Buna ziua, am nevoie de ajutorul dvs in urmatoarea problema:
- in luna mai 2009 am achizitionat o saltea medicala cu pompa (care se umple cu aer) cu o perioada de garantie de 12 luni.
- in luna decembrie a aceluiasi an, salteaua s-a dezlipit in mai multe locuri si a fost inlocuita de vanzator, pompa a ramas cea initiala.
- In luna mai 2010, aceeasi problema: salteaua noua s-a dezlipit si dupa mai multa insistente ( din cauza multiplelor probleme de caltate, vanzatorul nu mai lucreaza cu acel furnizor de saltele) am primit o noua saltea.
Cf certificatului de garantie, se prelungeste durata de garantie doar cu perioada de timp in care produsul se afla la reparat/ inlocuit. Este corecta garantia in acest caz, desi am primit un produs nou? nu ar fi trebuit sa primesc un alt certificat de garantie, pentru inca 12 luni? Va intreb asta, ca sa stiu cum voi proceda pe viitor, deorece sigur voi avea aceleasi probleme si cu noul produs.
"Vă prezentăm în cele ce urmează principalele drepturi ale consumatorilor şi obligaţiile de ordin general ale agenţilor economici rezultate din Ordonanţa Guvernului 21/1992 aprobată prin legea 11/1994.
Produsele defectate în cadrul termenului de garanţie, atunci când nu pot fi reparate sau când perioada de nefuncţionare din cauza deficienţelor apărute în termenul de garanţie depăşeşte 10% din termenul de garanţie, la cererea consumatorului, vor fi înlocuite de vânzător sau acesta va restitui consumatorului contravaloarea actualizată a produsului respectiv; restituirea contravalorii actualizate a produsului se va face, la cererea consumatorului şi în cazul unor defecţiuni repetate (cel puţin 3 defecte în prima jumătate a perioadei de garanţie) sau în cazul defectării produsului care a fost deja înlocuit.
Produsele care înlocuiesc produsele defecte în cadrul termenului de garanţie vor beneficia de un nou termen de garanţie, care curge de la data preschimbării produsului. "