Printre obligatiile administratiilor financiare exista si obligatia sa notifice contribuabilul ca nu a depus o declaratie fiscala ? La cat timp ? Si care este baza legala, daca exista aceasta obligatie ?
Codul de procedura fiscala
ARTICOLUL 83
Depunerea declaraţiilor fiscale
(4) Nedepunerea declaraţiei fiscale dă dreptul organului fiscal să procedeze la stabilirea din oficiu a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume datorate bugetului general consolidat. Stabilirea din oficiu a obligaţiilor fiscale nu se poate face înainte de împlinirea unui termen de 15 zile de la înştiinţarea contribuabilului privind depăşirea termenului legal de depunere a declaraţiei fiscale. În cazul contribuabililor care au obligaţia declarării bunurilor sau veniturilor impozabile, stabilirea din oficiu a obligaţiei fiscale se face prin estimarea bazei de impunere, potrivit art. 67. Pentru impozitele, taxele şi contribuţiile administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, înştiinţarea pentru nedepunerea declaraţiilor şi stabilirea din oficiu a obligaţiilor fiscale nu se face în cazul contribuabililor inactivi, atât timp cât se găsesc în această situaţie.
Multumesc frumos pentru raspuns.
Eu inteleg ca DA, trebuie sa te notifice...nu ????
Sau sa va spun cazul concret:
Fac cerere de eliberare certif fiscal si adm finatelor pb sect 6 refuza pe motiv ca nu e depusa o decl 101/2006.
Firma e pe zero de la infiintare - niciodata activitate...
Din 2007 pana azi am tot fost sa depun tone de hartii la ei, intreband de fiecare data daca e ceva in neregula (la infiintare s-a ocupat o amica de contabilitatea firmei) si nu mi-au zis nimic...Declaratiile 101 sunt pe zero, nici forfetar nu am ca e dizolvata-lichidata firma de anul trecut...