Problema mea este urmatoarea:
Am cumparat un apartament in luna decembrie 2009. Asociatia de proprietari a eliberat o adeverinta cum ca toate utilitatile sunt achitate la zi. In contractul de vanzare-cumparare se specifica faptul ca "transmisiunea proprietăţii are loc începând de astăzi, data autentificării prezentului înscris (adică 30.12.2009), fără nici o formalitate, iar a posesiei şi a folosinţei începând din data de 30.01.2010, dată până la care cheltuielile de întreţinere şi administrare ale imobilului vor fi suportate de către vânzător".
Am trimis o adresa catre asociatie - la care am atasat copie dupa contract - prin care am cerut sa nu mi se retina datoria platii intretinerii aferenta lunii ianuarie. In raspunsul asociatie se specifica faptul ca eu trebuie sa platesc aceasta suma deoarece eu eram proprietarul la acea data.
As dori sa stiu cine are dreptate in acest caz: eu sau asociatia?
Administratorul pune pe liste in dreptul apartamentului Dv. ce e de plata si ce s-a impartit din cheltuielile lunii ianuarie, conform legii 230/2007.
Exprimarea pe care o aveti in contract se refera la orice altceva in afara de cotele de intretinere.
Din punct de vedere al asociatiei un apartament la vanzare are ieri un proprietar si azi alt proprietar. Asociatia nu este interesata care persoana dintre cei doi proprietari plateste si cat...din intretinere, important pentru asociatie este sa-si primeasca integral suma de pe lista.
Chestiunea cu posesia o reglati cu vanzatorul de la care ati luat apartamentul.
Deci Dv. platiti la asociatie pentru ianuarie...si daca sunteti interesat, va recuperati suma de la vanzator, in baza contractului semnat si de el.
Asociatia nu a fost parte in acest contract.
Cred ca ati prevazut in contract ca "transmisiunea proprietăţii are loc începând de astăzi, data autentificării prezentului înscris (adică 30.12.2009), fără nici o formalitate, iar a posesiei şi a folosinţei începând din data de 30.01.2010, dată până la care cheltuielile de întreţinere şi administrare ale imobilului vor fi suportate de către vânzător".
Dar ce masuri v-ati luat ca fostul propriertar sa-si plateasca ceea ce a consumat?
Ati retinut o garantie de la vanzator care sa acoperte eventualele cheltuieli pana la 30.01.2010?
Eu am cumparat un apartament si-am convenit ca fostul proprietar sa mai lociasca inca 6 luni (drept de abitatie). Din cei 85.000 euro am acitat doar 83.000 urmand sa-i mai dau 2000 la predarea efectiva a apartamentului. Dupa 6 luni am fost cu el la furnizorii de gaz, energie electrica, telefonie, cablu, la asociatie...., am achitat totul si-am schimbat contractele pe numele meu. I-am mai dat 1600 euro pentru ca 400 uuro au fost achitati catre furnizori si asociatie.