Buna ziua
Am cateva neclaritati privind contabilitatea unui PFA neplatitor de TVA impozitare in sistem real – activitate de consultanta si inginerie:
1. Daca am scos bani din contul PFA si i-am utilizat in scop personal ii trec in RJIP? Se considera ca find o cheltuiala ndeductibila?
2. Extrasul de cont PFA trebuie vizat de banca pentru a fi introdus in contabilitate?
3. Unde evidentiez (in ce registru sau acte) daca o suma este deductibila sau nedeductibila?
4. Pentru plata intretinerii apartamentului am hotarat ca PFA sa plateasca ¼ din suma. In RJIP trec doar cota parte sau toata valoarea chitantei emisa de asociatia de locatari?
5. Am achizitionat contoare de apa pentru apartament: unul fara factura si altul pe factura PFA. Pot sa deduc intreaga suma a celui de pe PFA?
6. Cheltuilile cu achizitia unei pilote pot fi deduse?
7. Am inteles ca pot introduce in contabilitate si bon fiscal stampilat. Intrebarea este daca valoarea totala a bonului sau daca doar valoarea decontata nu trebuie sa depasasca 100 lei?
8. La ce categori de cheltuieli (deductibil sau nu) se pot trece taxe postale, taxe de timbru, taxe de administrare cont? Dar medicamente de uz personal?
9. O chitanta sau factura anulata trebuie trecuet undeva in vreun registru sau act?
10. In registrul de inventar trec tot ce am achizitionat : facturier, registre, monitor, lanterna, becuri, produse de curatenie, hartie, produse de constructie si amenajari interioare, cafea, suc? Sau doar ce depaseste o anumita valoare?
11. In afara de RJIP, Reg. d inventar si cel de control mai trebui vreun registru? Ca in RJIP am vazut ca se trec doar chitanta nr , nu si de cine este eliberata.
12. Pentru incheierea contabila a anului 2009 ce acte trebui e sa intocmesc: deviz, decont..? Sau sunt suficiente inscrierile din RJIP?
13. In RJIP la sfarsitul fiecarei pagini este o rubrica “de reportat”. Ce scriu acolo?
Va multumesc.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.