O speta simpla
Am un cont curent, cu un card de debit atasat deschis la BRD. Intrucat nu mai am nevoie de el vreau sa-l inchid.
Din pacate conform politicii lor trebuie sa merg la sucursala unde a fost deschis contul. In plus, cardul atasat la cont, a fost reemis acum 3 saptamani si insa nu l-am ridicat. de fapt nici nu vrea sa-l ridic. Insa pentru a inchide contul trebuie inchis mai intai acest card apoi dupa inca 30 se zile sa pot inchide efectiv contul !=D>#-o. Incredibil.
Eu nu vrea sa fac acest lucru si intentionez sa-i dau in judecata daca nu mi-l inchid cum vreau.
Cum sunstin acest lucru :
In general :
Contractele bancare sunt contracte de adeziune. In practica incheierii contractelor bancare sunt utilizate, fara exceptie, formularele tipizate redactate de banci cu cauze nenegociabile, care confera acestora natura de simple contracte de adeziune. In caz de litigiu, instanta verifica numai daca la semnarea contractului clientul a avut cunostinta de clauza litigioasa - aplicare a principiului consensualismului - ar 942, 969 Cod Civil.
Clientul nu adera numai la clauzele exprese ale contractului ci si la conditiile generale de banca, la uzurile conventionale si la regulile profesionale bancare.
Contractul de cont curent bancar este tocmai un asemenea contract.
In cazul meu, "
cererea de adeziune" pe care am semnat-o reprezinta chiar contractul dintre mine si banca ( asa e ??).
In aceasta cerere scrie ca:
Titularul declara ca :
3.A primit un exemplar din :
a. Conditiile Generale Bancare pentur persoane fizice,
b. Conditiile specifice pachetelor de produse/ servicii pentru persoane fizine,
c. Nota de informare a conditiilor asigurarii confort
d. Nota de informare a conditiilor Asigurarii de spitalizare AIG,
Lista de tarife, comisioane şi dobânzi aferente pachetului de produse
e. şi servicii, constituie contractul specifi c pachetului
4. a luat la cunostinta si este de acord cu continutul documentelor enumerate la punctul , al prezentei cereri, precum si cu componenta pachetelor de produse si servicii.
Aici intervine prima problema. Eu nu am primit nici unul din aceste documente, si nu am stiut ca in conditiile generale bancare pentru pesoane fizice scrie:
D. DREPTURILE ªI OBLIGAŢIILE CLIENTULUI
a. Drepturile Clientului:
4. Închiderea contului de economii se face pe baza solicitării
scrise a Clientului sau a Împuternicitului pe Cont, la unitatea
Băncii unde s-a deschis contul respectiv.
Desi sunt mentionate contidiile in care se poate face inchiderea contului , aceste sunt trecute ca si drepturi ale clientului, NU
obligatii !!!. In acest caz sunt sau nu obligat de contractul semnat sa merg la sucursala unde a fost deschis contul pentru a-l inchide ?
Asta daca vrea
sa inchid contul, insa tot in conditiile generale bancare am mai gasit urmatoarele:
VI. DISPOZIŢII FINALE
B. DURATA CONTRACTULUI
2. Contractul încetează prin:
a. acordul părţilor;
b. denunţare unilaterală :
- de către Bancă, cu un preaviz de 60 de zile calendaristice;
- de către Client, cu un preaviz de 30 de zile calendaristice.
3. Încetarea Contractului are ca efect închiderea contului şi a
tuturor produselor şi serviciilor ataşate acestuia.
E, deja se schimba balanta. Ca urmare a acestei prevederi, inteleg ca pot sa fac o scrisoare recomandata in care sa solicit inchiderea contractului si totul se rezolva de la distanta.
Pe de alta parte conform listei de comisioane aceasta operatiune ma costa 15 euro :)).( inchiderea) insa tot in lista de comisioane scrie
Inchidere pachet in vederea achizitionarii unui nou pachet BRD gratuit
Deci solutia finala e sa trimit o scrisoare recomandata cu cerere pentru rezilierea contractului actual si deschiderea unui not cont la sucursala dorita de mine, und evoi merge ulterior sa-l inchid (va fi ultima data cand voi pune piciorul intr-o locatie BRD).
Vedeti undeva vreo scapare in logica mea ?
As putea totusi sa-i dau si in judecata
si sa si castig ?, doar asa pentru satisfactia mea personala ?