avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1023 soluții astăzi

Marți, 4 februarie, are loc evenimentul: TVA, Impozitul datorat de nerezidenți, Impozitul pe profit, facilități fiscale 2025: Sesiune practică cu Adrian Bența. Participă →

Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale cooptare asociati straini (E.U.)
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

cooptare asociati straini (E.U.)

buna ziua.
fiind un novice intrebarile mele vor parea unora ca fiind ignorante. Oricum, multimesc tuturor celor care ma pot edifica si pe mine in urmatoarele probleme:

1- am o societate comerciala, SRL. Momentan este fara activitate. Bilanturile depuse atat la finante cat si la registru com. Capitalul social e de 2 mil (200 RON). - 20 de parti sociale. Doresc sa cooptez 3 asociati noi, cetateni straini (dintr-o tara membra UE, daca conteaza...) si fiecare din cei 3 urmeaza sa detina 30% din capitalul social(cate 6 parti sociale). Mie imi vor reveni 2 parti sociale.
Intrebare intrebatoare: Ce trebuie facut pentru a demara, si finaliza procedurile necesare? Mentionez ca eu voi ramane administratorul societatii, asociatii neavand posibilitatea de a se deplasa in RO in viitorul apropiat.

2- doresc sa deschid un cont bancar (pe firma) in EURO, in calitate de asociat unic. Dupa ce procedurile de adaugare a celor 3 noi asociati se vor fi finalizat, urmeaza ca acestia sa aibe acces neconditionat la acel cont bancar. Cu toate acestea eu doresc sa nu fie nevoie de semnaturile lor ori de cate ori operez cu banca. Este posibil? Care sunt conditiile si procedurile necesare? Mentionez ca am OKAY-ul din partea lor in toate aceste privinte. Altfel spus, ei vor investi cate 20.000 de euro fiecare. Eu NIMIC. Ei urmeaza sa detina cate 30% din societate, iar eu 10%. Ei comanda marfa eu o primesc aici, in RO. Eu o vand, banii intra in cont. Daca vreau sa scot bani din cont, dorim sa evitam durerile de cap cu semnaturile fiecaruia pt a avea acces la banii din cont. De ce trebuie tinut seama, si ce trebuie facut pt ca totul sa fie in regula.

Multumesc



Ultima modificare: Duminică, 27 Mai 2007
motox, utilizator
Cel mai recent răspuns: motox , utilizator 10:16, 29 Mai 2007
1. Se intocmeste un contract de cesiune a partilor sociale de la asociatul unic catre cei 3 asociati care va fi ulterior autentificat la notariat.
Acesta se va depune la Registrul Comertului .
Pentru a ramane administratorul societatii este necesara o hotarare AGA , eventual in aceeasi zi cu contractul de cesiune a partilor sociale pentru ca si hotararea trebuie autentificata. Prin adunarea generala a asociatilor vi se stabilesc drepturile si obligatiile in calitate de administrator. Exemplu :
-durata mandatului ! care este limitata la 4 ani;
-dreptul de a dispune fara hotararea adunarii generale a asociatilor in anumite privinte.
-dreptul de semnatura in banca si limitele lui.
Etc.
In plus , trebuie studiat actul constitutiv al societatii daca mai corespunde obiectul de activitate cu ceea ce urmeaza sa desfasurati in noua societate.Daca se pastreaza sau nu denumirea firmei.etc. Tot in adunarea generala stabiliti.
Pentru evitarea unor neintelegeri ulterioare intre ascociati, cel mai bine va adresati unui avocat.
Daca sunt cetateni straini care nu cunosc limba romana va trebui sa intocmiti si un set de acte traduse in limba respectiva.
multumesc mult hellenburgous.
Ti-am urmat sfatul si m-am adresat unui avocat. In mare mi-a spus exact aceleasi lucruri ca si tine. Onorariul avocatului este de 1.000 RON. Mi-a fost jena sa intreb daca e "negociabil" sau batut in cuie, dat fiind faptul ca nu stiu exact cata umblatura implica aceste demersuri.
Multumesc inca odata pt ajutor ;)
Atentie! Contractul de cesiune nu trebuie neaparat incheiat la avocat sau notar (poate fi incheiat si sub semnatura privata, adica semnat de parti, in cazul acesta 4 persoane), cu alte cuvinte se scutesc niste bani, iar durata mandatului administratorului la SRL poate fi si nelimitata (la societatile pe actiuni, Legea 31/1990, modificata prevede durata mandatului de maxim 4 ani). Cu alte cuvinte, in cazul mandatului nelimitat, acesta nu mai expira si nu mai trebuie mers mereu la Registrul Comertului pentru prelungire.
Cu placere. Mai pot fi contactati si alti avocati in legatura cu onorariul .In principiu nu este vorba de alergatura ci de atentia pe care o acorda avocatul unor aspecte pe care asociatii le pierd din vedere din graba de a incheia actele. Toate societatile se supun legilor din Romania dar exista si unele cazuri neprevazute de lege sau intr o forma ambigua si e bine ca de la inceput sa se clarifice. Existenta unor asociati de buna credinta nu presupune armonie vesnica intr-o societate , asa ca e bine sa va luati masuri de precautie.
In ceea ce priveste contractul de cesiune, orice act este perfect valabil atunci cand se incheie intre parti , chiar si sub semnatura privata. Autentificarea e necesara atunci cand e opozabil tertilor .
Multumesc inca odata pt ajutorul dat. Am demarat procedurile. sa vedem cat dureaza.... #-o

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Administrator Booksy Booksy Sotul meu este angajat la o firma cu contract de munca in functia de director general si apare si in actul constitutiv ca administrator. El vrea sa plece din ... (vezi toată discuția)
Contract cesiune parti sociale - trebuie facut la notar? lori2007 lori2007 Buna seara! Va rog sa ma lamuriti si pe mine daca in cazul unei cesiuni de parti sociale este neaparata nevoie ca sa fie incheiat contractul de cesiune la ... (vezi toată discuția)
Iesire legala din firma ca asociat enjoy enjoy BUNA ZIUA ! Sunt asociat si administrator intr-o firma insa din cauza neintelegerilor cu asociatul meu am hotarat sa ies. Cum trebuie sa procedez ? Pot sa ... (vezi toată discuția)