avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1110 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... inchiriere sediu firma
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

inchiriere sediu firma

in blocul in care locuiesc urmeaza ca o firma sa isi inchirieze un apartament.inchirierea se face printr-o agentie imobiliara.ma intereseaza sa stiu daca e necesar si acordul celorlalti locatari din imobil pentru realizarea acestei inchirieri,iar in cazul in care nu se cere,cum trebuie procedat ?
va multumesc mult!
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 07:24, 10 Iunie 2010
pentru inchiriere nu este nevoie de acordul celorlalti locatari.
numai daca firma desfasoara activitate in imobilul inchiriat, ori isi stabileste acolo sediul, atunci este nevoie de acordul presedintelui si administratorului asociatiei pe de o parte, si pe de alta parte de acordul locatarilor cu care apartamentul inchiriat se invecineaza (vecinii din stanga, dreapta, fata), precum si acordul vecinului de deasupra apartamnetului inchiriat.
Apartamentul in care firma cu pricina va functiona se transforma din spatiu de locuit in spatiu cu alta destinatie. Firma cu pricina trebuie sa-si inregistreze punctul de lucru sau sediul sau la aceasta adresa la Registrul Comertului.

Prin urmare ca ea sa functioneze in regula trebuie avizul asociatiei de proprietari si acordul vecinilor direct afectati.

In plus de asta, dupa ce avizul si acordul vecinilor a fost dat, e bine sa se redacteze un protocol intre asociatie si firma respectiva cu privire la diferite aspecte ale relatiei dintre ele si mai ales in legatura cu cheltuielile aparte pe care asociatia s-ar putea sa aiba pretentia de la firma ulterior.
Pentru incheierea contractului de inchiriere nu este necesar acordul numanui.
Pentru ca societatea comerciala sa isi stabilesca sediul social in respectivul aparatement, sau sa infiinteze un punct de lucru, este necesar avizul asociatieie de proprietari, semnaturile membrilor comitetului executiv si acordul vecinilor cu care apartamentul de invecineaza zid in zid, pe orizontala si pe verticala.
In situatia in care unul dintre cei mentionati mai sus, refuza sa dea aviz, in mod neintemeiat, se poate considera ca savarsesc un abuz de drept.
Av. Mihai Vaduva
Cine poate determina caracterul abuziv al refuzului? Probabil instanta.
Dar niciun proprietar din tara asta nu poate fi fortat sa semneze ceva cu care nu este de acord, indiferent ce motive are. Oricine e liber sa aiba motive lui. De aceea i se cere acordul fara a motiva un eventual refuz.

multumesc pt precizari.mai am o intrebare:daca nu exista asociatie de proprietari,avand in vedere faptul ca in imobil sunt doar trei familii,cu 5 persoane,cine trebuie sa dea avizul pentru ca aceasta firma sa isi desfasoare activitatea?
precizez ca e vorba de o firma cu multi vizitatori...respectiv o casa de moda
si nu mi se pare normal ca aceasta sa functioneze intr-un spatiu relativ mic.de asemenea,as vrea sa stiu cum se calculeaza cheltuielile cu apa pt firma,in conditiile in care nu exista apometre,iar apometrul e unul general pt imobil.

Alte discuții în legătură

Achiziționare spațiu imobiliar Lacra22 Lacra22 Bună seara! Doresc să achiziționez un imobil care este trecut în cartea funciară ca fiind spațiu pentru birouri. Aș dori să deschid un salon: ... (vezi toată discuția)
Acceptul locatarilor pentru infiintarea si desfasurarea activitatii societatilor comerciale la parter sorin12 sorin12 Buna ziua,va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema:sant proprietarul unui spatiu comercial situat la parterul unui bloc de locuinte,care are destinatia ... (vezi toată discuția)
Asociatia de locatari mi-a refuzat avizul pt sediu social... someonedan someonedan Buna ziua. Revin cu o problema, chiar daca am mai discutat-o in topicul "Datorii la asociatia de proprietari !! Acord sediu valabil?". Nu mai repet problemele ... (vezi toată discuția)