Bun gasit! Am deschis la 1 iunie o Intreprindere Individuala.
Va rog mult, ajutor pentru urmatoarele situatii:
1. Cum (si unde?) inregistrez sumele platite pentru achizitia marfurilor pe care urmeaza sa le vand. Incep prin a inregistra in RJIP ca prim document o Dispozitie de Incasare ca APORT INTREPRINZATOR cu sumele cheltuite pe marfa?
2. Pentru deschiderea Int. Ind. am platit niste taxe la Reg. Com , am achizitionat casa de marcat, registre etc, ale caror facturi/bonuri sunt datate anterior deschiderii ''oficiale '' a Intr. Ind. Pentru acestea de asemenea pot face o dispozitie de Incasare TOT ca APORT INTREPRINZATOR???
3. Recuperarea acestor sume se va face cu RESTITUIRE APORT....?
4. Activitatea odata inceputa, operatiunile de incasari si plati se calculeaza zilnic (ca la Reg. de casa) sau lunar?
5. In registrul inventar se trec marfurile cu care incepi activitatea sau doar inventarul la 31.12. ?
6.In RJIP se evidentiaza si incasarea cu card ?
7. Daca scot bani din banca din contul Intr. Ind. trebuie evidentiati si ei in RJIP si facuta dovada cheltuirii lor?
Multumiri anticipate pentru ajutor!!!!!!!!!
=D>cam multe intrebari,dar hai sa le luam pe rind ..citeva..
-toate actele pt. constituirea Ind.indiv. le integistrati in prima luna(iunie) in ordine cronologica in RJIP,apoi fact .de achizitionarea marfi,bineinteles prima va fi Disp. de incasare ca Aport..
_sunteti platitoare de Tva?
_trebuie sa faceti receptia marfurilor(NIR)
-la PC.3..da
-la pc.4.....zilnic
-pc.7...trebuie evidentiat in RJIP
poate va mai spun si alti colegi mai multe,daca ne mai dati informati..
Aveti angajati?atunci depuneti declaratii-cas,somaj,sanatate,decl 100,102 si 300 daca sunteti platitoare de tva.
succes..
Multumesc pentru ajutor!
''Sapand'' pe internet, am gasit in OMFP 1040/2004 urmatoarele:
''48.Nu constituie venit brut si nu se înregistreaza în Registrul-jurnal de încasari si plati sumele
încasate, cum sunt:
- aporturile în numerar sau echivalentul în lei al aporturilor în natura facute la începerea unei
activitati ori în cursul desfasurarii acesteia;
- sumele primite sub forma de credite bancare sau de împrumuturi de la persoane fizice ori
persoane juridice;
- sumele primite ca despagubiri;
- sumele sau bunurile primite sub forma de sponsorizari, mecenat sau donatii.
Pentru aceste categorii de operatiuni fie se deschid fise pentru operatiuni diverse distincte, fie
se întocmesc situatii cu ajutorul documentelor cumulative care sa reflecte situatia acestor sume.
Se admit la deducere numai cheltuielile care sunt aferente realizarii veniturilor si care sunt
platite în cursul unui an fiscal.''
Pai in acest caz cum evidentiez chitantele cu care am platit marfa? Daca le trec ca platite nu voi avea SOLD la sf zilei NEGATIV?
iN ACELASI omfp 1040/2004, referitor la completarea RJIP am gasit:
''Operatiunile înregistrate în Registrul-jurnal de încasari si plati se totalizeaza anual.'' Asta ar insemna ca insir INCASARI si PLATI pana la sf anului si abia atunci trag linie si am un rezultat financiar?
Cum sa procedez cu toate aceste informatii contradictorii?
Nu, nu sunt platitoare de TVA si in acest caz , in NIR, pretul de achizitie il trec cu tot cu TVA, ?
Multumesc inca odata pentru ajutor si rabdare.
cartea de capatai pentru conta in partida simpla, este OMFP 1040. concluzia dvs este corecta, (totalurile doar anual, aportul si retragerile nu se inregistreaza, cheltuielile cu intregistrarea sunt deductibile, incasarea pe card doara daca acesta este pe numele PFA / II/ IF, la inceput se trec in Reg inv toate bunurile)