va rog sa imi dati un sfat;de cind stau in bloc de 15 ani nu am platit curent la lift numai intretinerea mentionez ca stau la parter dar luna aceasta mia venit de plata 22.20de roni.ii cotect?#-o:stunned:
La intretinere plata pentru ascensor inseamna service-ul, nu curent la lift. Aceasta se plateste de toata lumea, indiferent ca locuieste la P sau la etajele superioare, cheltuiala care se imparte pe cota-parte indiviza (pe suprafata).
Curentul pentru lift se plateste la un loc cu energia electrica pentru iluminatul comun pe holuri, subsol, spatii comune. Aceasta cota se plateste de toata lumea, este o cheltuiala care se imparte pe numar de persoane.
Ati putea fi scutita de plata curentului pentru lift (pentru ca nu folositi ascensorul) daca ar exista un contor separat care sa masoare curentul folosit de lift.
Nu stiu de ce n-ati platit pana acum sau ce ati platit si ce nu, dar poate s-a schimbat administratorul sau comitetul executiv si de-abia acum au inteles sa respecte legea.
Buna ziua.
Revin pe forum cu o noua problema, avand in vedere ca am primit multe sfaturi utile aici. A fost afisata la avizier lista cu cheltuielile la intretinere si ceea ce ma nelamureste este urmatorul fapt : dupa ce cheltuielile sunt repartizate separat-in functie de cota-parte indiviza (salarii,CAS,servicii asociatie,consumabile) si in functie de numarul de persoane (salariu femeie serviciu,CAS,lumina scara,pierderi apa), cele doua sume rezultate sunt adunate, iar rezultatul este inmultit cu numarul de persoane din apartament.
Este normal ca suma cheltuielilor repartizate in functie de cota-parte indiviza sa fie inmultita cu numarul de persoane?
Pe langa faptul ca salariul femeii de serviciu trebuie impartit pe cota-parte indiviza, ceea ce spuneti, ca aceaste cheltuieli mai sunt inmultite si cu numarul de persoane este o aberatie.
E posibil sa interpretati Dv. gresit pentru ca o asemenea enormitate eu nu am auzit sa se fi intamplat.
Poate cand mai reveniti ne scrieti si noua rubrica cu rubrica cum apar sumele acelea pe o linie din tabel, la un apartament.
La prima lecturare a postarii de catre @z.cora, am avut impresia ca nu am inteles bine. Am patit ca taranul care a mers la gradina zoologica si cand a vazut girafa s-a crucit si a zis: asa ceva nu se poate!
Sustin ce scrie mai sus d-na @elga50. Trebuie sa observati ca, cof. L 230/230 tipurile de cheltuieli sunt de 6 feluri nu numai cele descrise de dvs - insa, o asa ciudatenie nu am mai auzit pana acum, ori admin-ul dvs. tre' sa primeasca premiul Nobel pentru economie pe anul 2010... Face demult aceste calcule sau le-ati descoperit abia acum?
locuiesc intr-un apartament din Cluj-Napoca, intr-un bloc vechi in care locuiesc si familii de acum 30 de ani. mi se pare ca se intampla multe lucruri in neregula la asociatia de proprietari:
- la apartamentele unde exista persoane care au functii in asociatia de proprietari (presedinte de bloc, sef de scara, cenzori, etc.) numarul de persoane afisate in tabelul pentru plata intretinerii este mai mic decat in realitate (in loc de 2 si 3 persoane este trecuta 1 persoana ; si in loc de 4 si 5 persoane - sunt trecute 2 persoane)
- tabelul cu cheltuielile este afisat cu o zi inainte de termenul de plata (exemplu: s-au afisat cheltuielile in 14 mai 2010 si termenul de plata este 15 mai 2010)
- pe tabelul cu cheltuielile nu este scrisa data la care s-a afisat
- am cerut administratorului fluturasi individuali pe care sa-i primim fiecare apartamanet in cutia postala, cu termen de eliberare si termen de plata inscrise pe el si raspunsul administratorului a fost ca el nu are timp sa faca fluturasi
- i-am spus (nu i-am scris) la inceputul lunii martie si pe urma inca o data in aprilie ca de la 1 martie aici locuieste o singura persoana in loc de 2, si pe lunile martie si aprilie a trecut tot 2 persoane ( pana la urma i-am facut cerere scrisa); raspunsul administratorului cand l-am intrebat de ce a trecut tot 2 persoane, a fost : "ca asa zice calculatorul"
- in urma cu 2 ani si cu 3 ani i-am dus de fiecare data cereri scrise (semnate de presedintele blocului) cum ca locuieste 1 singura persoana in loc de 2 persoane si a trecut cate 3 luni tot 2 persoane in loc de 1,iar raspunsul lui cand l-am intrebat de ce nu trece 1 persoana a fost: "diferenta de plata nu este mare, deci nu conteaza"
- in toamna nu a pus nici un afis si nici nu ne-a anuntat ca putem sa ne facem cerere la primarie pentru compensarea energiei termice. eu am aflat de la colegii de servici si am fost la primarie sa intreb cum sa fac cererea iar de la primarie mi s-a raspuns ca trebuia sa ne anunte administratorul si sa ne dea formulare de completat. Cand l-am intrebat pe administrator mi-a zis ca el nu are de unde sa stie ca noua ne trebuie compensarea energiei termice si daca vreau sa imi completez cererea (pe care eu am luat-o de la primarie) sa ma duc la presedintele de bloc sa o semneze si mi-a zis adresa unde sa merg sa o depun la primarie ca el nu are timp sa umble dupa cererea mea
Mie mi se pare ca toate sunt greseli grave ale administratorului, dar as vrea sa stiu si din punct de vedere legal daca sunt greseli sau nu.
As vrea sa mai stiu daca pot sa ma separ cu plata cheltuielilor de intretinere la fel cum platesc individual curentul, gazul, telefonul, cablul tv.