Am 21 de ani, lucrez ca barman la o firma de aproape un an si tin sa mentionez ca este primul meu job. Nu mi se accepta demisia cu motivul ca trebuie sa platesc o suma in valoare de 1000 euro din cauza unui contract incheiat pe 3 ani in urma unui training de barman ce a durat doar 3 zile. Doresc sa-mi depun demisia din cauza faptului ca nu am primit salariul de aproape 2 luni si jumatate desi l-am cerut de cateva ori si raspunsul era: imi pare rau, ai nimerit intr-un moment foarte prost, dar u am bani. Mai mentionez ca desi sunt gestioner am primit un salariu de 800 ron dupa care a fost scazut la 600 ron din acelasi motiv ca nu exista banii necesari, dar patronul nu a binevoit sa plateasc nici aceasta suma de 600 ron. CE AS PUTEA SA FAC??? POT SA DEMISIONEZ FARA A PLATI ACEI 1000 EURO???
Opinia noastra este ca puteti sa formulati o cerere de chemare in judecata pentru drepturile banesti neacordate de angajator, acesta din urma fiind obligat si la plata dobanzii si a acheltuielilor de judecata.
Demisia nu au cum sa o refuze, trebuie sa respectati termenul de preaviz de 15 zile sau cel prevazut in contractul individual de munca.
In ce priveste traing-ul, aceasta se rezolva tot pe calea instantei. Sa va actioneze ei in justitie daca au temei! Acum, trebuie sa fiti atenta si la actele pe care le-ati semnat cu ei, sa nu aveti clauze care sa nu va profite. Este o chestiune de analizat.
Puteti demisiona cand doriti, demisia fiind un act unilateral de vointa al angajatului, care tocmai prin esenta sa unilaterala, nu necsita vreun acord din partea angajatorului.
In legatura cu formarea profesionala pe cheltuiala angajatorului, daca in contractul incheiat se prevede restituirea acesteia in cazul demisiei, va trebui sa-i returnati. Insa valoarea acestui curs va trebui probata.