avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 960 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... donatie sau vanzare - cumparare
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

donatie sau vanzare - cumparare

Buna ziua,
am si eu o intrebare/caz :)
Sunt unicul copil al parintilor mei, care sunt divortati de 6 ani, fara sa faca partaj; sunt student, necasatorit. Acum, parintii vor sa-mi doneze/vanda o parte din proprietatile lor (o casa si un teren), sa fie ale mele inainte sa ma casatoresc... As vrea sa stiu ce tip de act este mai "solid" in fata unor posibile atacuri ale unor terti, in viitor, adica alti posibili frati rezultati din relatiile parintilor mei sau banca la care parintii mei au credit la care au pus garantii alte doua terenuri? Mi s-a spus de catre un notar ca, daca fac cu parintii un contract de vanzare-cumparare, va trebui sa fac dovada platii efective a banilor, pentru a nu putea fi atacat contractul ca "donatie mascata". Asa este? Daca da, fiind student, va trebui sa fac dovada provenientei banilor? Dar daca ai mei imi doneaza, la notar, casa si terenul? Am inteles ca taxele pentru donatie sunt mai mici de vreo 3 ori decat pentru un contract de vanzare-cump. Dar, donatia o fi ea mai sigura, la o eventuala contestare? Ma gandesc mai ales la banca de la care au luat ai mei credit... Multumesc pentru orice sfat/sugestie,
numai bine tuturor.
Cel mai recent răspuns: belgico , utilizator 11:00, 16 Iunie 2010
daca parintii dvs mai au si alti copii nu va recomand contractul de donatie.
acest contract va putea incalca rezerva succesorala a celorlati mostenitori rezervatari si va putea fi suspusa reductiunii.
Mi s-a spus de catre un notar ca, daca fac cu parintii un contract de vanzare-cumparare, va trebui sa fac dovada platii efective a banilor, pentru a nu putea fi atacat contractul ca "donatie mascata". Asa este?