avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 716 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... restituire carnet de munca
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

restituire carnet de munca

in ce termen se restituie carnetul de munca de la incetarea cim, in cazul in care carnetele de munca sunt pastrate de angajator??????????
Cel mai recent răspuns: sasha , utilizator 21:25, 4 Iunie 2007
dupa indeplinirea formalitatilor de lichidare , ar trebui sa va indice ei ziua in care sa l ridicati.depinde de angajator daca are sau nu o persoana angajata cu contract permanent pentru operatiunile de inscriere in carnetul de munca sau este colaborator care vine periodic.restituirea ar trebui facuta in maxim 5 zile de la data incetarii raportului de munca insa depinde si in ce conditii a incetat acesta. daca a ajuns la termen(contract de munca avand durata determinata),contract de munca avand durata nedeterminata si v-ati dat demisia, asta ar presupune un preaviz de 15 zile , timp in care ei nu sunt obligati la predarea CM , sau cu acordul ambelor parti si atunci de la data convenita de comun acord , sau ati fost concediat si atunci se aplica tot termenul de 5 zile.In toate cazurile angajatorul emite o decizie bazata pe un temei de drept si este obligat la restiturea CM si plata drepturilor la zi. Daca nu isi respecta atributiile sesizati ITM pe cale scrisa.In functie de raspunsul lor mergeti si pe alte cai.
Buna ziua , in aceasta sectiune imi regasesc si eu problema si m-am gandit sa scriu, poate, poate se gaseste o rezolvare si pentru mine . Problema mea este urmatoarea:

Am lucrat la o firma 5 ani ,dupa ce am plecat m-am dus sa imi eliberez carnetul de munca de la ITM si mi s-a spus ca imi lipsesc statele de plata pe o durata de 34 luni . Am fost la firma si le-am spus.Mi-au dat statele de plate care lipseau, m-am dus din nou la ITM dar s-au dovedit a fi invalide deoarece nu aveau stampilele de la ITM . Le-am spus celor de la firma si au spus ca vor rezolva problema...numai ca a trecut ceva timp si tot imi spun ca inca nu este nici un raspuns...ca ei nu sunt vinovati ,ca nu stiau ca nu s-au depus(desi mi-e greu sa cred ca nu stiu ei astfel de lucruri) dar ca incearca sa rezolve problema...

Stiu ca as putea sa iau carnetul de munca daca renunt la acea perioada in care nu s-au depus statele de plata,numai ca nu vreau...

Asadar intrebarea mea este , ce este de facut ?

Sper poate sa imi dati un raspuns...

Va multumesc .

1. Ati solicitat in scris toate acestea? sau doar verbal?
2. ITM ar trebui sa le primeasca daca sunt semnate de catre angajati , angajatori si au anexate si copii dupa ordinele de plata prin care s au achitat contributiile catre bugetul statului , ca , de fapt , asta ii intereseaza.Cel mult ar putea sa aplice o amenda pentru nedepunerea in termene legale.
3. Sesizati in scris si angajatorul si ITM , ca sa va puteti adresa instantei in functie de raspunsurile pe care le primiti.Puteti sa o faceti si in acest stadiu dar cu raspunsurile lor puteti evita termene de judecata ulterioare.
4.Nu renuntati la drepturile dumneavoastra.
Pai de la firma mi-a spus sa ma duc la ITM sa imi eliberez carnetul de munca pentru ca mi-au spus ca nu este de compententa lor sa mi-l aduca datorita faptului ca eu nu le-am dat lor carnetul de munca atunci cand m-am angajat. La ITM am depus o cerere pemtru eliberarea carnetului de munca si asa am aflat de aceasta problema.

Am dus statele de plate semnate de angajati si Op-urile(ce-i drept erau trase la xeros, nu erau cele originale si lipsea semnatura si stampila angajatorului) dar cei de la ITM au spus ca asta nu dovedeste faptul ca au fost depuse...ca nu avea nu stiu ce fel de stampila rosie cu sigla ITM-ului.


Ultima modificare: Marți, 29 Mai 2007
phoenixx, utilizator
Nu este treaba salariatului sa duca statele de plata la itm.
Din moment ce copiile duse nu aveau stampila itm, inseamna ca nu au fost depuse in termen si asta presupune ca inspectorul de la ghiseu sa verifice la dosarul firmei daca exista sau nu acele state de plata (ceea ce probabil a considerat ca e prea complicat) ca sa-ti incheie carnetul de munca.
Exista varianta de a face o sesizare la corpul de control itm in care:
- descrii problema ta,
- amintesti de obligatia angajatorului de a depune statele de plata la itm, cf. Lg. 130/1999 republicata

- in cazul in care unitatea nu a depus statele de plata ptr. cele 36 de luni, soliciti un control la societate in vederea reglementarii situatiei si apoi eliberarea carnetului.

In cazul in care statele sunt depuse la itm ar trebui sa primesti un raspuns in care sa tzi se spuna ca s-a considerat ca nu este necesar un control la unitate si sa te prezinti la itm ptr. ridicarea carnetului de munca.

Alte discuții în legătură

Carte de munca cu probleme mary_123454 mary_123454 AS DORI UN MIC AJUTOR AM LUCRAT LA O FIRMA X DIN DECEMBRIE 2006.CARTEA DE MUNCA A DESCHIS-O IN MAI 2007.S-A MAI OPERAT IN EA O MARIRE DE SALARIU IN FEBRUARIE ... (vezi toată discuția)
Angajatorul refuza sa imi elibereze cartea de munca ! Ddaniel2008 Ddaniel2008 salut , cum am mia scris pe acest forum am avut unele probleme cu angajatorul , acum mi-am luat inima in dinti si am demisionat din functie . dupa mai ... (vezi toată discuția)
Carte munca joeblack23 joeblack23 Am si eu o problema...7 luni am plecat de la o firma unde aveam carte de munca si ei nu au vrut sa mi-o inapioeze cand am plecat..la o luna distanta m-am ... (vezi toată discuția)