pasii:
1. Jantele masinii distruse pe drumul public intr-un sant perpendiculat pe carosabil.
2. Dosarul este deschis, inspectorul se deplaseaza pentru constatare, face poze, documente, etc.
3. Uniqa VERIFICA DOSARUL, accepta despagubirea si imi da trimitere la un service agreat de catre ei pentru a imi inlocui jantele.
4. Imi sunt inlocuite jantele si dupa 6 luni service-ul ma suna sa-mi comunice ca nu s-a efectuat plata deoarece in contractul CASCO pozele masinii erau cu jantele de iarna si nu reiasa ca eu aveam jante de aliaj. Acum eu ar trebui sa platesc jantele.
Intrebari:
- nu era normal ca acceptul de plata sa fie refuzat la cercetarea dosarului nu dupa 6 luni?
- eu cum pot sa pun 8 roti pe masina deodata ca sa iasa in poze toate jantele care le am pentru masina(4vara + 4iarna)?
Jantele de aliaj , se declara la incheierea politei, iar cele de iarna,ca dotari suplimentare.De fapt intrebarea privind tipul de jante a intrat obisnuinta asiguratorilor, aparand chiar ca loc de bifa in cererea/raport inspectie risc, fiind confirmate si de foto atasate.Eroarea/omisiunea inspectorului la avizarea daunei, nu constituie un motiv de a se accepta plata daunei, atunci cand este descoperita o posibila fraudare.(iar situatia initiala se considera conform datelor din polita)
Singura solutie ar fi (in functie de relatia/vechimea/istoricul avute la asigurator) sa negociati amiabil o solutie de mijloc.Va urez reusita si noroc!
Voi incerca sa negociez cu asiguratorul ... dar nu prea vad o reusita.
Acum problema ramane intre mine si service-ul de unde am primit jantele.
Ei amninta ca ma dau in judecata daca nu le platesc jantele.
Eu sunt dispus, si le-am comunicat asta, sa returnez jantele, plus pretul manoperei(montatul pe masina), plus o taxa de "deranj", dar ei refuza. Vor banii.
In principiu, daca ma dau in judecata eu va trebui sa le returnez produsele neplatite. (pentru ca este clar ca nu pot plati. altfel nu ajungeam la judecata.)
Ori eu sunt dispus sa le returnez ...
Problema este ca nu trebuiau sa va dea acceptul de plata. Iar daca au ajuns la concluzia ca inspectorul a gresit, asiguratorul trebuie sa-si asume raspunderea asupra greselii angajatului sau, caruia i se opreste si garantie materiala pt. astfel de greseli. Totul se rezolva printr-o discutie cu asiguratorul . Este valabila si varianta dv. de a inapoia piesele considerate a fi obtinute in mod fraudulos.
Inspectorul a gresit ,numai daca exista o semnatura si o stampila pe un deviz al reparatorului.Simpla incuviintare (din cap sau voce) nu reprezinta angajament de plata si se pare ca aceasta situatie o discutam.Ramane de pus in discutie si "agreerea" service-ului, care poate fi tacita sau prin conventie/contract scrisa, caz in care ar putea fi o incercare a acestuia de a obtine banii pe care de fapt trebuie sa-i plateasca asiguratorul.(care isi recupereaza pierderea de la angajatul responsabil)
Asa s-ar explica si faptul ca de fapt nu vor acoperirea unei pierderi(ex.recuperare jante) care se face in primul rand in natura si abia cand nu este posibil - prin echivalentul banesc.
N.B. Daca va avantajeaza, negociati plata diferentei dintre jantele de aliaj si cele care se considera ca au fost asigurate.;)
Eu am ajuns la service (reparator) cu toate documentele semnate si stampilate de catre reprezentantii Uniqa si documentul de "Constatarea avariilor" semnat si stampilat de catre inspectorul de daune. In alte conditii, cei de la service, nu demarau nici un fel de actiune in ce privea inlocuirea jantelor.
Asta in legatura cu relatia asigurator-service agreat.
O sa incerc si varianta cu plata diferentei dintre jante.