avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1018 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Auto cu un defect care pare din fabricație. Pot fi ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Auto cu un defect care pare din fabricație. Pot fi obligați producătorul sau dealerul să asigure mentenanța după expirarea garanției?

Am cumparat in martie 2017 un Ford Transit cu motor Eco Ad Blue.La fiecare 3000 km indicatoarele de bord solicita inlocuirea uleiului.Pana acum schimbarea uleiului a fost facuta pe cheltuiala Ford.
Problema este ce fac cand iese din garantie.Ford Romania cat si dealerul refuza sa raspunda cand si cum rezolva problema.Nu sunt doar eu cu aceasta problema.
Ultima modificare: Luni, 16 Octombrie 2017
Admin, administrator
Cel mai recent răspuns: gsertdal , utilizator 18:51, 24 Octombrie 2017
~ Conținut șters la cerere ~
Nu - nu am fost informat si nu avem contract,doar certificatul de garantie.Aceasta nu este o intretinere speciala- este o defectiune pe care service- ul o recunoaste ca fiind din partea fabricantului Ford.In scris nu vor sa recunoasca nimic.O sa ma interesez maine la firma daca avem contract dar eu stiu ca nu.O sa ma uit si in conditiile de garantie.
Multumesc,
Se pare ca doi curieri i-au dat in judecata.Pe dealer ca au vandut masinile stiind deja de probleme si pe Ford.Conditiile normale de exploatare spun ca prima revizie cu schimbarea uleiului se face la 50000 km.Noi o facem pe cheltuiala Ford din 3000 km in 3000 km.Acum 2 zile ne-au facut un update la software.Sa vedem ce se intimpla.
Ultima modificare: Vineri, 20 Octombrie 2017
gsertdal, utilizator
Autovehiculele vin impreuna cu anumite documente, inclusiv cu un caiet de service in care se mentioneaza ce operatiuni si la ce perioada se fac. Pe mine m-ar deranja sa fac astfel de revizii si pe cheltuiala Ford (timp si bani pierduti). O utilitara trebuie sa mearga zeci de mii de km fara revizii, nu 3000.
Contract trebuie sa fie, altfel, dupa ce venea masina puteati sa refuzati zicand ca n-ati cerut asa ceva si sa solicitati banii inapoi.
Faceti-le un memoriu scris (redactat de un avocat), in care expuneti situatia, faptul ca va blocheaza masina prin reviziile dese si nu puteti lucra cu ea, ca va aduc prejudicii si ca intentionati sa le recuperati in instanta, ca nu corespunde specifiicatiilor tehnice (din caietul de intretinere si service, din ofertele comerciale sau din corespondenta), ca practic ati fost inselat. Trimiteti cu confirmare de primire, eventual prin executor, cereti un raspuns intr-un termen relativ scurt, sa zicem 2 saptamani. Trimiteti si la dealer si la importator. Vedeti si certificatul de conformitate ce contine, eu zic ca ati putea sa le dati masina inapoi si sa va luati banii. Problema e ca ANPC, foarte prompta de altfel pe reclamatiile din domeniu auto, raspunde doar pentru persoanele fizice.
Intamplator, acum mai bine de 10 ani eram consultant comercial pe Ford Transit.
Ultima modificare: Marți, 24 Octombrie 2017
DinuX, utilizator
Multumesc.Acum astept sa vad daca au rezolvat problema.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Posibilitatea schimbarii autoturismului in perioada de garantie! mass mass Buna ziua! Va rog sa ma indrumati intr-o problema! Este vorba despre o masina Ford Focus luata in august 2010 noua. - In luna ianuarie 2011 am sesizat ... (vezi toată discuția)
Termen maxim de imobilizare auto in garantie. smoke bellew smoke bellew Salutare, cred in sfarsit ca aici voi primi un raspuns la intrebarea mea... dupa ce in prealabil am intrebat in stanga si-n dreapta ( cunoscuti, ... (vezi toată discuția)
Schimbare masina mihu_lucian mihu_lucian Buna ziua, As dori sa stiu in ce conditii se poate cere schimbarea unei masini (sau restituirea contravalorii), achizitionata noua, la care au aparut prea ... (vezi toată discuția)