inlocuirea masinii sau restituirea banilor?

Cred ca inlocuirea unui autovehicul defect din fabrica poate fi o speta de interes pentru comunitate, nu doar pentru mine.

Va multumesc mult
Ultima modificare: Marți, 4 Ianuarie 2022
mircea1986, utilizator
Cel mai recent răspuns: Ioan2024 , utilizator 18:27, 7 Martie 2024
Teoretic solutionarea este simpla s consta in eliberarea de catre service autorizat de negatie prin care sa consemneze ca defectiunea constatat nu s epoate remedia
De regual,service-urile sunt reticente a elibera astfel de documente,prin care practic isi demonstreaza in parte incapacitatea si isi indeparteaza potentialii cumparatori
Puteti notifica odicial vanzatorul sa solutioneze deficienta-sub sanctiunea obligarii la plata a cheltuielilor aferente solutionarii in instanta
Aveti posibilotatea sa solicitati expertiza tehnica care sa constate deficienta ,document pe care sa il utilizati catre autoritati
4 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Deocamdată sunteți în perioada de garanție. Garanția nu este doar o perioadă în care reparațiile sunt gratuite. Ea este o "mână întinsă" fabricantului, șansa de a face corecțiile necesare produsului care trebuie să funcționeze ireproșabil pe toată perioada pentru care a fost proiectat, evident, cu respectarea manualului de întreținere. După perioada de garanție el mai răspunde pentru erorile de fabricație și/sau de proiectare.
Vă pot expune experiența mea. Sunt un mare meloman, așa că îmi cumpărasem o pereche de căști Philips, modelul lor de top. După 3 ani, deci în afara garanției, am constatat că lipseau, căzuseră, niște șuruburi autofiletante din complexul braț. Am contactat Philips România, explicându-le situația, cerându-le poziția, având în vedere că nu am cumpărat niște căști de doi bani, de la o tarabă. Totodată le spuneam că, funcție de răspuns, urmează să-i chem în instanță, acuzându-i de viciu ascuns de fabricație sau/și design. M-a chemat directorul de calitate, și-a cerut scuze, mi-a spus că a primit ordin din centrală să trimită imediat căștile defecte la ei, iar mie să-mi procure, din comerț, un exemplar identic. Nu au recunoscut niciodată că ar fi fost vreo problemă, sau defect, :) m-au rugat doar să semnez că nu mai am nicio pretenție.
Vă sugerez deci să înștiințați deja fabricantul, nu dealerul, fabricantul putând cere socoteală dealerului despre felul în care gestionează produsul, aducându-i grave prejudicii de imagine.
Într-o vreme, dacă perioada de reparație, cumulată, pe perioada garanției, depășea 10%, produsul se înlocuia, sau se returnau banii. NU știu ce mai prevede acum legislația, legea protecției consumatorului a fost mereu amendată, chiar nu am acum timp să fac cercetări. Dar poate este cineva pe forum la curent și vă furnizează o sugestie.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Pe vremuri (acum 15-20 de ani), la doua deficiente majore in primul an se putea cere rambursarea pretului sau inlocuirea masinii, am avut un caz la dealerul Opel la care lucram... Nu stiu cum o mai fi legislatia acum.
Implicati in poveste Citroen Romania (reprezentantul oficial al Citroen care controleaza activitatea service-urilor acestei marci) iar daca achizitia este pe persoana fizica apelati si la ANPC. Nu stiu daca nu cumva si RAR n-ar avea un cuvant de spus... Pana si la electrocasnice, daca nu se poate repara in garantie se poate inlocui cu un produs nou sau se ramburseaza pretul platit. Perioada de garantie se majoreaza cu perioada in care autoturismul a stat in reparatie.
Nu ar strica sa trimiteti niste notificari oficiale redactate de un avocat.
Ce model de Citroen este (si motorizare...). Din ce am vazut pe net, acesta pare sa fie importatorul oficial al Citroen (vel putin in 2019): [ link extern ] /
Mai demult (pana in 2011) din cate imi aduc aminte parca importatorul era o firma care apartinea unui fost prim-ministru (nu dau nume...) - firma ATS
Salut. Este un Citroen C3 Shine (varf de gama ptr C3). Motor 1.2 Puretech 110 cai, cutie automata 6 trepte, masina fabricata in 2019. Multumesc tuturor pentru opiniile de pana acum.
Ultima modificare: Joi, 6 Ianuarie 2022
mircea1986, utilizator

Alte discuții în legătură

Ajutor,va rog frumos mark65 mark65 Este adevat ca atuni cand se schimba o piesa de mare importanta la masina dealer-ul auto trebuie sa schimbe masina? Mentionez ca masina este inca in ... (vezi toată discuția)
Service garantie auto constantinchirita constantinchirita Buna ziua! Am o problema legata de repararea in garantie a unui produs mai exact,in data de 21.05.2011 am facut comanda de autoturism; ,achizitionarea ... (vezi toată discuția)
Masina noua 1000 km in service defect de fabricatie doclaro doclaro Buna ziua, Am cumparat o masina noua si la 1000 km mi-a aparut cheia de service cu avarie sist de franare in bord si alti martori am tras pe dreapta am ... (vezi toată discuția)