buna ziua!
Sunt angajata la stat (domeniu medical) si sunt gravida in 3 luni. Intrebarea mea este trebuie sa anunt in scris sefii mei ca sunt insarcinata la care atasez o adevereinta? sau asta se face doar la privat?
Va multumesc!
Si la stat se aplica aceeasi procedura, conform OUG 96/2003 privind protectia maternitatii la locurile de munca, asa cum a fost modificata prin OUG 158/2005.
Trebuie sa anuntati in scris angajatorul ca sunteti insarcinata si sa atasati un document medical de la medicul de familie sau medicul specialist care sa ateste starea dvs.
Dupa informarea in scris, angajatorul are mai multe obligatii prevazute in OUG 96/2003, printre care: sa previna expunerea salariatelor la riscuri ce le pot afecta sanatatea si securitatea, sa nu constranga salariatele sa efectueze o munca daunatoare sanatatii sau starii lor de graviditate etc,
Concediere
ioana b
daca o angajata este insarcinata poate sa fie data afara?gravida si-a anuntat sefi verbal dar nu si-a inregistrat declaratia in scris, iar angajatorul dupa o ... (vezi toată discuția)