avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 601 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Repartizare costuri salariale si deratizare
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Repartizare costuri salariale si deratizare

Buna ziua, am si eu cateva intrebari, stau in Pitesti la noi administratorul ia salariu la mp ai apartamentului eu nu stiu daca este corect sau nu, la fel se intimpla si cu deratizarea subsolului nu se ia la mp ai subsolului ci ai apartamentului, nu stiu daca este corect.
V arog sa-mi spuneti si mie este corec sau nu si daca da legea care reglementeaza asa ceva.
VA MULTUMESC
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 16:53, 21 Iunie 2010
Sarut mana

Din nefericire, legea 230/20007 a oferit o portita in care Adunarea Generala poate lua decizii care, necontestate in instanta in termen de 45 de zile, devine legea blocului.
In cazul in care Adunarea Generala din cadrul asociatiei dvs. a luat o astfel de decizie... atunci ramane batuta in cuie.

Solicitati presedintelui copii dupa procesul verbal al adunarii generale in care sa stabilit modalitatea de plata a administratorului si copie dupa procesul verbal al adunarii generale in care s-a stabilit modalitatea de plata a lucrarilor de reparatii, igienizare...
In cazul in care vi se raspunde ca nu exista astfel de hotarari, atunci plata administratorului se face conform legii 230/2007, pe cota parte indiviza de proprietate, iar cele de deratizare la fel.
Totusi, verificati daca nu cumva administratorul este o firma. In acest caz, este posibil ca firma de administrare a imobiliului sa aiba contract in care se specifica modalitatea de facturare: cota parte indiviza, per apartament, per metru patrat...
In afara de gaze, electricitate, gunoi (care se impart in functie de numar de persoane) si apa (in functie de consum), toate celelalte cheltuieli se impart in functie de cota-parte indiviza, adica suprafata.

Toate salariile, deratizarea se platesc la suprafata, conform legii 230/2007 si a HG 1588/2007 norma de aplicare a legii.
Cota parte indiviza sta la baza repartizarii cheltuielilor salariale conform legii. Dar aceasta cota indiviza se calculeaza dupa suprafata utila a fiecarui apartament. Asa ca administratorul a procedat corect si nu trebuie nici o hotarare a adunarii generale.
Pentru deratizare sunt unele firme care factureaza la numar de apartamente. Am discutat recent cu unele firme pentru dezinsectie-deratizare si mi-au dat oferta generala pe numar de apartamente. Dar au ramas surprinsi si-au schimbat oferta cand au vazut ca avem pe langa apartamente inca 4000 de metri patrati de spatii comerciale si subsol aferent. Asa ca la un bloc fara asemenea probleme, unde sunt numai apartamente unele firme factureaza pe numar de apartamente. De aici probabil si repartizarea facuta de administrator a purtat aceasta amprenta si a facut-o pe numar de apartamente. Exista in lege si aceasta prevedere ca unele utilitati se repartizeaza conform facturii emise de furnizor sau executant.
Corect este ca si aceasta factura, indiferent cum a intocmit-o executantul, sa se repartizeze pe cota indiviza (functie de suprafata apartamentelor).
Deci nu constituie o ilegalitate daca s-a platit egal la fiecare apartament (chiar daca respectivele apartamaente nu au toate aceasi suprafata) ?
Nu e ilegal, dar e incorect.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Sistem video poparlan poparlan am montat in bloc sistem supraveghere video si am hotarat sa se plateasca la nr de apartamente este corect? (vezi toată discuția)
Repartizare cheltuieli reparatie lift nikos78 nikos78 Buna ziua La Asociatia de proprietari din care fac parte s-a luat decizia efectuarii unor reparatii la lift. Suma necesara este de 17.000 ron iar ... (vezi toată discuția)
Lift si cheltuieli comune buigaa buigaa Din ce am citi am inteles ca se plateste liftul si daca stau la parter,dar se plateste dupa nr. de persoane sau dupa suprafata apartamentului ? La fel si ... (vezi toată discuția)