avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 979 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Va rog raspuns urgent: concediu fara plata in ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Va rog raspuns urgent: concediu fara plata in invatamant si conctract de munca firma privata

Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati urgent cu un raspuns avizat la urmatoarea intrebare: conform legii, voi intra in concediu fara plata pentru un an, din motive personale. Mentionez ca sunt profesor titular, 15 ani vechime. In acest an, pot sa inchei cu o firma privata un contract de munca si firma aceasta sa imi achite toate taxele la stat? Cartea de munca poate ramane la scoala in aceasta perioada.
Va multumesc mult
Cel mai recent răspuns: ContSters42179 , utilizator 21:55, 8 Iunie 2010
1. Nu inteleg cum veti intra in CFP de la unitatea de invatamant, din motive personale, dar aceleasi motive va permit sa lucrati in alta parte. Dar daca unitatea scolara va admite este problema ei si a dvs.
2. Codul muncii permite cumulul de functii, in baza unor contracte individuale de munca:
Art. 35. - (1) Orice salariat are dreptul de a cumula mai multe functii, in baza unor contracte individuale de munca, beneficiind de salariul corespunzator pentru fiecare dintre acestea.
(2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) situatiile in care prin lege sunt prevazute incompatibilitati pentru cumulul unor functii.
(3) Salariatii care cumuleaza mai multe functii sunt obligati sa declare fiecarui angajator locul unde exercita functia pe care o considera de baza.
3. Carnetul de munca ramane la unitatea de invatamant unde aveti locul de munca de baza.
4. La celalalt loc de munca dati o declaratie in care spuneti ca aveti locul de munca de baza la unitatea de invatamant X. Acest al doilea angajator va va achita, ca orice angajator serios, toate contributiile legale.
5. Daca timpul va permite puteti lucra in continuare la acest angajator si dupa expirarea CFP (numai sa nu se suprapuna orele de program ca nu veti putea sa fiti in doua locuri in acelasi timp).
Dar daca unitatea scolara va admite este problema ei si a dvs.

Este si problema noastra (in calitate de contribuabil si beneficiari ai sistemului de invatamant) daca postul se blocheaza atata timp pentru asemenea problema, nedand posibilatea altei persoane pregatite dar fara post sa il ocupe.
Recomandarea privind cumulul de functii este binevenita.
Stimati domni,
conform statutului cadrului didactic, orice cadru didactic titular are dreptul, o data la 10 ani, la CFP 1 an de zile fie din motive personale, fie pentru studii. In aceasta perioada de 1 an, postul este rezervat, insa se da la suplinire. Cred ca motivele pentru care doresc sa imi iau CFp sunt ..personale, deci nu cred ca ar trebui sa intereseze pe cineva.
Va multumesc insa pentru raspunsuri si as indrazni sa sugerez celei de a doua persoane, care- si imi cer scuze daca gresesc- este probabil profesor suplinitor, sa invete pentru concurs si daca va lua un concurs national , gradul 2, gradul 1 si deful cu 10 , asa cum le-am luat eu, o sa il felicit din toata inima.

Cu respect.
1. Nu am vrut sa intru in intimitatea dvs. ci numai am vrut sa va spun ca puteti sa aveti amandoua locurile de munca in acelasi timp, spre binele dvs.
2. Stiti ca Legea 128/1997 spune ca o femeie care a lucrat in invatamant 25 de ani beneficiaza de reducerea varstei standard de pensionare cu 3 ani. Ori acel an de CFP nu este stagiu de cotizare la pensie (din invatamant) si mai tarziu s-ar putea sa "plangeti" dupa el.
Va multumesc pentru raspuns. Si imi cer scuze daca v-am jignit cu ceva , insa nu la dv. ma refeream in nota mea.Sincer, nu ma prea ingrijorez cu pensia. Am 37 de ani si 18 ani pe cartea de munca, din care 15 in invatamant. si sincer....cu ceea ce se intampla acum in invatamant...sper din tot sufletul sa nu ies la pensie de acolo

Alte discuții în legătură

Concediu fara plata invatamant si angajare in mediul privat iulia6 iulia6 Buna ziua.Sunt profesor titular de limba franceza si doresc sa imi iau 1 an de zile concediu fara plata.In perioada acestui concediu vreau sa plec in Franta sa ... (vezi toată discuția)
Demisie din invatamant andreea3006 andreea3006 Sunt profesor titular de limba si literatura romana, am luat examenul de definitivat de anul acesta si doresc sa demisionez din motive personale. Inca nu mi-am ... (vezi toată discuția)
Intrerupere activitate didactica/concediu fara plata pentru 1 an useraa useraa Buna ziua, Sunt director la o unitate de invatamant preuniversitar si as avea rugamintea de a ma ajuta cu urmatoarea situatie : am un cadru didactic cu ... (vezi toată discuția)