avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1015 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensionarea profesorilor
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensionarea profesorilor

Sunt profesor de liceu şi ar trebui să mă pensionez, pentru limită de vârstă, în noiembrie 2011. Am făcut cerere, adresată angajatorului, prin care solicit ieşirea la pensie începând cu 1 septembrie 2010, invocând art. 127, alin. 3, din Legea 128 pe 1997 (privind Statutul personalului didactic), care stipulează că ,, personalul didactic poate fi pensionat, la cerere, cu 3 ani înainte de limitele de vârstă prevăzute de legislaţia în vigoare, dacă are o vechime în învăţământ de cel puţin 25 de ani femeile, respectiv 30 de ani bărbaţii". Eu am o vechime de peste 43 de ani, deci pot cere pensionarea. V-aş ruga să-mi spuneţi dacă pensionarea în aceste condiţii este considerată anticipată sau pentru limită de vârstă. Eu înclin spre a doua variantă, dar nu cunosc temeiul legal. Am fost sfătuit (de colegi, nu de jurişti) să depun dosarul la Casa de Pensii până la 1 iunie, pentru orice eventualitate.
Vă mulţumesc.
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 00:56, 30 Mai 2010
1. Pensionarea prin reducerea varstei standard in baza Legii 128/1997, art.127(3) este pensionare pentru limita de varsta.
2. Temeiul legal este dat Legea 19/2000 care pentru pensiile anticipate si anticipate partiale are alte conditii si legea si de Legea 128/1997.
3. Cand veti depune dosarul de pensionare nu veti fi intrebat de baza legala. Casa de Pensii o stie mai bine decat noi toti.
Temeiul legal este chiar art. 127 din Legea nr. 128/1997, care este prevedere cu caracter special ce deroga de la prevederile cu caracter general ale Legii nr. 19/2000 si se aplica intotdeauna cu intaietate.