(1) Declaratia fiscala se depune la registratura organului fiscal competent sau la posta prin scrisoare recomandata. Declaratia fiscala poate fi transmisa prin mijloace electronice sau prin sisteme de transmitere la distanta, conform procedurii stabilite prin ordin al ministrului economiei si finantelor.
(2) Declaratiile fiscale pot fi redactate de organul fiscal sub forma de proces-verbal, daca din motive independente de vointa contribuabilului acesta este in imposibilitatea de a scrie.
(3) Data depunerii declaratiei fiscale este data inregistrarii acesteia la organul fiscal sau data depunerii la posta, dupa caz. In situatia in care declaratia fiscala se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, data depunerii declaratiei este data inregistrarii acesteia pe pagina de internet a organului fiscal, astfel cum rezulta din mesajul electronic de confirmare transmis ca urmare a primirii declaratiei.
(4) Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa procedeze la stabilirea din oficiu a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat. Stabilirea din oficiu a obligatiilor fiscale nu se poate face inainte de implinirea unui termen de 15 zile de la instiintarea contribuabilului privind depasirea termenului legal de depunere a declaratiei fiscale. In cazul contribuabililor care au obligatia declararii bunurilor sau veniturilor impozabile, stabilirea din oficiu a obligatiei fiscale se face prin estimarea bazei de impunere, potrivit art. 67. Impunerea din oficiu nu se face in cazul contribuabililor inactivi sau al celor din evidenta speciala, atat timp cat se gasesc in aceasta situatie.
(5) Declaratiile fiscale anuale ale contribuabililor persoane juridice vor fi certificate de catre un consultant fiscal, in conditiile legii, cu exceptia celor pentru care este obligatorie auditarea.
Articolul se refera la contribuabilii declarati inactivi de catre Administratia Financiara sau la inactivitatea temporara declarata la Registrul Comertului ?
Si la unii si la altii. Cu conditia ca cei care s-au declarat inactivi la Registrul Comertului sa fi instiintat si Administratia Financiara de aceasta situatie.
Spuneti-mi va rog eu am o firma care a fost declarata inactiva de catre Administratia Financiara in anul 2008 pentru nedepunerea situatiilor financiare. Din articolul de mai sus inteleg ca nu se poate stabili din oficiu impozitul forfetar pentru anul trecut. Asa este ? Nu sunt de specialitate si nu cunosc foarte bine termenii. Am fost saptamana trecuta si am suspendat activitatea la Registrul Comertului tocmai de aceea ca sa nu platesc acest impozit - nu am mai avut activitate pe firma din septembrie 2008. Intrucat am fost plecat din tara din martie anul trecut nu am stiut de acest impozit forfetar. M-ar interesa sa inchid firma , din ce am citit pe forum daca o las asa fara situatii financiare nedepuse la Registrul Comertului in 3 ani se radiaza . Ar fi aceasta o solutie ?
Am fost saptamana trecuta si am suspendat activitatea la Registrul Comertului
Pe perioada suspendarii soc nu poate fi dizolvata de catre ONRC pentru nedepunerea bilanturilor !
Daca doriti radierea soc de ce ati mai aruncat banii pe suspendare ??