Am o angajata care indeplineste conditiile de pensionare pentru limita de varsta. Ii complectez carnetul de munca ( cu " propus la pensie pt limita de varsta" ) si il duc la ITM spre verificare.
Acolo inspectorul de munca imi spune ca mai nou trebuie sa-i incetez contractul de munca iar daca persoana respectiva doreste continuarea activitatii in cadrul societatii sa-i intocmesc alt contract de munca.
De cand se procedeaza asa?
Legea 49/2010 prevede modificare art.56 lit d din legea 53/2003(Codul Muncii)
cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 56, partea introductiva si litera d) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 56
Contractul individual de munca existent inceteaza de drept:
................................................................................................
d) la data indeplinirii cumulative a conditiilor de varsta standard si a stagiului minim de cotizare pentru pensionare;".
2. La articolul 56 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
"(2) Pentru situatiile prevazute la alin. (1) lit. d)—k), constatarea cazului de incetare de drept a contractului individual de munca se face in termen de 5 zile lucratoare de la intervenirea acestuia, in scris, prin decizie a angajatorului, si se comunica persoanelor aflate in situatiile respective in Termen de 5 zile lucratoare."
Art.41 alin.5 din Legea nr.19/2000 prevede ca , asiguratii care indeplinesc conditiile prevazute de prezenta lege pentru obtinerea unei pensii pentru limita de varsta, cu exceptia pensiei anticipate si a pensiei anticipate partiale, isi pot continua activitatea numai cu acordul angajatorului, in conditiile legii.
Prin urmare, daca exista acordul angajatorului pot continua activitatea în baza aceluiaşi contract individual de muncă.
În cazul în care nu există acordul angajatorului sunt aplicabile prevederile art.56 alin (1)lit.d) din Legea nr.53/2003-Codul Muncii.
Prin urmare, daca exista acordul angajatorului pot continua activitatea în baza aceluiaşi contract individual de muncă./.Este valabil si in cazul institutiilor de stat,unde prin incetarea cim ,postul este blocat automat ????Cum se poate continua activitatea in baza aceluiasi contract de munca in situatia in care la venirea Deciziei de pensionare, salariatului i se va scrie in carnetul de munca ca ii inceteaza cim.!!!!????In baza a ce?