Va rog sa-mi spuneti care ar fi modalitatea de absortie a unei firme aproape falimentara de catre o alta societate. Transformarea ei intr-un punct de lucru.
Va multumesc.
In baza prevederilor Legii Societatilor Comerciale fuziunea prin absorbtie implica in general urmatoarele etape si proceduri:
• Intocmirea Deciziei Adunarii Generale a Actionarilor societatii care a initiat fuziunea si a Declaratiei societatilor absorbante privind stabilirea obligatiilor acestora;
• Intocmirea Proiectului de fuziune de catre administratorii societatilor care intra in fuziune – continutul acestui document fiind prevazut in Legea Societatilor Comerciale. Acest document trebuie sa contina informatii relevante legate de procesul fuziunii, fundamentarea fuziunii, termenele si conditiile fuziunii, determinarea valorii actiunilor, a raportului de schimb, a primei de fuziune (dupa caz), data situatiilor financiare aferente fuziunii;
• Depunerea documentelor la Registrul Comertului;
• Intocmirea raportului de fuziune de catre un expert independent desemnat de Registrul Comertului. Acest raport este intocmit pentru actionarii societatilor implicate in procesul de fuziune. Expertul independent va verifica, printre altele Proiectul de fuziune intocmit de administratorii societatilor care participa la fuziune si va stabili daca raportul de schimb este corect si rezonabil precum si daca metoda de calcul a raportului de schimb este adecvata.
• Publicarea Proiectului de Fuziune in Monitorul Oficial. Din acest moment creditorii societatilor implicate in fuziune au la dispozitie o perioada de 30 de zile pentru a formula obiectiuni legate de procesul de fuziune
• Intocmirea raportului de fuziune de catre administrator – de regula acest raport trebuie sa dea explicatii privind proiectul de fuziune si sa dea detalii de natura economica si legala legate de fuziune si in mod special despre raportul de schimb
• Punerea la dispozitie de catre actionarii societatilor intrate in procesul de fuziune a documentatiei de fuziune inclusiv printre altele si a proiectului de fuziune, raportul administratorilor si a expertului independent, a cenzorilor si auditorilor, a situatiilor financiare ale societatilor implicate in fuziune pe ultimii 3 ani.
• Intocmirea deciziei finale a actionarilor pentru aprobarea fuziunii
• Inregistrarea la Registrul Comertului a Deciziei finale a actionarilor pentru aprobarea fuziunii