Buna ziua ! Va rog spuneti-mi daca trebuie contract intre doua societati daca am luat de la un anumit furnizor o singura factura . Am inteles ca furnizorul respectiv este in insolventa , iar din aceasta cauza am probleme cu Directia de Crima Organizata.
Ce acte ar trebui sa am in afara de factura respectiva ?
Daca v-a fost emisa o factura este necesar sa aveti si actul juridic care justifica emiterea respectivei facturi.
Ex. contract de prestari servicii.
Daca dvs. ati emis-o, este aceeasi situatie.
Practic este necesara existenta unui raport juridic obligational intre parti, raport ce justifica existenta contraprestatiilor: dvs prestati un serviciu pentru care emiteti o factura beneficiarului, si invers.
Ce ati achizitionat cu acea factura ?
Marfa sau servicii ? Daca au fost servicii, ce fel de servicii ?Furnizorul este platitor de tva?
Factura este din 2010?Sau din 2009?
Daca furnizorul este in insolventa cu plan de reorganizare - nu vad de ce ar fi o problema .
De unde ideea cu Directia de crima organizata ?
Pun toate aceste intrebari pentru ca impresia mea este ca sunteti dezinformata .
Intradevar , exista o prevedere in codul fiscal care spune ca sunt cheltuieli nedeductibile achizitiile de la persoane juridice declarate inactive , dar de aici si pina la ce spuneti Dvs ... e mare deosebire .
Daca doriti va pot da un link unde puteti vedea daca firma este declarata sau nu inactiva .
Firmele declarate inactive sunt acele firme care nu au depus declaratii fiscale la 2 (parca) termene consecutive si au fost trecute automat in acest regim .
A nu se confunda firma inactiva cu firma cu activitatea suspendata si nici cu firma aflata in procedura de insolventa .
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
Control finante
simonia80
Buna ziua.Avem un control de fond de la Adm.finantelor si au gasit in contabilitate facturi fiscale cu date gresite:CUI incorect,J incorect,firme ... (vezi toată discuția)
Firma inactiva
cotet marieta
O societetate factureaza servicii in baza unui contract incheiat,servicii pe care le si efectueaza,catre o firma inactiva.Firma in cauza nu cuonostea acest ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.